Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:57

hyppolyte schreef:
@mindim, het was een dun jong grietje, ze was 13 ;). En mijn paard is onderhand 20, dan hadden die problemen zich toch ondertussen al wel moeten openbaren lijkt me ;)

Je begrijpt mijn post dus niet :) Ik doelde op je onderstaande uitspraken en dan noem je het equivalent van oude dikke tante, een jong dun grietje. Je had het ook een slanke jonge meid kunnen noemen. Je wordt zelf ook liever een volslanke ruiter genoemd dan een dikzak te paard of niet dan. Dat bedoelde ik met mijn post ;)

Citaat:
Dat had ik ook altijd hoor, ik moest er ook altijd op letten, maar krijg het nu een stuk beter voor elkaar. Je moet ook eigenlijk altijd uitgaan van het concept, behandel een ander zoals je zelf graag behandeld wilt worden, dus met respect. Eerlijkheid is nik mis mee, daar ben ik ook helemaal voor, maar wel op een normale manier. Een ander is niet minder omdat ie anders is dan jezelf, alleen anders.

Citaat:
Dat is altijd zo, en dat is nou juist waarom de zwaardere mensen hier in de verdediging schieten, juist door de manier van benaderen. soms ontlok je juist door je eigen reactie zo'n reactie uit

Citaat:
Ja, dat klopt ook niet, dat moet je gewoon ook niet doen. Ik doe dat ook bijvoorbeeld niet, maar dat komt omdat ik de andere kant van het verhaal ook van dichtbij heb meegemaakt. Ik snap dat wanneer mensen zich gekwetst en boos voelen, ze soms onbedoeld fel kunnen reageren, maar dat rechtvaardigt niet dat je dan een ander dan maar uit moet schelden. Turn the other cheek... Iedereen heeft zijn/haar problemen in deze wereld, voor dikke mensen is dat het dik zijn, voor te dunne mensen is dat het te dun zijn, geen van beiden is erger of minder erg dan de ander. Het zou toch een stuk fijner zijn als mensen wat meer begrip voor elkaar zouden kunnen opbrengen en elkaar wat minder zouden veroordelen, maar dat zit helaas niet in de mens ben ik bang .

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:00

Quellian schreef:
Veel mensen met overgewicht hebben een slechte conditie, maar vergis je niet in de overige groep.

Met overgewicht doel ik ook niet op mensen die een paar kilo afwijken van hun 'ideale' gewicht, want dan val je volgens de BMI nog steeds in de categorie gezond gewicht.

Echter met zwaar overgewicht ben je als ruiter gewoon niet fit/gezond en dat heeft invloed op je rijden (ook al wil men dat graag ontkennen) Het is medisch bewezen dat zwaar overgewicht en obesitas aanzienlijke gezondheidsrisico's/problemen met zich meebrengt. Dus ik snap niet dat mensen maar blijven beweren dat je met zwaar overgewicht een prima conditie kunnen hebben. Dat bestaat gewoon niet. Zwaar overgewicht is ongezond voor een mens, en als je ongezond bent, ben je niet fit.

Wellicht wordt dan toch door sommige wat anders verstaan onder 'conditie'... Maar sommige zijn dan ook ster in het interpreteren van definities zoals hen dat het beste uitkomt.

hyppolyte schreef:
@jasmijn, alles wat je nu opnoemt kan ik, doe ik en ben ik,

Onderken je nu wel of niet het belang van een goede conditie van een ruiter? En wat doe je er dan zelf aan naast je paard?

hyppolyte schreef:
Verder ben je ronduit onbeschoft en generaliserend bezig met die post van je. Ja natuurlijk, elke zwaardere ruiter gaat zo met zijn paard om, ik denk het ook
[/quote]
Dat mag jij vinden. Ik vind dat wanneer een ruiter met zwaar overgewicht op een paard klimt, zonder verder zijn overgewicht als een knelpunt te zien, dat die NIET bewust met goed paardrijden bezig is. En zolang ik mensen maar steeds hoor roepen: ja maar hij kan het makkelijk aan, of neem maar een groter/sterker paard dan kan het prima, en ja-maar-ik/hij/zij-kan er ook niets aan doen dat die dik is... blijf ik dat zorgelijk vinden. Ik vind het slecht voor de paardensport dat de discussie gewicht/conditie van de ruiter taboe is.

