Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:57

Quellian schreef:
Snadrem schreef:
Komen mensen eigenlijk uberhaubt nog aan van gewoon veel eten? Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ook op andere fora en irl hoor ik toch vaker van mensen "ik ben dik door medicijnen" dan "ik ben dik door chips". Dat levert wel een interessant gegeven op, want dan zou het kort door de bocht zijn "te dik" --> "ongezond", en "ongezond" --> "te dik".

Hmhm... dat is net als met diabetes. Teveel gewicht door diabetes of diabetes door teveel gewicht?

Snadrem schreef:
Los daarvan lijkt mij ook - zoals al eerder aangehaald - dat de reden van overgewicht niet interessant is voor de discussie, het gaat om het gevolg van overgewicht.

Precies.

Dat is onzin.
je heb mensen die hun eigen vet eeten ja maar zo iemand ben ik niet.
weet niet of jij het wil na doen wat ik de afgeloopen halfjaar heb meegemaakt;)
naar een hartstilstand ben je echt nog blij dat je er ben hoor!!!
en als je dan vol gepropt word met medicijnen maakt het je weinig uit zolang je maar leeft;) slik 3 verschillende soorten zwaare medicijnen bij elkaar en ben blij dat daarbij kan doen wat ik kan doen!

en ja ik kan me heel pissig maaken door mensen die denken dat iedereen dat als exscus gebruik en nog boozer op de mensen die het als exscuus gebruiken! want de mensen die echt ZIEK zijn leiden er onder;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:58

@Quellian Als je type II diabetes krijgt is dat vaak door overgewicht.
Type I is aan auto imuunziekte en daar kan je niets aandoen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:00

Manuela379 schreef:
Dat is onzin.
je heb mensen die hun eigen vet eeten ja maar zo iemand ben ik niet.
weet niet of jij het wil na doen wat ik de afgeloopen halfjaar heb meegemaakt;)
naar een hartstilstand ben je echt nog blij dat je er ben hoor!!!
en als je dan vol gepropt word met medicijnen maakt het je weinig uit zolang je maar leeft;) slik 3 verschillende soorten zwaare medicijnen bij elkaar en ben blij dat daarbij kan doen wat ik kan doen!

en ja ik kan me heel pissig maaken door mensen die denken dat iedereen dat als exscus gebruik en nog boozer op de mensen die het als exscuus gebruiken! want de mensen die echt ZIEK zijn leiden er onder;)

Ik zeg toch niet dat JIJ dik bent geworden door eten?
En misschien wil ik wel ruilen, ik weet niet of je wilt hebben wat ik heb? :D

NatasjavE schreef:
@Quellian Als je type II diabetes krijgt is dat vaak door overgewicht.
Type I is aan auto imuunziekte en daar kan je niets aandoen.

En type II komt steeds vaker voor, niet voor niets.
Ik ben me erin gaan verdiepen omdat ik het afgelopen jaar type II heb gehad als bijwerking op medicijnen en veel dingen hebben me versteld doen staan. En ik vraag me ook vaak af wie mensen nou in het ootje nemen; een ander of zichzelf.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:05

Type II komt inderdaad steeds vaker voor. Overgewicht komt steeds vaker voor.
Denk ook dat niemand bestrijdt dat overgewicht niet ongezond is. Maar wat preces de grens voor het paard dat de ruiter moet gaan dragen(deze discussie dus) van meerere factoren afhankelijk is.

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:09

steets meer mensen worden te dik door een ongezonde levenstijl, en door wat tegenworig in eeten word gedaan sommige dingen zijn puure dikmaakers.

het is inderdaat het probleem wat kan een paard aan en wat doen de mensen er mee ken een meisje die 2 x mij is als ik haar op een paard zou zien zou ik haar er af roepen want dat doe je een paard niet aan, het probleem is ook niet altijd zie je aan iemand of die gene te dik is;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:10

Momenteel wordt de BMI als een minder goede maatstaf gezien dan het opmeten van de tailleomvang om te beoordelen of iemand al dan niet gezond is. Dus BMI is ook alweer enigszins achterhaald.

Citaat:
Dus ik snap niet dat mensen maar blijven beweren dat je met zwaar overgewicht een prima conditie kunnen hebben. Dat bestaat gewoon niet. Zwaar overgewicht is ongezond voor een mens, en als je ongezond bent, ben je niet fit.

En er waren mensen in het topic die zeiden dat het niet mogelijk was om met dezelfde lengte en hetzelfde gewicht een andere kledingmaat te hebben. En toch kan het 8)7! De wonderen zijn de wereld nog niet uit...

Wat ik aan mijn conditie doe? Ik wandel veel, en ben naast het gemiddeld 4 keer per week rijden ook heel veel op de grond met paarden bezig. Ik heb laatst conditietest van de brandweer af moeten leggen en daar kwam ik prima doorheen. Niets mis met mijn conditie dus.
En verder ben ik aan alle kanten bezig met afvallen en doe ik mijn stinkende best om het op peil te houden. Alleen heb ik als dat allemaal lukt nog steeds een maat 42 en geen 36. Als ik in een maat 36 zou willen passen dan zou ik op het gewicht moeten komen wat ik als 11/12-jarige had, je snapt toch zelf hopelijk wel dat dat niet echt realistisch is hè?

