Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:52

Joepie, nog een tegen zijn schenen gestampt blijkbaar :D

Waarom denk je dat er een smiley achter staat? Het is niet omdat je geen brevet hebt dat je geen GP kan rijden. Maar julle trekken het oordeel van mensen in twijfel die de steunpilaren van de dressuur zijn. Stuur dan een brief naar het FEI als jullie er niet mee akkoord zijn. Maar daar zal niemand hier het lef voor hebben. Nee, van de hoogste toren blazen, dat wel. Maar als puntje bij paaltje komt doet niemand iets.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:56

Sinds wanneer is ergens normaal over discusseren hoog van de toren blazen?

Blaas ik hoog van de toren als ik beweer dat ik Frans Bauer niet goed vind?
Het is en blijft triest hoe jullie op de man blijven spelen alleen om je gelijk te willen krijgen.

webster543

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:01

Wat heeft Frans Bauer daar nu mee te maken? Ik dacht dat jullie Edward en Totilas niet graag bezig zagen?
DUs jullie spreken al 94 pagina's vol, laten wij zeggen dat er de helft van contra is. Ewel doe er dan iets tegen!
Richt een schrijven aan de FEI, start een petitie, wat dan ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:04

WIE blaast er nu eigenlijk van de hoogste toren? ;)
Het is niet omdat ik ze niet graag zie dat ik vind dat ze niet op wedstrijd mogen verschijnen. Maar het is kennelijk heel moeilijk te verkroppen dat iemand iets niet mooi vindt ook al loopt dat 90% bij elkaar :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:15

webster543 schreef:
Wat heeft Frans Bauer daar nu mee te maken? Ik dacht dat jullie Edward en Totilas niet graag bezig zagen?
DUs jullie spreken al 94 pagina's vol, laten wij zeggen dat er de helft van contra is. Ewel doe er dan iets tegen!
Richt een schrijven aan de FEI, start een petitie, wat dan ook.

Het voorbeeld gaat over precies hetzelfde, ik vind Frans Bauer niet mooi terwijl ik zelf nog nooit een nummer 1 hit heb gescoord.

Waarom zou ik er iets tegen willen doen? Ik heb al tig keer aangegeven dat ik het Edward Gal van harte gun en ik de mensen die het wel mooi vinden het plezier gun.
Neemt niet weg dat ik het nog wel interessant vind om er op een normale manier over te discusseren, maar blijkbaar hebben de experts er grote problemen mee dat niet iedereen de dressuurtop als afgoden behandelt en/of een andere mening hebben als de grote massa.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:25

Tja, en met welles nietes komt men nog wel 87843748 pagina's verder. En ThePast03, volgens mij zie ik je nu voor de 384784738e keer zeggen dat je geen kippenvel krijgt van Totilas, en blijf je Frans Bauer erbij halen. En ja, ik heb het hele topic doorgelezen :)

Mijn mening is dat ik het een prachtig paard vindt met dito uitstraling, maar ik ben zelf niet helemaal weg van zijn 'spectaculaire' manier van draven. Kwestie van smaak inderdaad. Ik vind overigens niet dat hij zo gespannen loopt als hierboven wordt gesteld.

Verder vind ik het wél enorm zielig dat en passant Edward Gal persoonlijk beschimpt wordt en beschuldigd van niet vriendelijk rijden en ik moet hierin toch met webster en anderen meegaan; het is zooo makkelijk om lekker anoniem op een forum met een grote bek commentaar te hebben en de slechte plaatjes op te duiken en naar blauwe tongen te zoeken. Maar goed, Edward zal er vast geen seconde van wakker liggen, en waarom zou hij ook...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:26

anoniem :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:28

Tja, voor mezelf geldt dat misschien niet. Maar ga je nu zeggen dat íedereen hier met naam en toenaam staat inclusief foto's en de hele rataplan in t profiel?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:30

Gulpje schreef:
Tja, en met welles nietes komt men nog wel 87843748 pagina's verder. En [*olduser*], volgens mij zie ik je nu voor de 384784738e keer zeggen dat je geen kippenvel krijgt van Totilas, en blijf je Frans Bauer erbij halen. En ja, ik heb het hele topic doorgelezen :)

Klopt, omdat mensen 385785738 keer met hetzelfde blijven komen, die lezen blijkbaar niet het hele topic door.

