Goofy44 schreef:Neen Sara heb ik echt niet nodig.....
Da's geen antwoord op mijn vraag.... je zult haar misschien niet nodig hebben, maar dan kun je het nog wel met haar eens of oneens zijn.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Goofy44 schreef:Neen Sara heb ik echt niet nodig.....
Karl66 schreef:Je moest eens weten hoe hard je je daarin vergistelke ruiter en trainer hoort liever dat ze ergens fout mee bezig zijn, zodat ze de training kunnen aanpassen dan dat ze naar de mond gepraat worden en het paard daardoor de vernieling ingeholpen wordt.
Karl66 schreef:Dat wordt moeilijk hier op bokt hè, want dat is mijn ervaring in de praktijkQ, ik neem aan dat je dat hard kunt maken?
QQQQ schreef:Karl66 schreef:Dat wordt moeilijk hier op bokt hè, want dat is mijn ervaring in de praktijkQ, ik neem aan dat je dat hard kunt maken?
(plus buitengewoon off topic)
Karl66 schreef:Jij had het niet over topMaar als jij niet hard kan maken dat toptrainers en ruiters zich een rad voor de ogen laten draaien onder het motto "De kleren van de keizer", dan hou ik het er maar op dat het één van de vele suggestieve opmerkingen was, bedoeld om mensen die wel LDR toepassen in het diskrediet te brengen.
Citaat:Maar hoeveel van die intenationale collega's en zeer geëerde dierenartsen hebben ook werkelijk een goed LDR getraind paard zelf onder handen gehad? De klinieken staan vol slecht getrainde paarden, zowel klassiek als LDR.
Citaat:
Wat je opmerking over rijniveau betreft, ik probeer wel te leren van mensen die in de praktijk op hoger niveau hebben laten zien dat ze beter rijden dan ik.
Citaat:Da's geen antwoord op mijn vraag.... je zult haar misschien niet nodig hebben, maar dan kun je het nog wel met haar eens of oneens zijn.
QQQQ schreef:Karl66 schreef:Jij had het niet over topMaar als jij niet hard kan maken dat toptrainers en ruiters zich een rad voor de ogen laten draaien onder het motto "De kleren van de keizer", dan hou ik het er maar op dat het één van de vele suggestieve opmerkingen was, bedoeld om mensen die wel LDR toepassen in het diskrediet te brengen..
Ik organiseer veel lesdagen (van een klassieke instructeur/ruiter) en dan is het opvallend om te zien dat, als er mensen zijn die bijv Z rijden worden gecorrigeerd op een basisprobleem, die mensen vaak niet bereid zijn om die stap terug te maken (ondanks dat iedereen het positieve effect van die les op het gaan van het paard kan onderkennen). Die komen over het algemeen niet terug. "stapje terug doen" schijnt erg moeilijk te zijn.
(hetzelfde heb ik terug gezien in verschillende clinics van Arthur Kottas)
Goofy44 schreef:Je hoeft het in absolute zin niet met iemand - op alle punten - eens te zijn.
Aimee schreef:Marije1984 schreef:Dat hoeft niks uit maken Aimee. Je zegt het zelf al. De een leert makkelijker uit een boek en de ander uit de praktijk. Theoretisch gezien zou er tussen deze personen dus geen verschil moeten zitten
![]()
Lees deze zin nou nog eens: diegene die goed uit een boekje kennis opmaakt, of diegene die zich in de praktijk kunde eigen maakt......
En bedenk dan dat paardrijden een praktische kundigheid is
Marije1984 schreef:Ik zeg daarom ook Theoretisch gezien. Ik lees in deze discussie namelijk veel theoretische dingen en wat jij aan haalt bewijst dus dat de theorie en de praktijk vaakniet overeenkomen. Dat is de punt die ik wilde maken.
In de theorie kan het zo mooi klinken, maar in de praktijk kan het heel anders werken
Aimee schreef:Marije1984 schreef:Ik zeg daarom ook Theoretisch gezien. Ik lees in deze discussie namelijk veel theoretische dingen en wat jij aan haalt bewijst dus dat de theorie en de praktijk vaakniet overeenkomen. Dat is de punt die ik wilde maken.
In de theorie kan het zo mooi klinken, maar in de praktijk kan het heel anders werken
![]()
![]()
Theoretisch gezien zou Q beter moeten rijden dan Anky..... praktijk en theorie komen echter niet bepaald overeen.
Karl66 schreef:Je bedoelt volgens zijn therorie
Aimee schreef:Marije1984 schreef:Ik zeg daarom ook Theoretisch gezien. Ik lees in deze discussie namelijk veel theoretische dingen en wat jij aan haalt bewijst dus dat de theorie en de praktijk vaakniet overeenkomen. Dat is de punt die ik wilde maken.
![]()
![]()
Theoretisch gezien zou Q beter moeten rijden dan Anky..... praktijk en theorie komen echter niet bepaald overeen.
Karl66 schreef:Ach ik las laatst iemand op een ander forum beweren dat de enige reden waarom de top LDR rijdt is, dat alle echt goede ruiters, die vanzelfsprekend klassiek rijden, of te jonge paarden hebben, of nog bezig zijn om op GP-niveau te komen of geen wedstrijden rijden. En dat de huidige top dus de top van de armoe is
Goofy44 schreef:Wilhelm Müseler was kampioen, alles wat hij zei werd als "de waarheid" aangenomen en leverde resultaat op. De grap is, dat heel veel van z'n voorbeelden en uitleg verkeerd waren. Daar zijn talloze rellen en discussies over geweest. Theoretisch ging hij in de fout, in de praktijk kon hij gewoon heel goed rijden. Zijn theorie was fout, vandaar het verschil in zijn theorie en zijn praktijk.