roossie22 schreef:@ilja... oke misschien niet juist verwoord... ík vind dik zijn op zich geen ziekte, het kan nare gevolgen met zich meebrengen
over het algemeen komt dik zijn puur door slecht/verkeerd/veel etenof een combinatie daarvan. dat is geen ziekte in mijn ogen, dat is geen maat kunnen houden en/of je er niet toe kunnen zetten altijd maar gezond te eten( en daar maak ik mezelf absoluut schuldig aan). de één zal eerder dik worden als de ander. als je die aanleg hebt, moet je maat houden en zeker gezond eten...nogmaals in mijn ogen dus geen ziekte...
prima dat obesitas erkend wordt als ziekte, maar dat is niet het dik zijn zelf, maar de risicos het meebrengt
En dat is dus juist het probleem, want er kunnen vele oorzaken zijn waardoor iemand dik is!!!! En het is wel heel makkelijk om van een dik iemand maar aan te nemen dat ie verkeerd eet. Natuurlijk, die mensen zijn er wel, maar scheer ze niet over 1 kam.
Daarnaast kan obesitas inderdaad heel nare gevolgen hebben als te hoge bloeddruk, slijtage etc. maar obesitas kan ook zeker medische oorzaken in het ontstaan hebben!