Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aimee schreef:En hoe krijgen ze die bolling voor elkaar dan? (ik weet echt helemaal niets van western)
Himyar schreef:Kracht en souplesse, deels aangeboren, deels getraind. Die paarden hebben vaak een rugbespiering waar je bang van wordt. De achterhand mag er ook wezen.
Aimee schreef:Himyar schreef:Kracht en souplesse, deels aangeboren, deels getraind. Die paarden hebben vaak een rugbespiering waar je bang van wordt. De achterhand mag er ook wezen.
Rugbespiering? Ik zou denken dat die paarden enorme "sixpacks" hebben![]()
Aimee schreef:MyWishMax schreef:Mijn poownie (Max, die bruine die hier regelmatig langskomt) heeft ongeveer 40% engelsvolbloed + 50% arabier in zich.. Zie je die nou op de foto's terug van ons Aimee? Qua die beweegelijkheid enzovoorts?
Ja
Dat verklaard wel een stukje van de strakke lendenen waar ik eerder al over postte
Heb hier nog een mooi voorbeeld
Ulft x Rex Magna xx
Nee, hij bokt niet op die fotoIk gaf gas in galop omdat ie zo ontzettend sterk werd. Hij kan echter dusdanig slecht in de lendenen buigen dat die helemaal omhoog gaan als de achterbenen opgetild moeten worden
Himyar schreef:Volgens mij zijn niet alle Rex Magna's zo onbeholpen:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q= ... a%22&gbv=2
Evelijn schreef:Is toch wel erg voor een afstammeling van een renpaardZijn er trouwens nog manieren om de flexibiliteit in de lendelen te trainen?
De osteopaat is laatst al geweest, die constateerde blokkade/ iets scheef heiligbeen. Wat ook zijn galop niet ten goede kwam, met name rechtsom. Vanaf dit weekend dus weer rustig opbouwen.