Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saintelette schreef:Bedankt voor je bericht!
Ik zal morgen nog eens de punten langslopen om te kijken. Dat hij zo veel moeite heeft met zijn balans enz klopt, maar het is al veel beter dan eerst gelukiig. Toen ik er voor het eerst op zat en een rechte lijn probeerde te rijden was het eerder een mislukte slangenboog![]()
Tempo had ik zelf ook niet het idee dat ie te snel liep, hij loopt eigenlijk nog sneller als ik verder niks van hem zou vragen.. Maar misschien toch nog verder terug in tempo om het hem makkelijker te maken..
En mn handen klopt ook! Ik heb veel moeite met een normaal contact (niet los-vast) behouden, ook op mn andere paard. Ben zelf ook nog in ontwikkeling daarin(heb 14 jaar rond gereden zonder uberhaupt ooit van dat woord gehoord te hebben.. Lastig om dat dan ineens wel te kunnen)
Zouden balkjes draven misschien een idee zijn om die achterhand beter te krijgen? (Sterker, wellicht ook soepeler?)
Veulen84 schreef:Saintelette schreef:Bedankt voor je bericht!
Ik zal morgen nog eens de punten langslopen om te kijken. Dat hij zo veel moeite heeft met zijn balans enz klopt, maar het is al veel beter dan eerst gelukiig. Toen ik er voor het eerst op zat en een rechte lijn probeerde te rijden was het eerder een mislukte slangenboog![]()
Tempo had ik zelf ook niet het idee dat ie te snel liep, hij loopt eigenlijk nog sneller als ik verder niks van hem zou vragen.. Maar misschien toch nog verder terug in tempo om het hem makkelijker te maken..
En mn handen klopt ook! Ik heb veel moeite met een normaal contact (niet los-vast) behouden, ook op mn andere paard. Ben zelf ook nog in ontwikkeling daarin(heb 14 jaar rond gereden zonder uberhaupt ooit van dat woord gehoord te hebben.. Lastig om dat dan ineens wel te kunnen)
Zouden balkjes draven misschien een idee zijn om die achterhand beter te krijgen? (Sterker, wellicht ook soepeler?)
Hij heeft het hogere tempo nu nog nodig om evenwicht te behouden. Zie het als fietsen, pas als je redelijk hebt leren doortrappen kun je de zijwielen er af halen. Op den duur weet je hoe je je evenwicht houd en kun je langzamer fietsen(en andere dingen doen tegelijk ook) Daar gaat gewoon veel meer tijd overheen. Focus op evenwicht, dan komt het tempo daarna wel.
Balkjes helpt zekeren ze zijn nog leuk ook. Als het fysiek onmogelijk is dan merk je dat vanzelf.
Je kunt beginnen met 1. Maar je kan ook een rijtje doen. Je kan er 2 op grotere afstand doen en er overheen galopperen. Je kan ze op blokjes leggen. Maar je kan ze ook schuin leggen.
Mijn eigen PRE longeer ik vaak met schuine balkjes. 1 of meer. De schuinte laat ze het buiten achterbeen meer optillen. Zo train ik ongelijk steeds een spiergroep.
Zo bedoel ik dus: http://s263.beta.photobucket.com/user/V ... 0.mp4.html
Je hoeft hem natuurlijk niet zo hoog te doen. Ik gebruik ze in variatie ook om overheen te springen en de rug los te werken. Dan heb je wat hoogte nodig. Je ziet wel mooi dat ze haar buitenbeen hier hoger moet optillen dan haar binnen been. Hoogte geef overigens niet altijd het feit dat ze hun benen ook naar voren zetten. Maar de ruimte zal het wel makkelijker maken.
(ohja en als je een hulpteugel wil gebruiken: niet te strak en met beleid)
Snackie schreef:Ik snap je bedoelding met je schuine balkje,
Nadeel ervan is dat ze de derde? x wel half springt en dan echt opgesloten zit in de hulpteugel.Want die geeft dan niet mee.
_Marinke_ schreef:Is er iemand die kan uitleggen hoe je kan zien dat een paard in de kaak vast houd??