(en trouwens: ik generaliseer niet want ik stel ook dat dunne ruiters wat aan hun conditie/balans/coordinatie zouden moeten doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:06

hyppolyte schreef:
Verder ben je ronduit onbeschoft en generaliserend bezig met die post van je. Ja natuurlijk, elke zwaardere ruiter gaat zo met zijn paard om, ik denk het ook 8)7

Je voelt je aangesproken en daarom vind je jasmijn ronduit onbeschoft en generaliserend bezig, denk ik. Want dat doet ze namelijk helemaal niet.
Ze vat juist de koe bij de horens en is eerlijk in haar verhaal en sluit ook de dunne ruiters niet uit.
Zij zegt helemaal niet dat elke zware ruiter zo met zijn paard omgaat, maar in het algemeen geeft men liever geld uit aan het probleem, dan inspanning en moeite en dat geldt zowel voor dik als dun.
Een slank en strak pak, komt heus niet zomaar aangewaaid, daar moet je hard voor werken en een groot deel van de mensen heeft daar 'geen tijd voor', maar kan wel de hele avond tv kijken. Maar wel klagen over hun figuur, dat snap ik dan niet. Ik denk, schop onder de kont en doe er wat aan of houdt op met zeuren. Ook dit geldt evengoed voor de dunnere medemens, want slank is niet automatisch strak.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:11

Ik geef het ronduit toe, ik heb echt een conditie van niks.
Rijden doe ik een rondje buiten en nu 1 a 2x per week, soms een weekje niet want dat ligt eraan of en wanneer ik moet werken.

Alleen voor de 4daagse ga ik echt in training, maar dat kost lichamelijk heel veel van mij.
Ga dan ook zo min mogelijk werken, het is nl of of.
Maar dat heb ik er ook voor over.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:19

Schangah schreef:
Gelders met een lange rug + lendenen? Zo ja dan is de rug een stuk zwakker.

Bow - string constructie

Doorgaans hebben Gelderse een wat brede strakke rug en brede strakke lendenen...
Niet het allerlaatse aan souplesse maar wel erg sterk.

wat te zwaar is moet per individu en per paard bekeken worden. Een dikke(effe cru gezegt) met een goede houding en zit met veel balans heeft zit zijn paard minder in de weg dan een dunne die dat niet heeft.

En ja...ieder paard heeft een grens van wat hij dragen kan....dat is natuurlijkwel waar

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:21

Brainless schreef:
Ik geef het ronduit toe, ik heb echt een conditie van niks.
Rijden doe ik een rondje buiten en nu 1 a 2x per week, soms een weekje niet want dat ligt eraan of en wanneer ik moet werken.

.

Ik heb ook een slechte conditie....moet ik echt wat aan doen..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:54

@mindim, dun is toch een hele normale manier van iemand benoemen? Ze was niet slank, ze was dun, want 13, dan heb je dat. En om nou te vallen over het woord grietje, zo noem ik alle jonge meisjes, niets beledigends aan. Mijn vriendin is te dun, die is ook echt mager, als in vel over been, die noem ik normaal niet mager, maar te dun.

Ik zou ipv een dikke oude tante zeggen, een dik oud mensje maar dan denk ik wel aan een bejaarde :')
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 10-08-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:00

jasmijn78 schreef:
Quellian schreef:
Veel mensen met overgewicht hebben een slechte conditie, maar vergis je niet in de overige groep.

Met overgewicht doel ik ook niet op mensen die een paar kilo afwijken van hun 'ideale' gewicht, want dan val je volgens de BMI nog steeds in de categorie gezond gewicht.

Echter met zwaar overgewicht ben je als ruiter gewoon niet fit/gezond en dat heeft invloed op je rijden (ook al wil men dat graag ontkennen) Het is medisch bewezen dat zwaar overgewicht en obesitas aanzienlijke gezondheidsrisico's/problemen met zich meebrengt. Dus ik snap niet dat mensen maar blijven beweren dat je met zwaar overgewicht een prima conditie kunnen hebben. Dat bestaat gewoon niet. Zwaar overgewicht is ongezond voor een mens, en als je ongezond bent, ben je niet fit.

