Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:09

ThePast03 schreef:
zipje71 schreef:
Ga eens op een groot concours op de tribune zitten en het (leken-)commentaar is niet van de lucht, terwijl ze zelf nog niet eens een B-proefje met goed gevolg kunnen afronden

Over onder andere dit soort opmerkingen heeft een bekend paardenadvocaat een leuke column geschreven:
[ON] De publieke opinie

Ja maar volgens mij gaat dat over het welzijn van de paarden en de mensen op de tribune waar ik het over heb, hebben het over de prestaties in de ring. Deze mensen zijn meestal zelf actief in de paardensport enzijn geen leken die het zielig vinden dat er iemand op een paard zit

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:11

Scandicnr1 schreef:
@horsyfries>>>>>> heeft weinig zin ze willen alleen lezen en vinden wat ze zelf in hun hoofd hebben maar gelukkig dat alle echte paarden mensen over de hele wereld wel zien dat dit paard kwaliteit heeft!

Wij kunnen hetzelfde van jullie zeggen! :+

Lovely, precies! De manier waarop hij beweegt is zo hectisch en eigenlijk ongecontroleerd, snap niet hoe mensen hem 'ontspannen' kunnen vinden. Rustig in z'n hoofd, dat wel. Maar ontspannen, nee dat is hij niet. :n

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:13

Bomba schreef:
Scandicnr1 schreef:
@horsyfries>>>>>> heeft weinig zin ze willen alleen lezen en vinden wat ze zelf in hun hoofd hebben maar gelukkig dat alle echte paarden mensen over de hele wereld wel zien dat dit paard kwaliteit heeft!

Lovely, precies! De manier waarop hij beweegt is zo hectisch en eigenlijk ongecontroleerd, snap niet hoe mensen hem 'ontspannen' kunnen vinden. Rustig in z'n hoofd, dat wel. Maar ontspannen, nee dat is hij niet. :n

Ik heb dit topic niet erg gevolgt maar goed dan is elke jury gek :+
Niet dat jullie meteen denken dat ik hem mooi vind lopen ik vind het te gespannen ;)

Bomba

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:33

Tsja. Juryleden zijn ook maar mensen, die laten zich misschien teveel imponeren door de techniek in de benen. Het is nieuw, extreem en iets wat andere paarden niet laten zien. Ze kunnen daarnaast ook niet anders, Totilas wordt overal beschreven als het wereldwonder en het publiek wil nog maar één paard: Totilas.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:36

Bomba schreef:
Tsja. Juryleden zijn ook maar mensen, die laten zich misschien teveel imponeren door de techniek in de benen. Het is nieuw, extreem en iets wat andere paarden niet laten zien. Ze kunnen daarnaast ook niet anders, Totilas wordt overal beschreven als het wereldwonder en het publiek wil nog maar één paard: Totilas.

Totilas is in mijn ogen meer een circuspaard dan een dressuurpaard :+
Wordt Totilas eigenlijk ook dekhengst of is hij het al? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:38

ai Michelle, nu heb je het toverwoord gezegd hoor... "gespannen" is meestal genoeg om er hier een stuk of vier te doen steigeren... :)

En vanaf 2010 kan het zijn dat hij gaat dekken maar daar is nog niets "zeker" over. Maar vanaf 2010 "kan" het. Aldus de eigenaar die enkel zei dat hij eerst nog de wereldkampioenschappen van 2010 moest lopen en dan zouden ze wel zien.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:40

pharagirlke schreef:
ai Michelle, nu heb je het toverwoord gezegd hoor... "gespannen" is meestal genoeg om er hier een stuk of vier te doen steigeren... :)

En vanaf 2010 kan het zijn dat hij gaat dekken maar daar is nog niets "zeker" over. Maar vanaf 2010 "kan" het. Aldus de eigenaar die enkel zei dat hij eerst nog de wereldkampioenschappen van 2010 moest lopen en dan zouden ze wel zien.

Moet ik me bedreigd voelen :P
Dekgeld zal vast duur zijn als Edward ermee naar de OS wil.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 16:42

Eerst maar eens zien of hij er tot dan nog wel is, er komt vast wel een gek die er 10 miljoen voor over heeft.

