Snackie schreef:Teugels lang, jep i know, als hij netjes laag loopt is het een nette contact teugel, maar als hij omhoog komt is het contact weg en ga ik hengelen.
Vind teugels iets heel lastigs! Als ik ze te kort neem gaat hij met zijn kin op zn borst lopen,en het word een gevecht. In de proef heb ik dan zoiets van, los en ontspannen rond komen is beter dan perfect en gespannen.
Babootje schreef:Hij komt omhoog omdat de verbinding "los/vast" is zeg maar. Geeft ie na, worden de teugels te los, waardoor verbinding weg is en het hoofd weer naar boven gaat. Waardoor jij gaat "hengelen" om weer het contact te zoeken
Probeer de teugels korter te nemen en de ruimte te zoeken in je onderarmen. Wil je wat meer teugel geven, breng je gewoon je onderarmen/handen wat meer naar voren (zonder de teugels door je handen te laten glijden).
Men vergeet wel eens dat je daar ook nog een heel stuk "teugel" hebt.
haha Ik moest wel...
snackie is zooooo zenuwachtig als het op wedstrijden aankomt... de spanning voel je dan helemaal aan haar paard... en gaat ze vasthouden (vooral jengelen met haar binnenhand) vandaar dat we hebben afgesproken dat ik elke keer als ze langrijdt ik zeg los of binnenhand los of nadenken...zo heeft ze een reminder niet te gespannen te zijn
en dit helpt haar (dus ook haar paard te kalmeren) noem het een oranje onderbroek of een geluksarmbandje dragen
alleen dan als een idoot zeggen dat ze los moet laten en ontspannen 
nienke555 schreef:Snackie schreef:Een stilstaande foto is weinig van af te lezen. Ja hij zit in de krul, maar wat doe jij daar aan op dat moment? als het niet jou paard is? niet mee bemoeien.
Dat is waar. Het is idd niet mijn eigen paard, maar een paard van iemand anders, waar zij een keer les op gehad heeft. Het is nu toevallig dit paard, maar ze doet het bij alle paarden en pony's.
Babootje schreef:Daarom zeg ik ook juist Friezen hebben de neiging uberhaupt zich op te krullen. Hoeft helemaal niet dat ie in de krul wordt getrokken.
Alleen loslaten en lengte geven is dan ook niet altijd de oplossing. Uiteindelijk zul je ook zo'n paard met verbinding moeten rijden.
Daarom dus moeilijk te zeggen. Al helemaal niet o.b.v een foto in stilstand. Een filmpje zou makkelijker zijn.
stilstaande foto kan je inderdaad niet veel over zeggen... en sowieso van een ander.... ik heb een friesje en als ik stilsta kruipt ze ook zo met haar kin op haar borst... ik moet er ook echt aan rijden om haar niet te diep te laten komen...is gwoon echt heel lastig...
Snackie schreef:Ja dat is het hoor, thuis werk ik er aan, maar op wedstrijd is het *ZENnnn*
En loslaten en ontspannen rond sturen, maar ik verget na te denken, tis puur sturen.
Maar goed, daarvoor rij je in de B, ik denk dat je dat door de wedstrijden heen wel leert.
Ik denk er over om binnenkort weer in te schrijven, voor ervaring op te doen, punt of geen punt, moeten toch duidelijker gaan rijden,meer op de letter ( de bak thuis is toch anders qua afmetingen) en thuis is toch anders. dus hoe vaker we kunnen, hoe beter
op wedstrijden heb jij echt iemand nodig die zegt dat je niet zo moet stressen...stresskip
(ik heb het ook hoor
) *ZEEEEEN*