Wellicht wordt dan toch door sommige wat anders verstaan onder 'conditie'... Maar sommige zijn dan ook ster in het interpreteren van definities zoals hen dat het beste uitkomt.

hyppolyte schreef:
@jasmijn, alles wat je nu opnoemt kan ik, doe ik en ben ik,

Onderken je nu wel of niet het belang van een goede conditie van een ruiter? En wat doe je er dan zelf aan naast je paard?

hyppolyte schreef:
Verder ben je ronduit onbeschoft en generaliserend bezig met die post van je. Ja natuurlijk, elke zwaardere ruiter gaat zo met zijn paard om, ik denk het ook

Dat mag jij vinden. Ik vind dat wanneer een ruiter met zwaar overgewicht op een paard klimt, zonder verder zijn overgewicht als een knelpunt te zien, dat die NIET bewust met goed paardrijden bezig is. En zolang ik mensen maar steeds hoor roepen: ja maar hij kan het makkelijk aan, of neem maar een groter/sterker paard dan kan het prima, en ja-maar-ik/hij/zij-kan er ook niets aan doen dat die dik is... blijf ik dat zorgelijk vinden. Ik vind het slecht voor de paardensport dat de discussie gewicht/conditie van de ruiter taboe is.

(en trouwens: ik generaliseer niet want ik stel ook dat dunne ruiters wat aan hun conditie/balans/coordinatie zouden moeten doen)[/quote]

tjonge zeg zelf heb je zeeker maatje 34?

ik snap niet warom je je eigen zo druk maak elke paard kan wat anders hebben kwa gewicht, en je houding is het belangerijkste, ik ben zelf altijd HEEL dun geweest ben helaas ziek gewoorden en ben daarbij veel aangekomen deze kilos gaan er ook nietmeer zomaar af wegens medicijnen. daardoor heb ik nu ook overgewicht jij wil dan beweren dat ik niet zou mogen paardrijden terwijl het al supper lang doe? puur om me gewicht? je houding is het belangerijkste en weetje wat ook slecht is voor een paard?

een eniminie mens er op zetten die haar paard niet voruit krijg en dan maar als een debiel met spooren gaat loopen schoppen of met een zweep gaat slaan!!!!!!!!!

zo heb je dus altijd wat, als je een goede houding en belans heb is het ook goed.

je kan 1.50 zijn en door de 100 kilo wegen al is dat het zelfde als iemand van 1.80 wie 100 kilo weeg;) aleen ziet het er dikker uit, 2 mensen op 1 paard is ook al gauw door de 100 kilo;)

maar daar denk je niet aan;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:03

Ja sorry hoor, wat moet je nu met zo'n reactie in zo'n met spelfouten bezaaid stuk :O

Je bent 5 jaar gestopt en begint nu net weer met paardrijden op de manege. Dus toen je voor het laatst reed was je 12?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:09

Manuela379 schreef:
ik ben zelf altijd HEEL dun geweest ben helaas ziek gewoorden en ben daarbij veel aangekomen deze kilos gaan er ook nietmeer zomaar af wegens medicijnen. daardoor heb ik nu ook overgewicht jij wil dan beweren dat ik niet zou mogen paardrijden terwijl het al supper lang doe? puur om me gewicht? je houding is het belangerijkste en weetje wat ook slecht is voor een paard?

Als je het topic had doorgelezen, had je kunnen weten dat het niet uitmaakt waarom je te zwaar bent, al ben je een jaar opgesloten in een kelder en gedwangvoederd, het paard hoeft er niet de gevolgen van te dragen.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:11

NatasjavE schreef:
Een dikke(effe cru gezegt) met een goede houding en zit met veel balans heeft zit zijn paard minder in de weg dan een dunne die dat niet heeft.

Dit is echt een dooddoener eerste klas. Een verkeerde houding is altijd fout. Dik of dun. En een ruiter met zwaar overgewicht is ook fout want dat is van nadelige invloed op houding en zit. Dus een ruiter met zwaar overgewicht en een verkeerde houding is dubbel fout.

Een ruiter met zwaar overgewicht die goed kan zitten, veel balans en een goede coordinatie heeft, zal eerder een hele zeldzame uitzondering dan regel zijn. fysiek/anatomisch gezien kan dat namelijk bijna niet.

