hyppolyte schreef:@mindim, het was een dun jong grietje, ze was 13. En mijn paard is onderhand 20, dan hadden die problemen zich toch ondertussen al wel moeten openbaren lijkt me
Je begrijpt mijn post dus niet
Ik doelde op je onderstaande uitspraken en dan noem je het equivalent van oude dikke tante, een jong dun grietje. Je had het ook een slanke jonge meid kunnen noemen. Je wordt zelf ook liever een volslanke ruiter genoemd dan een dikzak te paard of niet dan. Dat bedoelde ik met mijn post 
Citaat:Dat had ik ook altijd hoor, ik moest er ook altijd op letten, maar krijg het nu een stuk beter voor elkaar. Je moet ook eigenlijk altijd uitgaan van het concept, behandel een ander zoals je zelf graag behandeld wilt worden, dus met respect. Eerlijkheid is nik mis mee, daar ben ik ook helemaal voor, maar wel op een normale manier. Een ander is niet minder omdat ie anders is dan jezelf, alleen anders.
Citaat:Dat is altijd zo, en dat is nou juist waarom de zwaardere mensen hier in de verdediging schieten, juist door de manier van benaderen. soms ontlok je juist door je eigen reactie zo'n reactie uit
Citaat:Ja, dat klopt ook niet, dat moet je gewoon ook niet doen. Ik doe dat ook bijvoorbeeld niet, maar dat komt omdat ik de andere kant van het verhaal ook van dichtbij heb meegemaakt. Ik snap dat wanneer mensen zich gekwetst en boos voelen, ze soms onbedoeld fel kunnen reageren, maar dat rechtvaardigt niet dat je dan een ander dan maar uit moet schelden. Turn the other cheek... Iedereen heeft zijn/haar problemen in deze wereld, voor dikke mensen is dat het dik zijn, voor te dunne mensen is dat het te dun zijn, geen van beiden is erger of minder erg dan de ander. Het zou toch een stuk fijner zijn als mensen wat meer begrip voor elkaar zouden kunnen opbrengen en elkaar wat minder zouden veroordelen, maar dat zit helaas niet in de mens ben ik bang .