Verder heb ik Edward Gal nergens aangevallen en dat zal ik ook niet doen. Ik heb zeer zeker bewondering voor zijn rijkunst en vindt hem sympatieker rijden dan sommige andere grote namen.

En ja ik heb een leeg profiel en daar heb ik een hele goede reden voor. Ik kan natuurlijk ook een heel interessant nepprofiel aanmaken, zal niet de eerste zijn. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:30

Voor mij valt dat anonieme ook wel mee gulpje vandaar dat ik het grappig vond :D Webster kent me zelfs irl :))

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 18:57

magic_lover schreef:
pharagirlke schreef:
Gribaldi is niet meer onder Edward Gal, zijn problemen waren niet meer op te lossen... :x

niet helemaal waar...
http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-609625 van 6 dec 09.
http://www.youtube.com/watch?v=vXSX_7fX ... r_embedded
Ze zijn samen niet meer in de ring, dat is wat anders als dat hij hem niet meer rijd ;)

Edit nog een redelijk recent filmpje toegevoegd van ed en grib.

Dat tweede filmpje is van 2006 geloof ik...

Gribaldi wordt alleen nog gereden omdat hij komend jaar afscheid neemt voor het publiek. Hij wordt dus nog 'in vorm' gehouden, maar meer is er niet bij. Bij zijn eigen stamboek heeft hij al lang en breed afscheid genomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:57

Het viel me ook al op dat het om oude filmpjes ging maar ik dacht "zeg maar niets..." :+

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:07

webster543 schreef:
Ruuuuuuuuuuuuustig Scandic, ruuuuuuuustig :D
Ik snap je wel. Wat weten die jury's er nu van? Al die jaren opleiding, bijscholingen, enz.. allemaal voor niks. Want hier zitten de experts bijeen :P

Juryleden 'maken' de sport. Wat juryleden graag zien eindigt hoog, wat juryleden niet graag zien eindigt laag. Is het zo moeilijk te bevatten dat juryleden ook maar mensen zijn? Als de juryleden het beeld van Totilas niet graag gezien hadden en hij niet hoog scoorde, liepen er dan echt zoveel mensen gehypnotiseerd en al kwijlend achter Totilas aan? Het kan niet anders dan dat juryleden ook een voorkeur hebben voor een bepaald type paard. Iedereen huppelt dus vrolijk achter de voorkeur van de juryleden aan.
Vind iemand anders het te extreem, niet mooi of te hectisch, dan mogen ze er niks van zeggen want 'de juryleden zijn heilig, en om hun zo hoge score geven is het gewoon goed, punt.'

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:07

pharagirlke schreef:
Het viel me ook al op dat het om oude filmpjes ging maar ik dacht "zeg maar niets..." :+

ja natuuuurlijk, jij weet namelijk alles, en je ziet alles :+ :7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:08

Margoot schreef:
pharagirlke schreef:

ja natuuuurlijk, jij weet namelijk alles, en je ziet alles :+ :7

:(:) Niet persoonlijk he?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:09

pharagirlke schreef:
:(:) Niet persoonlijk he?

Ach ze is 14 jaar :(:)

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:10

Bomba schreef:
webster543 schreef:
Ruuuuuuuuuuuuustig Scandic, ruuuuuuuustig :D
Ik snap je wel. Wat weten die jury's er nu van? Al die jaren opleiding, bijscholingen, enz.. allemaal voor niks. Want hier zitten de experts bijeen :P

Juryleden 'maken' de sport. Wat juryleden graag zien eindigt hoog, wat juryleden niet graag zien eindigt laag. Is het zo moeilijk te bevatten dat juryleden ook maar mensen zijn? Als de juryleden het beeld van Totilas niet graag gezien hadden en hij niet hoog scoorde, liepen er dan echt zoveel mensen gehypnotiseerd en al kwijlend achter Totilas aan? Het kan niet anders dan dat juryleden ook een voorkeur hebben voor een bepaald type paard. Iedereen huppelt dus vrolijk achter de voorkeur van de juryleden aan.
Vind iemand anders het te extreem, niet mooi of te hectisch, dan mogen ze er niks van zeggen want 'de juryleden zijn heilig, en om hun zo hoge score geven is het gewoon goed, punt.'