(maar blijkbaar zijn die zeldzame uitzonderingen hier op bokt oververtegenwoordigd... Die indruk krijg ik in ieder geval wel in dit topic)

NatasjavE schreef:
En ja...ieder paard heeft een grens van wat hij dragen kan....dat is natuurlijkwel waar

Een discussie die er wat mij betreft er niet eens toe doet. Je moet als ruiter niet eens bij die grens in de buurt willen komen. En als je als ruiter met een gezond gewicht/BMI en een goede conditie op een paard gaat zitten dat bij je lengte past HOEF je die discussie niet eens te voeren. Want dan zul je vrijwel altijd uit de buurt van die grens blijven.

Manuela379 schreef:

Nee, 36, en dat is er niet vanzelf. En het blijft ook niet uit zichzelf 36.

Manuela379 schreef:
ik ben zelf altijd HEEL dun geweest ben helaas ziek gewoorden en ben daarbij veel aangekomen deze kilos gaan er ook nietmeer zomaar af wegens medicijnen. daardoor heb ik nu ook overgewicht jij wil dan beweren dat ik niet zou mogen paardrijden terwijl het al supper lang doe? puur om me gewicht? je houding is het belangerijkste en weetje wat ook slecht is voor een paard?

Ik zeg niet wat jij wel en niet moet doen. Maar blijkbaar onderken jij dus niet het belang van een goede ruiterconditie en dat zegt voor mij genoeg dus.... Ik beleef paardensport dus op een andere manier dan jij. Ik zie het dus als SPORT en jij als blijkbaar wat anders... Ik vind dat alleen maar jammer en slecht voor de paardensport.

Ik sprak ooit iemand met een lengte van 1.60 m en een postuur zoals de mevrouw uit het eerder geposte filmpje waarbij een mevrouw op een haflinger probeert te klimmen. Zij reed naar eigen zeggen Z2 met een arabier en wilde een voorbeeld zijn voor de dikke paardensporters. Ik kan alleen maar HOPEN dan mensen haar dus niet daadwerkelijk als voorbeeld gaan zien. Vreselijk. Ik hou van eerlijke, verantwoorde en bewuste paardensport (voor zowel paard als ruiter)

http://www.youtube.com/watch?v=11i-Nslbfho

Dit filmpje dus. En als ik zeg dat zij precies hetzelfde postuur had als deze mevrouw dan overdrijf ik niet. Ik vind zo iemand op een paard onacceptabel en zoiets mag NOOIT een voorbeeld zijn in de paardensport. Hooguit een voorbeeld van wat onacceptabel is.
Laatst bijgewerkt door jasmijn78 op 10-08-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:13

Abiola schreef:
Manuela379 schreef:

Als je het topic had doorgelezen, had je kunnen weten dat het niet uitmaakt waarom je te zwaar bent, al ben je een jaar opgesloten in een kelder en gedwangvoederd, het paard hoeft er niet de gevolgen van te dragen.

ieder heeft een eigen viezie van overgewicht!
de meesten mensen weeten neiteens dat ik te zwaar ben doordat hoe het verdeeld is bij mij, mijn cardioloog heeft ook nog nooit gezecht dat ik te zwaar ben, doordat mijn hart niet goed pompt hou ik veel vocht vast, dus kan de ene dag meer als de anderen wegen.
Laatst bijgewerkt door Manuela379 op 10-08-11 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:14

jasmijn78 schreef:
NatasjavE schreef:
Een dikke(effe cru gezegt) met een goede houding en zit met veel balans heeft zit zijn paard minder in de weg dan een dunne die dat niet heeft.

Dit is echt een dooddoener eerste klas. Een verkeerde houding is altijd fout. Dik of dun. En een ruiter met zwaar overgewicht is ook fout want dat is van nadelige invloed op houding en zit. Dus een ruiter met zwaar overgewicht en een verkeerde houding is dubbel fout.

Een ruiter met zwaar overgewicht die goed kan zitten, veel balans en een goede coordinatie heeft, zal eerder een hele zeldzame uitzondering dan regel zijn. fysiek/anatomisch gezien kan dat namelijk bijna niet.