Ben overigens benieuwd hoe Totilas het met een andere ruiter zou doen, of hij dan wat meer ontspannen en rustiger wordt in zijn manier van bewegen. Geloof niet in de kul dat alleen meneer Gal Totilas zou kunnen rijden, vind het namelijk helemaal geen mooie combinatie.

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:46

Bomba schreef:
Eerst maar eens zien of hij er tot dan nog wel is, er komt vast wel een gek die er 10 miljoen voor over heeft.

Ben overigens benieuwd hoe Totilas het met een andere ruiter zou doen, of hij dan wat meer ontspannen en rustiger wordt in zijn manier van bewegen. Geloof niet in de kul dat alleen meneer Gal Totilas zou kunnen rijden, vind het namelijk helemaal geen mooie combinatie.

Ben het hier mee eens ik zou Anky wel eens willen zien op Totilas maar helaas dat kom ik denk ik nooit te zien.
dit is misschien beetje off topic; Ik erger me dood aan het jasje van Edward Gal ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:53

Eerder Adelinde of Imke... Gal en Anky rijden allebei vrij gespannen vind ik...

Kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:55

pharagirlke schreef:

Kan ook maar Anky & Gal vind ik een apart verhaal 2 verschillende rijmanieren ;)
De vader van Totilas is toch Gribaldi ook onder Edward Gal? :o

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:08

yups.
en wat is er met gribje gebeurd dan? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:21

Gribaldi is niet meer onder Edward Gal, zijn problemen waren niet meer op te lossen... :x

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:22

Citaat:

Ik heb dit topic niet erg gevolgt maar goed dan is elke jury gek :+
Niet dat jullie meteen denken dat ik hem mooi vind lopen ik vind het te gespannen ;)

Juist JIJ vindt dat! Ennnnnn dat is prima ! Maar idd wat je zegt de jury is dan dus blijkbar niet goed evenals allen die graag totilas bij hun op stal zien komen voor een bedrag van 10 milj (hmmmm goed betaald voor zo'n hectisch paard :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:24

pharagirlke schreef:
Gribaldi is niet meer onder Edward Gal, zijn problemen waren niet meer op te lossen... :x

niet helemaal waar...
http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-609625 van 6 dec 09.
http://www.youtube.com/watch?v=vXSX_7fX ... r_embedded
Ze zijn samen niet meer in de ring, dat is wat anders als dat hij hem niet meer rijd ;)

En wat totilas betreft, ik vindt het gewoon een buitegewoon goed paard, nog jong en moet er daardoor nog wat meer ingroeien. maargoed heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed gaat komen.
en juist met Edward vindt het een mooi team, ik zou juist geen andere ruiter op hem willen zien, en al helemaal geen anky, denk eerlijk gezegt dat het totaal geen paard is voor haar.... :o
En voordat mensen dat denken, ik heb niks tegen Anky ;)

Edit nog een redelijk recent filmpje toegevoegd van ed en grib.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 08-12-09 17:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:25

[b]
pharagirlke schreef:
ai Michelle, nu heb je het toverwoord gezegd hoor... "gespannen" is meestal genoeg om er hier een stuk of vier te doen steigeren... :)[

O ja ?
Spanning mag toch? is een jong dier! Tuurlijk heeft ie wel spanning, maar NIET de gehele proef, zegt trouwens ook niets over zijn kwaliteit!

Wat betreft Gibaldi, O??????????? dus jij wil zeggen dat Ed hem naar de ******* heeft gereden, vriendelijk van jou omdat te roepen, beste stuurlui staan aan wal! Flauwekul!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:27

Magic, hoi :wave:
Ik denk persoonlijk wel dat het een paard is voor Anky, maar ik vindt Ed er geweldig op en de combi is harstikke goed dus ik hoop dat hij mooi bij hem blijft! :D :D

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:29

pharagirlke schreef:

