[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaWitch

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:24

Heb je ook gelezen dat dit de eerste keer LES was nadat ze alleen voor buitenrit was gebruikt? Foto is verder recht genomen. Madame heeft inderdaad nog een kop erop en nog een behoorlijke hals, maar dat kun je ook niet verwachten van een paard waarmee dit eerste keer serieus rijden is. Tuurlijk is er spanning en zoekt ze mijn hand niet op, daar is zijzelf nog veelste basic voor.
Enne ze loopt horizontaler dan menig paard.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:26

romyloverrr schreef:
hallo,
ik wil jullie mening vragen hierover :
[ Afbeelding ]
ik vind het niet helemaal ontspannen , en dat ik niet goed meega in de beweging
( zit er maar wat achteraan te hikken )

Ik zou eerst graag van jullie een foto in een bak zien..
Deze foto heb ik ondanks een prachtig achterbeen vrij weinig positief's over te zeggen... Sorry. Vooral ook omdat het beeld heel raar vertekend. En daarbij vraag ik me af of je paard ook zo in een bak loopt, of dat dat achterbeen komt doordat ie in het gras tussen de plantjes loopt.
En dan zou ik er graag idd wat meer eigen commentaar bij zien!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:31

oké , ik zal mijn instructrice vragen foto's te maken als
ik les heb !

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:32

xDaantjxx schreef:
Heb je ook gelezen dat dit de eerste keer LES was nadat ze alleen voor buitenrit was gebruikt? Foto is verder recht genomen. Madame heeft inderdaad nog een kop erop en nog een behoorlijke hals, maar dat kun je ook niet verwachten van een paard waarmee dit eerste keer serieus rijden is. Tuurlijk is er spanning en zoekt ze mijn hand niet op, daar is zijzelf nog veelste basic voor.

Ja dat heb ik gelezen. Maar dat neemt niet weg dat ik niet mag zeggen dat je goed les moet nemen.
Na 1 les kunnen wij ook niet zeggen of jou instructeur/trice juist is voor jullie.
Verder zeg ik je wat ik op de foto zie. Ik kijk via mijn telefoon en die kan ik net dat kleine tikje zo draaien dat de foto precies recht is. Daarop kan ik zien dat ze echt een tikje op voor loopt.
Ik weet niet hoe je mijn post opvat, maar mocht je het niet met mij eens zijn; een ander zou miss precies hetzelfde zeggen. Daar zijn foto's soms heel handig voor. Wat j op het blote oog miss niet ziet, kan op een foto wel duidelijk zijn. (Op voorhand, horizontaal of op het achterbeen).
Als je echt goed commentaar wilt op je foto ('s) moet je het miss over een paar maandjes weer proberen? Dat we het verschil kunnen zien. Dus nogmaals ik zeg wat ik op de foto zie.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:33

romyloverrr schreef:
oké , ik zal mijn instructrice vragen foto's te maken als
ik les heb !

Ben benieuwd. Vergeet dan je eigen commentaar niet he.
Wat vind je zelf van het beeld? Wat zijn jullie verbeterpunten enz enz

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:36

Ik heb de foto ook gezien Danielle... maar ik weet gewoon niet wat ik erop moet zeggen... het is een wazige foto... van redelijk veraf... het is een ongetraind paard.. LU doet haar best er wat van te zeggen... maar daar heb je dan een antwoord op... Ik zou lekker les nemen en misschien in het voorjaar weer eens een foto plaatsen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:46

Tnx evelijn. T is echt niet dat ik je foto af wil kraken Daniëlle! Echt niet. Probeer er wat op te zeggen. Jij hebt ook je best gedaan om even een stukje neer te zetten en dat heb ik ook. Even gekeken wat ik kon vinden.