(maar blijkbaar zijn die zeldzame uitzonderingen hier op bokt oververtegenwoordigd... Die indruk krijg ik in ieder geval wel in dit topic)

NatasjavE schreef:

Een discussie die er wat mij betreft er niet eens toe doet. Je moet als ruiter niet eens bij die grens in de buurt willen komen. En als je als ruiter met een gezond gewicht/BMI en een goede conditie op een paard gaat zitten dat bij je lengte past HOEF je die discussie niet eens te voeren. Want dan zul je vrijwel altijd uit de buurt van die grens blijven.

Manuela379 schreef:

Nee, 36, en dat is er niet vanzelf. En het blijft ook niet uit zichzelf 36.

Manuela379 schreef:

Ik zeg niet wat jij wel en niet moet doen. Maar blijkbaar onderken jij dus niet het belang van een goede ruiterconditie en dat zegt voor mij genoeg dus.... Ik beleef paardensport dus op een andere manier dan jij. Ik zie het dus als SPORT en jij als blijkbaar wat anders... Ik vind dat alleen maar jammer en slecht voor de paardensport.

Ik sprak ooit iemand met een lengte van 1.60 m en een postuur zoals de mevrouw uit het eerder geposte filmpje waarbij een mevrouw op een haflinger probeert te klimmen. Zij reed naar eigen zeggen Z2 met een arabier en wilde een voorbeeld zijn voor de dikke paardensporters. Ik kan alleen maar HOPEN dan mensen haar dus niet daadwerkelijk als voorbeeld gaan zien. Vreselijk. Ik hou van eerlijke, verantwoorde en bewuste paardensport (voor zowel paard als ruiter)

Ik ben een recreatie ruiter zou er dus ook nooit mee doen als iemand die het als sport doed.

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:15

Mindim schreef:
Ja sorry hoor, wat moet je nu met zo'n reactie in zo'n met spelfouten bezaaid stuk :O

Je bent 5 jaar gestopt en begint nu net weer met paardrijden op de manege. Dus toen je voor het laatst reed was je 12?

1 x in de maand rijden is bij mij niet Echt paardrijden.
en OOIT VAN DISORTHOGRAFIE gehoord?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:16

Een te hoog BMI is overgewicht, de reden is niet van belang.

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:18

Abiola schreef:
Een te hoog BMI is overgewicht, de reden is niet van belang.

en waar bazeer jij de BMI op? onderzoeken hebben uitgewezen dat de manier wie nu gemeeten word niet altijd klopt, met vet precentages meeten weet je pas of iemand te dik is.

Abiola

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:20

In een stukje struisvogelpolitiek spelen heb ik niet zoveel zin Manuela.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:22

Manuela379 schreef:
ieder heeft een eigen viezie van overgewicht?

Nee hoor. Daar zijn hele duidelijke richtlijnen voor. Namelijk de BMI. Erkend en toegepast in de medische wereld.

Manuela379 schreef:
Ik ben een recreatie ruiter zou er dus ook nooit mee doen als iemand die het als sport doed.

Voor mij is recreatierijden ook paardensport. Tenzij je enkel alleen maar in stap gaat....

Abiola schreef:
en waar bazeer jij de BMI op? onderzoeken hebben uitgewezen dat de manier wie nu gemeeten word niet altijd klopt, met vet precentages meeten weet je pas of iemand te dik is.

Als iemand een BMI van 35 heeft dan kun je echt wel aannemen dat zo iemand ongezond te zwaar/obees is. Dat zal dan ook onomstotelijk vast komen te staan als je daarna vetpercentages gaat meten. Dus je kunt prima van de BMI uitgaan.

Jellebie

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:27

en ik maar denken dat de discussie over dit onderwerp voorbij was .

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:28

jasmijn78 schreef:
Manuela379 schreef:
ieder heeft een eigen viezie van overgewicht?

Nee hoor. Daar zijn hele duidelijke richtlijnen voor. Namelijk de BMI. Erkend en toegepast in de medische wereld.

Manuela379 schreef:

Voor mij is recreatierijden ook paardensport. Tenzij je enkel alleen maar in stap gaat....

Abiola schreef:
en waar bazeer jij de BMI op? onderzoeken hebben uitgewezen dat de manier wie nu gemeeten word niet altijd klopt, met vet
precentages meeten weet je pas of iemand te dik is.

