Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snackie schreef:Halsstrekken, ja dat wil hij wel, laat je teugels lang, en zijn hoofd valt net niet op de grond.
Toch had ik er maar een 5 voor in de eerste proef. Maar! hij mocht ook nog lager. Wat gebeurd er als ik hem dan langer maak, valt hij over de schouder weg.
Dus ik moest hem iets tegenhouden. 2e proef(proef 3) zie je dus ook een duidelijk verschil, dan komt hij wel zodanig laag dat zijn neus op kniehoogte komt, en dat word beloond met een 7.
Is dat zo, gebruikt hij zijn rug als hij kan halsstrekken? ik pak het niet zo veel mee namelijk,omdat ik dacht dat het niet direct in verband stond, ivm de spier van hals is tot schoft, en voorbij de schoft tot achteraan is rugspier. niet 1 geheel.
Hij voelt overigens wel minder strak over de rug dan in februari.
(als je dat filmpje ziet dan denk ik. oeioei, dat ik daarmee op wedstrijd durfde) Maar goed, voor de ervaring!
LoveUggs schreef:Als eerste: nog geen foto.. Als tweede: we hebben nog een afspraak gemaakt! 2 oktober ga ik er weer heen om nog eens te rijden. Was een erg leuk (pittig) ding van 6 jaar. Was vandaag vooral even voelen, en samen met de eigenaresse alles gedaan. Gepoetst en uitgemest. Paardje is niet zo groot. Maar ohz voeld ze heel groot. Grote draf passen en onwijs krachtige sprong in de galop.
Ben benieuwd naar de volgende keer. Vanavond even bij lezen.. Nu snel eten en naar de manege haha
_Marinke_ schreef:LoveUggs schreef:Als eerste: nog geen foto.. Als tweede: we hebben nog een afspraak gemaakt! 2 oktober ga ik er weer heen om nog eens te rijden. Was een erg leuk (pittig) ding van 6 jaar. Was vandaag vooral even voelen, en samen met de eigenaresse alles gedaan. Gepoetst en uitgemest. Paardje is niet zo groot. Maar ohz voeld ze heel groot. Grote draf passen en onwijs krachtige sprong in de galop.
Ben benieuwd naar de volgende keer. Vanavond even bij lezen.. Nu snel eten en naar de manege haha
Dat klinkt goed! Leuk zeg!
xDaantjxx schreef:Ik wil graag weer mee komen doen als ik het kan bijhouden.
Foto wat ik nu ga laten zien is verre van perfect en nageeflijk is er nog niet eens, maar dit is het resultaat van de eerste les voor Zsazsa en mij (met Zsazsa). Zsazsa is altijd een buitenrit pony geweest en bakwerk kent ze dus niet. In ieder geval niet het serieuze deel.
11 jarige haflinger merrie en ontzettend leergierig. Eerst als ik aandreef, was het 2x normaal, 3e keer wat feller en nog geen actieve reactie, aan het eind zelfs na lange teugel stappen, was het been eraan en ze ging... Ben echt ontzettend trots.
[ Afbeelding ]
Wat zie ik zelf?
Nageeflijkheid is er totaaaaaal niet haha. Maar check die benen! Mooie actieve achterhand, de V's zijn niet allemaal helemaal gelijk, maar tis voor mij beter wat ik ooit heb gehad
Die staart hangt mooi af, geen spanning in te zien. Ik zie een pony die het leuk schijnt te vinden.
Wel een rug die nog weggedrukt is, maar dat is omdat de nageeflijkheid nog ver te zoeken is haha...
Ze loopt totaal niet op de voorhand, maar ze loopt ook niet op de achterhand, ze loopt dus horizontaal en dat is al stukken beter als op de voorhand.
We gaan zeker door met lessen! Vraag over een paar maandjes voor nieuwe foto's en dan plaats in hier weer en ga ik ze vergelijken!