Maar wanneer jij de jury zou zijn, of een andere expert hier die 'ziet' dat totilas niks is, had hij natuurlijk niks gescoord? Al zou het zo zijn, jury's kunnen er ook niet onderuit of een paard goed verruimt, de juiste ontspanning heeft etc. Dat moeten ze bestraffen of belonen, en als is het een prachtig zwart paard met geweldig beenwerk of een lelijke knol met 3 benen, als er ontspanning is, een nette proef wordt gereden etc wordt dat bij beide gevallen beloond.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:14

Margoot schreef:
Maar wanneer jij de jury zou zijn, of een andere expert hier die 'ziet' dat totilas niks is, had hij natuurlijk niks gescoord? Al zou het zo zijn, jury's kunnen er ook niet onderuit of een paard goed verruimt, de juiste ontspanning heeft etc. Dat moeten ze bestraffen of belonen, en als is het een prachtig zwart paard met geweldig beenwerk of een lelijke knol met 3 benen, als er ontspanning is, een nette proef wordt gereden etc wordt dat bij beide gevallen beloond.

Ik heb m'n jureer examen t/m Z2 niveau afgesloten met een 8. Dus mijn mening: Bij mij zou hij inderdaad niet zo hoog eindigen. Ik zie geen ontspannen en fijne verbinding bij hem. Verder laat hij geen echt nette proeven zien, hij heeft er altijd een aantal onderdelen bij die maar net goed gaan of net niet goed gaan.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:15

Bomba schreef:
Margoot schreef:

Ik heb m'n jureer examen t/m Z2 niveau afgesloten met een 8. Dus mijn mening: Bij mij zou hij inderdaad niet zo hoog eindigen. Ik zie geen ontspannen en fijne verbinding bij hem. Verder laat hij geen echt nette proeven zien, hij heeft er altijd een aantal onderdelen bij die maar net goed gaan of net niet goed gaan.

Dan ben jij misschien een van de betere jury's ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:16

Margoot schreef:

Dat zeg ik niet en dat bedoel ik al helemaal niet. Maar bedankt, met deze zeer sarcastische opmerking trek je dus mijn kunnen in twijfel, zonder dat je ook maar iets van me weet. Zeer volwassen, weten dat iedere mening telt.

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:22

Bomba schreef:
Margoot schreef:

Dat zeg ik niet en dat bedoel ik al helemaal niet. Maar bedankt, met deze zeer sarcastische opmerking trek je dus mijn kunnen in twijfel, zonder dat je ook maar iets van me weet. Zeer volwassen, weten dat iedere mening telt.

Het is geen sarcasme.
Áls dat is wat jij ziet (ik zie het niet, maargoed ik zeg eerlijk ik heb ook niet veel ervaring.) en je bent een eerlijke jury dan punt je daarop. Dus niet op 'dat mooie zwarte paard die met zn benen rondzwaait' en daardoor stiekem steeds een paar puntjes extra optelt. Natuurlijk zijn er jury's die alleen maar die kleur zien, of gewoon verliefd op Edward zijn oid en daarom wél die extra paar puntjes erbij optellen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:24

Bomba schreef:
Dat tweede filmpje is van 2006 geloof ik...

Gribaldi wordt alleen nog gereden omdat hij komend jaar afscheid neemt voor het publiek. Hij wordt dus nog 'in vorm' gehouden, maar meer is er niet bij. Bij zijn eigen stamboek heeft hij al lang en breed afscheid genomen.

2008 is die gemaakt... dan nog wel een jaar oud, maar iig recenter dan de laatste in de ring.
Edit: laat maar voor sommigen is het nooit goed genoeg schijnbaar. het ging mij er ook niet zozeer om van wanneer het was, maar dat phara zo stellig riep dat edward hem niet meer reed. :)

Verder maakt het mij ook niet uit of Edward hem nog rijd of niet, hij heeft zich iig al bewezen, jammer dat het dan op zo'n manier is geëindigd maar dat is dan niet anders ;)
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 08-12-09 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:25

2008 is die online gezet... Bovendien gaat het om een samenvoegsel van Gribaldi filmpjes...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:27

Jep.. hij stond namelijk ook al op de van Uytert cd van 2006.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:08