Ik heb een soortgelijke foto van mijn 24 jarige verzorgpaard. (Maar dan aan de longe) Ik dacht ook dat hij niet op de voorhand liep. Hij is altijd recreatief gereden en ik ben de dressuur op gaan pakken. Ik kwam hier in het topic terecht met een foto waar ik heel trots op was. Die trots werd mij pijnlijk ontnomen door oa jolien en ook evelijn. Haha. Mijn paard bleek helemaal niet zo netjes te lopen als ik dacht. Maar ik heb dus een soort gelijke foto. Was helemaal trots op het beenwerk, maar ook dat bleek tegen te vallen. Hij liep op voor dus nog meer oefenen. En ik geloof dat iedereen die hier kn het topic al even mee draait wel kan bevestigen hoe lang ik bezig ben geweest met hem te oefenen, en hoeveel foto's ik heb geplaatst, en hoe hij uiteindelijk aan de longe liep voordat hij een blessure kreeg. Zijn billen zakte, hij zakte met zijn neusje, en de gespannen draver dat liever met z'n kop in de lucht liep, was veranderd in een ontspannen draver dat zonder hulpteugels zakte met zijn neusje en ontspannen was door zijn lichaam. Daarbij heeft hij artrose, dus was extra trots. Maar denk dat ze dat hier allemaal kunnen bevestigen. EN zonder hun hulp was dit me niet gelukt.

Wil hiermee dus duidelijk maken dat ik snap dat je denkt dat ze goed loopt. Maar leer van de mensen in dit topic en ga lekker oefenen. Je hebt een lange weg te gaan, en ik weet dat want ik was daar ook begonnen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:54

LoveUggs schreef:
xDaantjxx schreef:

Ja dat heb ik gelezen. Maar dat neemt niet weg dat ik niet mag zeggen dat je goed les moet nemen.
Na 1 les kunnen wij ook niet zeggen of jou instructeur/trice juist is voor jullie.
Verder zeg ik je wat ik op de foto zie. Ik kijk via mijn telefoon en die kan ik net dat kleine tikje zo draaien dat de foto precies recht is. Daarop kan ik zien dat ze echt een tikje op voor loopt.
Ik weet niet hoe je mijn post opvat, maar mocht je het niet met mij eens zijn; een ander zou miss precies hetzelfde zeggen. Daar zijn foto's soms heel handig voor. Wat j op het blote oog miss niet ziet, kan op een foto wel duidelijk zijn. (Op voorhand, horizontaal of op het achterbeen).
Als je echt goed commentaar wilt op je foto ('s) moet je het miss over een paar maandjes weer proberen? Dat we het verschil kunnen zien. Dus nogmaals ik zeg wat ik op de foto zie.

Sorry vatte beetje te aanvallend op. Ik heb les van Annegret vd Molen en vind zelf dat ze erg goed is. Bij menig instructrice had ik zo'n achterbeen nog niet eens voor elkaar gekregen. Okee ja dat viel me inderdaad wel op dat ze wel tikje naar voren neigt, maar dat het niet zo erg is als je sommige andere foto's zien. Die zijn echt aan het duiken om zo ff te zeggen.
De foto is inderdaad dichterbij gehaald en daardoor ontzettend wazig aangezien de resolutie gwn niet echt best was van die telefoon op die stand haha.
Ik ga zeker over een paar maandjes weer foto's laten maken van de les en dan erg benieuwd hoe het dan is.
Het is miss niet te zien op de foto, maar ze was daar niet zo strak tegen mn hand aan.
Ik probeer eerst een actief paard te hebben alvorens ik de voorkant meepak. Tuurlijk ben ik de les daar ook mee bezig maar madame is zooo zooo stijf... Is not funny (a) wil eigenaresse vragen of er eventueel osteopaat bij moet, maar wat zeggen jullie daarvan.
Ohw en die staart duidt toch op weinig spanning van achter??

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:58

LoveUggs schreef:
Tnx evelijn. T is echt niet dat ik je foto af wil kraken Daniëlle! Echt niet. Probeer er wat op te zeggen. Jij hebt ook je best gedaan om even een stukje neer te zetten en dat heb ik ook. Even gekeken wat ik kon vinden.