Wat betreft de diabetes e.d. van beide kanten in de familie loop ik het risico op diabetes type 2, net als astma, nu heb ik de laatste al, maar ik doe er alles aan om die diabetes te voorkomen. En nee, niet iedereen in mijn familie heeft diabetes ontwikkeld door het te dik zijn, mijn vader is helemaal niet dik en mijn opa was dat ook niet, maar die kamp(t)en er ook mee.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:12

Manuela379 schreef:
steets meer mensen worden te dik door een ongezonde levenstijl, en door wat tegenworig in eeten word gedaan sommige dingen zijn puure dikmaakers.

Dat is een kwestie van het etiket lezen ;) . Doorgaans staan het aantal callorien op de verpakking vermeld.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:13

Citaat:
Dus ik snap niet dat mensen maar blijven beweren dat je met zwaar overgewicht een prima conditie kunnen hebben. Dat bestaat gewoon niet. Zwaar overgewicht is ongezond voor een mens, en als je ongezond bent, ben je niet fit.

Hahaha, ik heb het! *hoop ik*
Ik fiets 4 dagen in de week 1,5 uur (2x 45 min, buiten de stad :P ) en werk bij/met paarden.

Laatst fietste ik met iemand mee terug naar huis: tegenwind. Ik zat lekker te kletsen en hij hing hijgend over zijn stuur, of ik wat minder hard kon fietsen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:16

hyppolyte schreef:
Wat betreft de diabetes e.d. van beide kanten in de familie loop ik het risico op diabetes type 2, net als astma, nu heb ik de laatste al, maar ik doe er alles aan om die diabetes te voorkomen. En nee, niet iedereen in mijn familie heeft diabetes ontwikkeld door het te dik zijn, mijn vader is helemaal niet dik en mijn opa was dat ook niet, maar die kamp(t)en er ook mee.

Klot helemaal hoor

http://www.diabetesfonds.nl/artikel/diabetes-type-2

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:17

Butterfly schreef:
Citaat:

Hahaha, ik heb het! *hoop ik*
Ik fiets 4 dagen in de week 1,5 uur (2x 45 min, buiten de stad :P ) en werk bij/met paarden.

Laatst fietste ik met iemand mee terug naar huis: tegenwind. Ik zat lekker te kletsen en hij hing hijgend over zijn stuur, of ik wat minder hard kon fietsen :D

Ik geloof zonder meer dat jij een betere conditie hebt dan ik. :j

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:21

jammer dat mensen iemand van 15 zo de grond in stampen in dit topic.
ik denk persoonlijk dat een paard moet horen bij je postuur ik ga tenslotte met mijn 1.93 ook niet op een klein paard zitten meeste mensen uit mijn familie van 1.90+ wegen rond de 100 a 120kg en zijn absoluut niet dik maar slank zulke mensen horen op een paard te zitten die het gewicht aankan zonder dat er schade wordt aangericht op het gestel van een paard.
op de manege bij ons is er ook weleens een vrouw van 130kg weggestuurd omdat ze op een beestje zat van 1.60 en je het paard gewoon kon horen snakken en brullen naar adem...
iedereen mag paardrijden maar blijf aub reeel en zoek wat bij je past.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:21

Ik ben de laatste tijd als het mooi weer was met de fiets naar mijn werk gegaan, toen werd ik 'geflitst' door zo'n snelheidsmeter (wist niet eens dat dat kon op de fiets), dus ik vertelde aan mijn collega dat ik op 23km per uur zat. Toen zat ze me echt met open mond aan te kijken, zij doet aan wielrennen en is daar best fanatiek in en zij is allang blij als ze op haar wielrenfiets een snelheid van 23km/h haalt :'). Ik zat op een gewone fiets en nee, het was geen momentopname, gezien mijn fietstijd en afstand zat ik inderdaad op een gemiddelde van 23km/h.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:22

@paling, daar heb je nou helemaal gelijk in :j.
Met die lengte heb je gewoon een gezond gewicht volgens BMI, maar dan mag je nog steeds niet op een paard zitten volgens de mensen hier. Toch jammer :j.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:26

hyppolyte schreef:

Alles aan doen om diabetes te voorkomen, doe je goed aan +:)+
En nee, niet iedereen met diabetes II heeft dat door het gewicht, zeker niet, maar het is -helaas- een welvaartsziekte, net als hart- en vaatziekten.

Qua dat ben ik het ook wel eens met Manuela, dat ze overal maar vanalles in mieteren.
Je gaat ervanuit iets gezonds te kopen en dan blijkt het achteraf heel zo gezond niet te zijn.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:26

hyppolyte schreef:
Ik ben de laatste tijd als het mooi weer was met de fiets naar mijn werk gegaan, toen werd ik 'geflitst' door zo'n snelheidsmeter (wist niet eens dat dat kon op de fiets), dus ik vertelde aan mijn collega dat ik op 23km per uur zat. Toen zat ze me echt met open mond aan te kijken, zij doet aan wielrennen en is daar best fanatiek in en zij is allang blij als ze op haar wielrenfiets een snelheid van 23km/h haalt :'). Ik zat op een gewone fiets en nee, het was geen momentopname, gezien mijn fietstijd en afstand zat ik inderdaad op een gemiddelde van 23km/h.

