setteke schreef:Babootje, je hebt de quotes een beetje door elkaar gehaald.
Komt uit 1 quote, Ben eigenlijk klaar om "bakkie" in te gaan, dus vandaar,,,,, Smiliies willen niet.......
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
burl schreef:Ik leg mijn leerlingen het vaak in eerste instantie in Jip en Janneke taal uit maar benoem ook altijd de vakterm.
oji schreef:Ik vind het plaatje van de 2 schimmels in piaff echt een prachtige weergave van een correcte piaff versus een verkeerde piaff. Ook de uitleg van professor erbij wat er goed en fout aan de verschillende piaffes is, is voor iemand zoals ik, die nog niet zo in de pi en pa's zit heel leerzaam. Maar wat ik me wel afvraag bij dit plaatje, in hoeverre is dit allemaal het gevolg van de wijze van training. Ik weet niet wie de ruiters op de plaatjes zijn dus ik heb geen idee hoe deze mensen trainen. Is het ook gewoon niet zo dat het linker paard en/of ruiter veel getalenteerder zijn, veel verder in hun africhting. Ik denk nl niet, dat hoe klassiek je ook traint, dat elk paard en elke ruiter in staat zal zijn een perfecte piaff zoals de linkse ooit te tonen. Ik denk dat ook klassiekers veelal, gewoon door gebrek aan talent bij ruiter en/of paard of gewoon nog door gebrek aan kracht vanwege een minder verre graad van africhting, hooguit een piaff uit het rechterplaatje voor elkaar kunnen krijgen.
Babootje schreef:Ailill schreef:Kijk, dit bedoel ik dus. Zelfs Murphy moest vragen wat je hiermee bedoelt. En dan constant zeggen, dat een aantal hier de terminologie niet beheersen. Ik had ook geen flauw idee wat je met Haarfeeling bedoelt, 1 voordeel, ik zal het nooit meer vergeten.setteke schreef:Per PB kwam er een ander antwoord uit van murphy, alleen het is een Duitse uitdrukking, het heet in het Nederlands en daar kwam ik niet op haarcontact.Professor schreef:Al die termen. . . blijft moeilijk
Meen je niet...
Professor schreef:Om terug te komen op de kwaliteit van de ruiters, denk dat het systeem wat gehandhaafd word op wedstrijden fout is. De B dressuur de L en de M zijn veel te licht, wanneer men kwaliteit hebben wil op wedstrijden dan moet men de drempel verhogen om in de wedstrijdsport te beginnen.
Vreemd vind ik dat men in Nederland Basis wedstrijdsport heeft heel komisch eigenlijk, de basis word thuis gelegd zodat men kan voldoen aan de opgave op de wedstrijden.
Die kwantiteit hebben de Bobo´s zelf gewild, iedereen moest kunnen starten zodat de afzet van de paarden groter werd.(Dat is het probleem wanneer de fok organisaties en de rijtechnische onder 1 hoed zijn)
Daarom hebben ze de B verlaagd naar een proefje wat de naam niet hebben mag, en de L en de M dito.
Wanneer men die weer zou verzwaren dan dwingt men de ruiters om te gaan rijden, en niet om te gaan oefenen op wedstrijden. Dan krijgt men kwaliteit en geen kwantiteit.
Professor schreef:Om terug te komen op de kwaliteit van de ruiters, denk dat het systeem wat gehandhaafd word op wedstrijden fout is. De B dressuur de L en de M zijn veel te licht, wanneer men kwaliteit hebben wil op wedstrijden dan moet men de drempel verhogen om in de wedstrijdsport te beginnen.
Vreemd vind ik dat men in Nederland Basis wedstrijdsport heeft heel komisch eigenlijk, de basis word thuis gelegd zodat men kan voldoen aan de opgave op de wedstrijden.
Die kwantiteit hebben de Bobo´s zelf gewild, iedereen moest kunnen starten zodat de afzet van de paarden groter werd.(Dat is het probleem wanneer de fok organisaties en de rijtechnische onder 1 hoed zijn)
Daarom hebben ze de B verlaagd naar een proefje wat de naam niet hebben mag, en de L en de M dito.