Ik heb een soortgelijke foto van mijn 24 jarige verzorgpaard. (Maar dan aan de longe) Ik dacht ook dat hij niet op de voorhand liep. Hij is altijd recreatief gereden en ik ben de dressuur op gaan pakken. Ik kwam hier in het topic terecht met een foto waar ik heel trots op was. Die trots werd mij pijnlijk ontnomen door oa jolien en ook evelijn. Haha. Mijn paard bleek helemaal niet zo netjes te lopen als ik dacht. Maar ik heb dus een soort gelijke foto. Was helemaal trots op het beenwerk, maar ook dat bleek tegen te vallen. Hij liep op voor dus nog meer oefenen. En ik geloof dat iedereen die hier kn het topic al even mee draait wel kan bevestigen hoe lang ik bezig ben geweest met hem te oefenen, en hoeveel foto's ik heb geplaatst, en hoe hij uiteindelijk aan de longe liep voordat hij een blessure kreeg. Zijn billen zakte, hij zakte met zijn neusje, en de gespannen draver dat liever met z'n kop in de lucht liep, was veranderd in een ontspannen draver dat zonder hulpteugels zakte met zijn neusje en ontspannen was door zijn lichaam. Daarbij heeft hij artrose, dus was extra trots. Maar denk dat ze dat hier allemaal kunnen bevestigen. EN zonder hun hulp was dit me niet gelukt.

Wil hiermee dus duidelijk maken dat ik snap dat je denkt dat ze goed loopt. Maar leer van de mensen in dit topic en ga lekker oefenen. Je hebt een lange weg te gaan, en ik weet dat want ik was daar ook begonnen.

Ik ken dit topic wat dat betreft al een hele poos en ben er toen tijd tussenuit geweest wegens niet rijden en dus serieus trainen.
Ik heb hier ook genoeg voorbij zien komen en ik vind altijd wel dat iedereen advies geeft zonder het af te kraken en eigenlijk altijd een fijne sfeer hangt. Ik heb uit dit topic ontzettend veel geleerd en mede doordat ik zelf probeer te beoordelen op eigen maar ook andere foto's...
Maar goed soms wordt trots inderdaad de grond ingeboord omdat het toch niet zo goed is wat hoort :') ik heb 2 of 3 topics eerder veel gereageerd met haflinger Stella. Misschien bekend voor je?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 16:59

Geeft niet. Ik kijk meestal naar het geheel en wat mij opvalt.
Ik zou eerst even kijken waar je precies allemaal tegenaan loopt.
Nu wil ik hiermee natuurlijk niet zeggen dat een osteopaat niet goed is. Is altijd mooi mee genomen natuurlijk!
Lekker oefenen en lessen. En ben zeker benieuwd naar een nieuwe foto over 2/3 maanden!
En nee... Doe sinds halverwegen vorige topic pas mee haha.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:26

LoveUggs schreef:
romyloverrr schreef:
hallo,
ik wil jullie mening vragen hierover :
[ Afbeelding ]
ik vind het niet helemaal ontspannen , en dat ik niet goed meega in de beweging
( zit er maar wat achteraan te hikken )

Ik zou eerst graag van jullie een foto in een bak zien..
Deze foto heb ik ondanks een prachtig achterbeen vrij weinig positief's over te zeggen... Sorry. Vooral ook omdat het beeld heel raar vertekend. En daarbij vraag ik me af of je paard ook zo in een bak loopt, of dat dat achterbeen komt doordat ie in het gras tussen de plantjes loopt.
En dan zou ik er graag idd wat meer eigen commentaar bij zien!

Een prachtig enorm stuwend achterbeen is wat ik erin zie :P

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:31

LoveUggs schreef:
Jaaaaa! Vrijdag een kijkje nemen bij de 6 jarige merrie! Heb er zo'n zin in!!

Hoe was het??

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:32

Nu je het zegt... Ik keek met mijn neus. Ik geloof dat ik alleen het binnenachterbeen zag... Dat buitenste been heb ik écht niet gezien...!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:32

Fry, ik heb 2 oktober een nieuwe afspraak staan. Op vorige pagina heb ik een kort verslagje neergezet! :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:34

LoveUggs schreef:
Fry, ik heb 2 oktober een nieuwe afspraak staan. Op vorige pagina heb ik een kort verslagje neergezet! :D

Oeps niet gelezen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 17:36

Geeft niet haha

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:36

Gelezen. Wat leuk :D

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:40

Ik heb een superduper onduidelijke foto maar heb geen betere.

