Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quadripes schreef:ik denk eigenlijk dat die militairen zich niet afvroegen of ze hun dag wel hadden of dat het paard zn dag wel had en of het waaide of regende of heel erg warm was of dat er een enge boom langs de weg staat... als je naar het front moet is dat wel het laatste waar je je druk om maakt, dan heb je liever een gehoorzaam paard... discipline noemen ze dat
Citaat:Wanneer het paard de achterhand naar binnen of buiten zette moesten we dat met onze benen corrigeren. Is dit nu juist?
quadripes schreef:ik weerspreek jullie zeker niet, maar ik meld nu even wat er vroeger gezegd werd over paardrijden en waarom het in sommige culturen als een 'oefening in deugd' werd gezien.
ik denk dat je dit niet te snel aan de kant moet schuiven... maar ik ben nou eenmaal erg ouderwets van opvatting... ik ben ook erg streng voor mezelf
quantumphysica is overigens ook erg interessantmet name de snaartheorie vind ik bijzonder boeiend of is dat niet wat je bedoelde?
Citaat:Ik corrigeer niet een paard dmv een schouder voor om recht te worden nee
ik werk dmv mijn zit/heup het paard recht vanuit het bekken/achterhand en van daar uit, kan je pas wendingen juist gaan rijden.
Professor schreef:Citaat:Wanneer het paard de achterhand naar binnen of buiten zette moesten we dat met onze benen corrigeren. Is dit nu juist?
Dit is niet geheel waar wanneer de achterhand naar binnenkomt geeft men de hulpen voor voorhand voor, de grootste correctie is dan dat men de voorhand op de achterhand insteld.
Men brengt nl de voorhand naar binnen (3e en 1e teugelwerking) de buitenkuit(been) begrenst, het binnenbeen ligt bij de singel. het is fout om met het binnenbeen het paard dan de achterhand naar buiten te drukken.
De algehele regel in de Klassieke dressuur is de voorhand stuurt men de achterhand niet.
Professor schreef:Citaat:Wanneer het paard de achterhand naar binnen of buiten zette moesten we dat met onze benen corrigeren. Is dit nu juist?
Dit is niet geheel waar wanneer de achterhand naar binnenkomt geeft men de hulpen voor voorhand voor, de grootste correctie is dan dat men de voorhand op de achterhand insteld.
Men brengt nl de voorhand naar binnen (3e en 1e teugelwerking) de buitenkuit(been) begrenst, het binnenbeen ligt bij de singel. het is fout om met het binnenbeen het paard dan de achterhand naar buiten te drukken.
De algehele regel in de Klassieke dressuur is de voorhand stuurt men de achterhand niet.
Citaat:Als het paard op de volte zijn buiten achterbeen buiten het spoor van het buitenvoorbeen brengt (onder de massa vandaan) loopt het scheef, toch?
Citaat:Okay met longeren (dubbele longe) ben ik inmiddels er achter dat je de achterhand dan kunt begrensen met de buitenste lijn door hem achter de achterhand langs te laten gaan.
Citaat:Heeft het wakende buitenbeen achter de singel dan dezelfde functie als de buitenlijn die de achterhand begrenst?
Citaat:Misschien een domme vraag maar ik ben beginneling dus s.v.p. beetje begrip,ik wil graag meer leren.
nombrado schreef:Professor schreef:Nieuwe techniek, hoe veel jaren moet ik dan krachttraining doen als ruiter????
nee hoor
alleen geestelijke en lichamelijke balans , en zeer bewust zijn van het eigen lichaam.
dat is waar de meeste ruiters falen helaas
liberty22 schreef:de echte leermeesters hebben dus ook gefaald en u niet bedoelt u?
liberty22 schreef:sorry ik ga echt niet meer reageren de oude meesters zijn het fundament van de klassieke leer maar goed jullie denken er anders over prima kan jullie mening niet delen .
heb hier zo geen zin in bah laat me steeds weer verleidden tot een reageren jammer