Als iemand een BMI van 35 heeft dan kun je echt wel aannemen dat zo iemand ongezond te zwaar/obees is. Dat zal dan ook onomstotelijk vast komen te staan als je daarna vetpercentages gaat meten. Dus je kunt prima van de BMI uitgaan.

een BMI van 35 is ook wel heeel overdreven hoor zo iemand moeten ze het inderdaat verbieden paard te rijden, want dan wegen ze bijna netzo veel als een shetje.

je heb aleen overgewicht en overgewicht weneer het obees word is het echt te dik!
je heb ook mensen die net tegen het overgewicht aanzitten of net 5 kilo te zwaar zijn;)

ik zelf zou ook aleen op stevige paarden rijden die mij gewicht kunnen draagen en niet op te kleinen tenger gebauwde paarden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:36

Manuela379 schreef:

Dysorthografie bedoel je? Maar dat heeft toch geen invloed op je gewicht of wat snap ik precies niet?
Jij geeft aan door ziekte/medicijnen zwaarder geworden te zijn?

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:38

Quellian schreef:
Manuela379 schreef:

Dysorthografie bedoel je? Maar dat heeft toch geen invloed op je gewicht of wat snap ik precies niet?
Jij geeft aan door ziekte/medicijnen zwaarder geworden te zijn?

dysorthografie is de reden dat ik spellingsfoute maak.

en ja de medicijnen en ziekte is de rede dat ik zwaarder geworden ben, maar ben zelf ook druk bezig de kilotjes er af te krijgen al is dat lastig nu.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:50

Komen mensen eigenlijk uberhaubt nog aan van gewoon veel eten? Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ook op andere fora en irl hoor ik toch vaker van mensen "ik ben dik door medicijnen" dan "ik ben dik door chips". Dat levert wel een interessant gegeven op, want dan zou het kort door de bocht zijn "te dik" --> "ongezond", en "ongezond" --> "te dik".

Los daarvan lijkt mij ook - zoals al eerder aangehaald - dat de reden van overgewicht niet interessant is voor de discussie, het gaat om het gevolg van overgewicht.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:53

Snadrem schreef:
Komen mensen eigenlijk uberhaubt nog aan van gewoon veel eten? Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ook op andere fora en irl hoor ik toch vaker van mensen "ik ben dik door medicijnen" dan "ik ben dik door chips". Dat levert wel een interessant gegeven op, want dan zou het kort door de bocht zijn "te dik" --> "ongezond", en "ongezond" --> "te dik".

Hmhm... dat is net als met diabetes. Teveel gewicht door diabetes of diabetes door teveel gewicht?

Snadrem schreef:
Los daarvan lijkt mij ook - zoals al eerder aangehaald - dat de reden van overgewicht niet interessant is voor de discussie, het gaat om het gevolg van overgewicht.

Precies.

Manuela379

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:55

leesde net trauwens terug en wat een geruzie zeg ik bedoelde mij post niet als mee ruziezoekend, want dat is het niet.

het is inderdaat zo dat sommige mensen niet willen zien dat ze dik zijn, ik vind me eigen nu al dik maar dat is persoonlijk, anderen noemen me gwn vol en echt niet mollig.

wat erg dat sommige dike mensen meteen zo boos reageren want dat is neit nodig ik denk ook dat je zelf wel merk weneer je tezwaar ben het zou je bewegingen ook tegenwerken. ik heb zelfd 80 G Kwa cupmaat en zou niet willen weeten hoeveel dat weeg, is trouwens nog lastig ook doordat me omvang maar 80 is daarbij heb ik weer wel heupen maat 44, en geen buik je kan dus zeggen dat het bij mij verdeeld is over me lichaam heb een tijd gevoetbald voordat * ziek* werd ben toen heeel veel afgevallen, maar dat is na ziek ben geworden allemaal er weer aangekomen loop nu elke avond hard en doe buikspier oefeningen aleen willen de kilos er niet af doordat veel vocht vast hou, ben dus benieuwd hoeveel ik weeg als ik geopereerd ben en me ziektebeeld beeter is.
Nog en keer bedoelde het echt niet aanvallend wat dat is onzin! iedereen zijn mening daar is het een forum voor.