Verbeterpuntje:
kortere teugels
actiever

Afbeelding

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:48

Fry schreef:
kortere teugels

:o Ik kan de teugels niet eens zien :o

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:59

0000 schreef:
Fry schreef:
kortere teugels

:o Ik kan de teugels niet eens zien :o

Mijn handen wel xD
hou ze heel hoog.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:01

Je moet je handen idd wat lager houden, verder is de foto niet goed te beoordelen. Heb je geen foto van dichterbij?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 18:08

Wat ik er uit kan halen is dat het paard (denk ik) te diep loopt. Ik zou juist géén kortere teugels nemen maar eerst langer. Paard daar naartoe rijden, lengte lengte lengte. Ik zie een typische fries.. Heel kort in de hals, opgekropt. Eerst met lengte gaan rijden en dan pas weer oppakken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:42

_Marinke_ schreef:
Snackie mijn commentaar is eigenlijk van je beide proeven door elkaar heen haha, puntjes die mij opvielen. Maar dat had je denk ik wel door? :)

Leuk die levende spiegels hè? :D Haha heb het overigens met mijn eigen ook!
Beter in de proef voor 'safe' gaan dan grenzen verleggen, dat doe je wel in de training. De proef is alleen maar een weerspiegeling van in hoeverre de opleiding van het paard bevestigd is. Als jij je er maar bewust van bent waar de verbeterpunten zit en weet hoe je dit in je training aan moet gaan pakken. Maar volgens mij komt dat wel goed.. ;)

Hem meer op de achterhand krijgen / houden, lukt je niet alleen op de korte zijde voor de middendraf. Dat vergt training, want voor hij dat echt goed kan moet ie eerst meer kracht krijgen. Verwacht dus ook niet dat je dat zo in 1 keer super voor elkaar hebt. :)

Wel is het het heel goed (vooral omdat je zegt dat ie snel onder je vandaan gaat lopen) om niet alleen maar een middendraf te rijden, of in arbeidstempo te blijven als je van hand veranderd (of een gebroken lijn inzet ofzo). Rijd hem ook maar eens terug (en probeer dat dan goed op je zit te doen, dus niet aan de teugels). Grappig dat je zegt dat hij aangalopeerd, want de meeste paarden galoperen aan omdat ze nog ietwat gebogen zijn wanneer je de middendraf wilt rijden. ;)

Ik zou voor nu dus vooral erop letten dat je hem terug kunt rijden op je zit, dat hij wacht op jou hulpen. Van daaruit kun je het gaan uitbouwen tot een mooie middendraf (en later een uitgestrekte draf)! ;)

Wat ik zelf hele fijne oefeningen daarvoor vind is het kort schakelen, rijd hem maar eens zover terug dat ie echt bijna stapt en dan weer vlot voorruit rijden. Maar daar doe je geen heel rondje over, nee enkele passen (zowel voor het terug rijden als het voorwaarts rijden). Die schijnovergangen uiteraard afwisselen met echte overgangen. Zo heb ik laatst die van mij betrapt dat ie wel degelijk enorm goed kan vertrekken en daarbij een hele mooie verruiming kan laten zien. Ik was bezig om hem actiever te krijgen op mijn been, als hij stapt en ik geef hulp voor de draf moet hij in draf gaan klaar punt. Dat deed hij dus niet (reageerde traag, kwam daarbij ook telkens omhoog van voor etc.). Dus ik ging overgangen stap-draf draf-stap rijden, tot ik tevreden was. En daar ging ik vervolgens mee spelen, door ook schijnovergangen te rijden. Toen hij mij dat dus liet voelen wat er onder mij gebeurde ben ik zelf heel anders ook een middendraf gaan rijden. :') In theorie wist ik namelijk wel hoe het 'hoorde', maar ik reed hem terug, wende af, deed mijn hand naar voren en gaf wat been. Tja dan rijd je er nooit een goede middendraf uit. Nu liet mijn paard mij ineens voelen hoe het dus in de praktijk hoorde EN hoe je dat eruit rijd. DOor terug te rijden, hem op de achterhand te zetten (dat kreeg ik voor elkaar door die overgangen en schijnovergangen), ik had hem actief én hij wachte op mijn hulpen. Maar dat zeg ik, dat is iets wat je in je training al voor elkaar moet zien te krijgen en daarna in je gehele proef zo moet blijven eigenlijk. Dat doe je niet alleen op de korte zijde voor de middendraf bijvoorbeeld. En daar gaat tijd overheen, want dat vraagt kracht en die kracht moet je paard eerst ontwikkelen. :) Mij lukt dat ook nog lang niet hoor, ben al blij als het in de training af en toe kleine stukjes lukt! En als ik zie wat ik daarvoor al heb moeten doen om hem actief te krijgen, beter op de achterhand etc. Ben ik blij als hij iets een kleine verruiming in de proeven laten zien.

