NatasjavE schreef:Maar wat preces de grens voor het paard dat de ruiter moet gaan dragen(deze discussie dus) van meerere factoren afhankelijk is.
Weer snap ik de kortzichtigheid niet dat men steeds op deze discussie terugkomt. Ga zonder overgewicht op een paard zitten wat bij je lengte past en je hoeft het niet over die grens te hebben. Want dan kom je daar geen eens bij in de buurt. Maar blijkbaar vinden maar weinig de disucssie over de conditie van de ruiter relevant, wat treurig is. Laten we vooral zoeken naar argumenten waarom je eigen situatie nog wel kan... Want stel je voor dat je zelf aan de gang moet.
Wat een oogkleppen hebben sommige hier op zeg!
hyppolyte schreef:Momenteel wordt de BMI als een minder goede maatstaf gezien dan het opmeten van de tailleomvang om te beoordelen of iemand al dan niet gezond is. Dus BMI is ook alweer enigszins achterhaald.
Ik werk in de gezondheidszorg en werk nauw samen met artsen en ben betrokken bij de beleidsvorming rondom zorg voor chronisch zieken. Leefstijl (dieet, bewegen, alcohol etc) komt hierbij aan de orde. Ik kan je verzekeren dat BMI een hele gebruikelijke richtlijn is voor artsen. Niks achterhaald. Een eerste indicatie. Als daar een zorgelijk getal uit komt of andere aanleidingen zijn volgt verder onderzoek. Natuurlijk kan ik je hier wel doodgooien met nog meer onderbouwde argumenten. Maar op elk argument vind jij wel weer een uitvlucht waarom je daar niet van uit zou moeten gaan. Verder staat onomstotelijk vast dat meer bewegen en gezonder eten altijd van positieve invloed is. ook als je dik wordt van medicijnen. Dus in mijn ogen ontslaat dat de dikke ruiters hier die menen dik te zijn van medicijnen er niet dan dat ze er iets aan kunnen doen. Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is, maar het kan zeker.
hyppolyte schreef:Wat ik aan mijn conditie doe? Ik wandel veel, en ben naast het gemiddeld 4 keer per week rijden ook heel veel op de grond met paarden bezig. Ik heb laatst conditietest van de brandweer af moeten leggen en daar kwam ik prima doorheen. Niets mis met mijn conditie dus.
En verder ben ik aan alle kanten bezig met afvallen en doe ik mijn stinkende best om het op peil te houden. Alleen heb ik als dat allemaal lukt nog steeds een maat 42 en geen 36.
Prima dat je daar mee bezig bent. Aangezien jij er zoveel aan doet snap ik niet dat jij dan zo anti de stelling bent dat zwaar overgewicht van negatieve invloed op het paardrijden is. Althans zo kom je iig op mij over. En maten zeggen mij niks. Kennelijk zie jij het belang er dus ook van in. Het gaat er om of je een gezond gewicht hebt in verhouding met je lengte.