Airborn schreef:Cherie, het zal me eigenlijk een worst wezen van wie hij les heeft gehad of wat hij heeft gereden. Ik vind sommige uitspraken van hem klinklare onzin, en ik vind dat hij te eenzijdig naar het paardrijden kijkt. Ik vind sommige van zijn ideeen wel goed, en ik zal niet ontkennen dat hij kunstig is te paard.
Overigens, je kan rijkunstig, als je het goed aanpakt en rustig aan rijd wel degelijk een bekken dat door lichamelijk scheefheid, scheef is gaan staan weer recht zetten.
Cherie, helaas heb ik voornamelijk ervaring met paarden die erhmz, aardig op leeftijd waren/zijn of lichamelijk echte bouwpakketten door verreden zijn of door bv artrose. (zo ben ik ook bij AdB terrecht gekomen)
Mijn vorige post bedoelde ik totaal niet aanvallend naar wie dan ook toe.
Maar het is een feit, dat er blijkbaar mensen als een AdB nodig zijn om paarden weer op de rails te krijgen.
Het is een feit, dat Horst Becker in zijn boek beschrijft over de hoge binnenhand om VERREDEN paarden weer op de rails te krijgen.
Het is een feit dat de grootmeesters de halve ophouding mede gebruikten om een paard WEER nageeflijk te krijgen in kaak en nek.
Het is een feit, dat Ernest van Loon de weerstandbiedende hand heeft beschreven om VERREDEN paarden weer op de rails te krijgen.
En dat soort oplossingen lees ik hier steeds weer