Ik zie alles? NOu echt niet hoor! Heb nog zoveel te leren!
Moet zelf ook nog echt leren 'zien' hoor! Maar ik doe mijn best haha. :D
Zo ben ik ook behoorlijk kritisch over mijn eigen filmpjes en dan continu denken wat JIJ anders had kunnen doen, of wat JIJ deed waarom jou paard zo reageerde.. :P (Heel confronterend, maar ook erg leerzaam!)

Doorzitten is dan inderdaad lastig, ken je probleem, ik smokkel daarom in de proef soms wat. :+
Of ik blijf stug lichtrijden, dan maar een punt minder, heb liever dat hij ontspannen blijft..

Maar lastig is het wel! Korte stukjes oefenen, eigenlijk al weer gaan lichtrijden voor hij kan gaan spannen. Zorgen dat je tempo niet te hoog ligt en vooral zelf; ontspan! :P (lastig, lastig, lastig..)

Snackie schreef:
Halsstrekken, ja dat wil hij wel, laat je teugels lang, en zijn hoofd valt net niet op de grond.
Toch had ik er maar een 5 voor in de eerste proef. Maar! hij mocht ook nog lager. Wat gebeurd er als ik hem dan langer maak, valt hij over de schouder weg.
Dus ik moest hem iets tegenhouden. 2e proef(proef 3) zie je dus ook een duidelijk verschil, dan komt hij wel zodanig laag dat zijn neus op kniehoogte komt, en dat word beloond met een 7.

Is dat zo, gebruikt hij zijn rug als hij kan halsstrekken? ik pak het niet zo veel mee namelijk,omdat ik dacht dat het niet direct in verband stond, ivm de spier van hals is tot schoft, en voorbij de schoft tot achteraan is rugspier. niet 1 geheel.
Hij voelt overigens wel minder strak over de rug dan in februari.
(als je dat filmpje ziet dan denk ik. oeioei, dat ik daarmee op wedstrijd durfde) Maar goed, voor de ervaring!

Nouja, echt trainen als 1 geheel kan je het natuurlijk niet. :P
Maaaaaar! Een paard dat een vaste, strakke, rug heeft zal nooit helemaal mooi en fijn willen (en kunnen!) hals strekken, simpelweg omdat die spieren het gewoon niet kunnen die zijn te stram eigenlijk. Een paard dat fijn over de rug gereden word, los gereden word, heeft soepele spieren en ook fijnere rugspieren die wel kunnen oprekken zonder dat het zeer doet. Dus zo'n paard doet het ook gewoon veel liever. Een paard dat het in de proef dus zo makkelijk en graag doet zegt dus eigenlijk tegen de jury; "Kijk mijn ruiter traint mij goed over de rug!" :D :P En hier komt dus weer om het hoekje kijken wat o.a. Bertie zo goed kan verwoorden hoe een jurylid door gewoon te kijken toch heel goed kan zien aan een paard hoe het dagelijks getraind word. Er zijn zo veel factoren die dat vertellen! En dit is er dus eentje van..

Halsstrekken is eigenlijk het verlengde van het voorwaarts neerwaarts rijden, geloof dat we dat hier in het topic ook al eens eerder hebben behandeld. Is nog wel terug te vinden! :)

Bij het VWNW (waar je voor nu eigenlijk naar streeft denk ik, en waar je veel mee bezig bent tijdens je training), wil je dat het paard z'n hals naar voren en naar beneden beweegt. Meestal zo'n beetje tot boeghoogte, maar wel met de ronding nog in de hals (niet gestrekt dus). Het halsstrekken is eigenlijk het zelfde dus, alleen dan ga je net een stukje verder en vraag je het paard z'n neus naar voren en beneden te bewegen tot knie hoogte. Ook zal daarbij de hals echt gestrekt worden.. ;)

Het is dus eigenlijk een hele fijne 'controlerende' oefening.