Wanneer men die weer zou verzwaren dan dwingt men de ruiters om te gaan rijden, en niet om te gaan oefenen op wedstrijden. Dan krijgt men kwaliteit en geen kwantiteit.
loriene schreef:Professor schreef:Om terug te komen op de kwaliteit van de ruiters, denk dat het systeem wat gehandhaafd word op wedstrijden fout is. De B dressuur de L en de M zijn veel te licht, wanneer men kwaliteit hebben wil op wedstrijden dan moet men de drempel verhogen om in de wedstrijdsport te beginnen.
Ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Maarrrr.....
Onze dochter heeft haar ponytijd net afgesloten.
Ze heeft allebei de pony`s van niets naar het Z2 gereden. Wanneer je de proeven moeilijker gaat maken komen de meeste ponyruiters niet uit de B. Voor hun 18de halen de meeste de M niet eens.Wij zitten ook in het hoge Noorden maar hier rijden misschien 10 ruiters rond die Z rijden en dat is bij de meesten dan ook het eindstation. De Z2 is helemaal klein.
Nu nemen wij de pony`s eerst mee naar de paarden en gaat ze ze allebei in het Z1 weer starten.
Nu heb ik dus ook gehoord van verschillende kanten dat het niveau in de Z1 bij de paarden zeer bedroevend is.Zal me benieuwen, op 5 jan gaat ze selectiewedstrijd rijden.
Kijken of ze met de pony`s mee kan draaien bij de paarden.
Wanneer je de proeven moeilijker gaat maken zou je dat voor de paarden moeten doen,denk dat 80% van de ponyruiters dat niet gaan trekken en de lol van het paardrijden vlug weg is.
Ze zeggen toch altijd...de jeugd heeft de toekomst.
burl schreef:Cherie, super dat je dochter een succesvolle ponytijd heeft gehad. Hoe vergaat het haar bij de paarden? Rijdt ze op hoog niveau? En aangezien je hier nogal stellig reageert ben ik benieuwd of je zelf ook rijdt of op niveau hebt gereden.
burl schreef:Ik vind t/m Z2 basisniveau dus alles wat daar boven zit heeft wat meer niveau.
Leuk dat je zelf ook rijdt. Wat rijden jij en je dochter zoal en wat heb je gereden? Wil je ook wat foto's of films met ons delen?
Ik ben vooral niieuwsgierig naar hoe jij zonder ophoudingen je proeven rijdt.
burl schreef:Ik vind t/m Z2 basisniveau dus alles wat daar boven zit heeft wat meer niveau.
Leuk dat je zelf ook rijdt. Wat rijden jij en je dochter zoal en wat heb je gereden? Wil je ook wat foto's of films met ons delen?
Ik ben vooral niieuwsgierig naar hoe jij zonder ophoudingen je proeven rijdt.
loriene schreef:Ben ik het gedeeltelijk mee eens.
Maarrrr.....
Onze dochter heeft haar ponytijd net afgesloten.
Ze heeft allebei de pony`s van niets naar het Z2 gereden. Wanneer je de proeven moeilijker gaat maken komen de meeste ponyruiters niet uit de B. Voor hun 18de halen de meeste de M niet eens.
Wij zitten ook in het hoge Noorden maar hier rijden misschien 10 ruiters rond die Z rijden en dat is bij de meesten dan ook het eindstation. De Z2 is helemaal klein.
Nu nemen wij de pony`s eerst mee naar de paarden en gaat ze ze allebei in het Z1 weer starten.
Nu heb ik dus ook gehoord van verschillende kanten dat het niveau in de Z1 bij de paarden zeer bedroevend is.Zal me benieuwen, op 5 jan gaat ze selectiewedstrijd rijden.
Kijken of ze met de pony`s mee kan draaien bij de paarden.
Wanneer je de proeven moeilijker gaat maken zou je dat voor de paarden moeten doen,denk dat 80% van de ponyruiters dat niet gaan trekken en de lol van het paardrijden vlug weg is.
Ze zeggen toch altijd...de jeugd heeft de toekomst.