Kun jij ook iets anders vinden dan gespannen? Dammmmm jij moet zelf vast heeeeeel erg goed zijn dat je een ruiter als anky kan beoordelen die al meer heeft gepresteerd dan jij waarschijnlijk ooit zal gaan doen! Lijkt op afgunst!
Ik zou zeggen ga eens langs de baan kijken als ze traint, want anky kan juist met een hele mooie ontspanning rijden.... zucht

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:35

Scandicnr1 schreef:
pharagirlke schreef:

Kun jij ook iets anders vinden dan gespannen? Dammmmm jij moet zelf vast heeeeeel erg goed zijn dat je een ruiter als anky kan beoordelen die al meer heeft gepresteerd dan jij waarschijnlijk ooit zal gaan doen! Lijkt op afgunst!
Ik zou zeggen ga eens langs de baan kijken als ze traint, want anky kan juist met een hele mooie ontspanning rijden.... zucht

Kan jij ook een andere toon aanslaan of blijft je plaat altijd hierop hangen? Dat je gaat gooien met afgunst... Ik hoopte dat de meeste mensen in dit topic die fase al voorbij waren :(:)
Anky en Gal rijden op dezelfde manier, als jij me gaat vertellen dat ze niet op een andere manier rijden (gespannen is niet het juiste woord maar ik weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven) dan bv Adelinde en Imke die dan weer heel losjes lijken te rijden dan houd de discussie sowieso op.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-12-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:36

Scandicnr1 schreef:

Ze schrijft toch duidelijk dat zij dat vindt? Mag iemand anders een andere mening hebben dan jij zonder dat je perse persoonlijk moet worden?
Misschien moet je die column die ik hierboven gelinkt heb ook eens doorlezen. ;)

Jij vindt natuurlijk ook dat ik vreselijk jaloers ben als ik zeg dat ik een bepaalde zanger niet goed vind zingen. :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:36

Ruuuuuuuuuuuuustig Scandic, ruuuuuuuustig :D
Ik snap je wel. Wat weten die jury's er nu van? Al die jaren opleiding, bijscholingen, enz.. allemaal voor niks. Want hier zitten de experts bijeen :P
Ze kraken ruiter, paard en jury's af op incompetentie. Maar zelf een foto tonen van hoe het moet? Dan doe ik het als eerste : Dit is voor mij een goede middendraf (voor een vijfjarig paard)!
Afbeelding

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:37

Steffan Peters of Patrick Kittel zou ik er weleens op willen zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:40

Als iemand hier vaak foto's online zet en wilt leren van de kritiek die ze daarop krijgt dan ben ik het wel :+ ik voel me daardoor niet genoodzaakt om hier foto's te gaan plaatsen. Op berichten zoeken kunnen de anti's hier heel goed, dat hebben ze al bewezen :D

Ik vind simpelweg dat zowel Gal als Anky vrij strak rijden, daarmee bedoel ik niet dat ze slecht rijden want als ze slecht reden zouden ze niet zo hoog gekomen zijn en in de top mee rijden. Als jij scandic, er van uit je frustratie meteen van moet maken dat ik zeg dat ze niet kunnen rijden dan is dat jouw probleem. ;) Dat staat er nl helemaal niet. Ik ben altijd degene die het hardst roept dat ik Anky wél fijn en fair vind rijden in de proeven :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-12-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:40

Scandicnr1 schreef:
[Ik zou zeggen ga eens langs de baan kijken als ze traint, want anky kan juist met een hele mooie ontspanning rijden.... zucht

Eens.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:43

webster543 schreef:
Want hier zitten de experts bijeen :P

Wie de experts in dit topic zijn is inmiddels al wel 30 pagina's duidelijk.
Keer op keer vertellen die wat voor een leken degenen zijn die geen kippenvel krijgen van Totilas en dat ze wel boscrossers zullen zijn.

Moet ik hier nu ook een opname van mijn zangkunsten neerzetten omdat ik durf te beweren dat ik Frans Bauer niet goed vind?
Dit is al vanaf pagina 1 geprobeerd en niemand schiet er wat mee op.

Wij weten ook wel dat we superdom zijn omdat we het niet met de almachtige juryleden eens zijn.

Het is blijkbaar toch heel moeilijk te accepteren dat er mensen zijn met een andere mening zonder persoonlijk te worden.