-----

Blij dat je trots bent! Want dat mag je ook zeker weten zijn!! :D :D :D
Zo en nu ga ik als de bliksem naar stal, wou er om half 7 zijn en het is nu al kwart voor 7 en moet me nog omkleden. :')

Even proefje oefenen, hoop woensdagavond nog 2 proefjes te kunnen starten. :D

Thanks Marinke, weer voor de uitgebreide post! altijd leuk zo'n lap tekst.

Levende spiegels zijn zeker leuk! Je kunt er erg veel van leren.

Op de achterhand rijden, ja idd, dat is een traject van jaren idd.
Dat heb je niet zomaar voor elkaar, maar dat geeft niks, zo nemen we de tijd om elkaar nog beter te leren kennen,
En om grenzen aan te geven en te verleggen. Telkens weer een stapje erbij.

Terugrijden op zit, overgangen maken op zit, het wil wel, maar heeft tijd nodig. Hij reageert er heel goed op.
Dat train ik ook vaak/bijna altijd met de bijrijder. Zwaar zitten en een ophouding.
Vaak is die ophouding niet eens nodig.

Hij galoppeerd altijd aan als iets moeilijk is, of dat hij het niet kan bolwerken.
Daarmee veranderd hij de situatie en kan hij er onderuit komen. Daarom verruim ik hem nu door praktisch alleen hand naar voren te doen.
Is hij ver moe in de training, dan kan ik vaak wel been geven. Alleen vergeet hij dan te verruimen en gaat sneller lopen.
Dus ook daarin zijn we veel aan het uitvogelen.

Die korte schakelingen zijn idd handig, maar nadeel daarvan is dat hij enorm wakker word en vlug.
Dat wil je ook, alleen is het dan lastig hem op het arbeidstempo te houden.
Want wat bij ons arbeidstempo is, is bij een ander al vaak te hoog.

Maar idd wat je zegt, als je het genoeg traint, gaan ze het vanzelf begrijpen.

smokkelen in de proef met lichtrijden, nee dat durf ik niet := ben altijd bang voor -5 _o-

Citaat:
Maar lastig is het wel! Korte stukjes oefenen, eigenlijk al weer gaan lichtrijden voor hij kan gaan spannen. Zorgen dat je tempo niet te hoog ligt en vooral zelf; ontspan! :P (lastig, lastig, lastig..)

Precies wat jij zegt, zegt Sam ook. Echter ben ik stront eigenwijs en ga rustig 3 bakrondjes doorzitten, net zolang tot hij wel ontspant, en dan ga ik weer lichtrijden _O-

Halsstrekken en VWNW, idd, dat is ons doel voor nu, een paard wat fijn zijn rug gebruikt, zijn halsje laat vallen, afkauwt (in het begin, vraag sam maar, kauwde hij helemaal niet,maar tegenwoordig heb ik bijna altijd een schuimmondje)

Hardstikke bedankt,
Eigenlijk bevestig je voor mij, wat ik zelf ook al dacht/denk.
Maakt me weer trots, want wbt dressuur ben ik gewoon nog een newbie. dan rij ik al 20jaar, maar gepresteerd heb ik niet op dressuurvlak

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:43

LoveUggs schreef:
Wat ik er uit kan halen is dat het paard (denk ik) te diep loopt. Ik zou juist géén kortere teugels nemen maar eerst langer. Paard daar naartoe rijden, lengte lengte lengte. Ik zie een typische fries.. Heel kort in de hals, opgekropt. Eerst met lengte gaan rijden en dan pas weer oppakken.

Hij was niet erg kort in de hals.. soms te lang zelfs en hij is niet zo makkelijk met aan de teugel :P!
Zo zie je een foto blijft een moment opname.
Hij liep namelijk in het begin super met zn hoofd omhoog. Via lang en laag steeds ietsie korter genomen.

Foto van dichterbij:

Afbeelding

Dit is btw de 1e keer op hem :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 19:01

Dan zou ik volgende keer handen wat meer sluiten (dichter bij elkaar), en het neusje er wat meer uit. Er is namelijk iets dat het eruit doet zien als te diep. Miss loopt hij achter de LL? Volgende keer foto's van de zijkant vragen! Hahahah