Maar 23km/h valt toch wel mee? Of ben ik nou zo blonT?

Collie2008

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:27

Citaat:

niet iedereen zou het moeten mogen

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:30

>;) dat filmpje :oo :oo
die had ik even gemist met al die snelle reacties :+

als het over conditie gaat, die van mij is slecht maar dat komt meer van het roken dan van die extra 10kg [ zijn er 23kg geweest ]
en ik heb een vriendin die rond de 100 kg [165cm hoog ]zit en zij legt zo haar been in haar nek en een spagaat op de vloer,en stapt zonder moeite te paard hoe hoog deze ook is
ik stap al jaren met een opstapje op,ook vanwege mijn knieen en wil het mijn paard niet aandoen dat er zoveel kg aan 1 kant van het zadel hangt :n

en nog wat....een verslaving is moeilijk af te leren :j
ik heb het echt door het eten en snoepen en dat ben ik sterk aan het afleren totdat er weer iets gebeurd -O-
en nu rij ik al bijna 2 jr niet op mijn paard vanwege vreemde ziektes van hem,dus gelukkig hoeft hij mij nog niet te dragen
en mijn appie heeft mij wel rondgedragen,waarschijnlijk toch een hele sterke pony geweest,bij de jaarlijkse osteo behandeling had ze nooit wat.

en tuurlijk zou ik maatje 38 willen ,maar helaas zit dat er echt niet in.
ik wil gewoon maatje 42 houden maar dan wel nog die 10 extra kilootjes eraf :j

en mijn ervaring is dat wanneer je ouder bent het er snel aangegeten word maar het er moeilijk afgaat _-:(

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:31

palinglcw schreef:
jammer dat mensen iemand van 15 zo de grond in stampen in dit topic.
ik denk persoonlijk dat een paard moet horen bij je postuur ik ga tenslotte met mijn 1.93 ook niet op een klein paard zitten meeste mensen uit mijn familie van 1.90+ wegen rond de 100 a 120kg en zijn absoluut niet dik maar slank zulke mensen horen op een paard te zitten die het gewicht aankan zonder dat er schade wordt aangericht op het gestel van een paard.
op de manege bij ons is er ook weleens een vrouw van 130kg weggestuurd omdat ze op een beestje zat van 1.60 en je het paard gewoon kon horen snakken en brullen naar adem...

Nee, niet iedereen mag paardrijden. Je mag paardrijden als je met je houding, gedrag, gewicht, lengte enz. enz. je paard geen schade aanbrengt. Anders moet je bij een paard uit de buurt blijven.

Op MIJN paard zou ik niet iemand van meer dan 80 kg willen hebben. Wat andere mensen verantwoord vinden moeten ze zelf bepalen. Maar meer dan 100 kg kan ik me niet voorstellen dat dat voor wat voor paard dan ook comfortabel is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:34

Citaat:
en nog wat....een verslaving is moeilijk af te leren

Absoluut, maar het is niet onmogelijk

Citaat:
en tuurlijk zou ik maatje 38 willen ,maar helaas zit dat er echt niet in.

het zal vast tegen het zere been zijn, maar als je echt wilt.....

Citaat:
en ik heb een vriendin die rond de 100 kg [165cm hoog ]zit en zij legt zo haar been in haar nek en een spagaat op de vloer,en stapt zonder moeite te paard hoe hoog deze ook is

Dan is ze flink lenig, maar het zegt niets over haar conditie :) en iemand van 1.65 en 100kg kan nooit een gezonde fysieke toestand hebben

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:34

Overigens vind ik opstappen met een krukje voor zeker grotere paarden inderdaad een must, dat gesjor en getrek aan het zadel, ik zwaai mezelf er zo op, maar vindt het alsnog te belastend

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:36

@Colway

:D nee maatje 38 staat mij echt niet.
ik ben best wel wat grof gebouwd,dan ben ik echt te dun :j

enne wij houden wel van wat vlees op de botten :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:38

Butterfly schreef:
hyppolyte schreef:

Maar 23km/h valt toch wel mee? Of ben ik nou zo blonT?

23 km per uur valt inderdaad best mee (vind ik). Ik reed vroeger altijd "op mijn gemak" rond de 25 km/u naar school. Goed, je bent wel lekker stevig aan het doortrappen, maar het is geen top-prestatie.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:39

mirgino schreef:
@Colway

:D nee maatje 38 staat mij echt niet.
ik ben best wel wat grof gebouwd,dan ben ik echt te dun :j

enne wij houden wel van wat vlees op de botten :D

Oke ;-) Maar dan is het een keuze en niet een onmogelijkheid toch?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:43

laten we dan het topic afsluiten met een patatje :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:45

Daar heb ik wel heul erge trek in *D