De Z hóórt ook bij de basis

Evenals het zz-licht tegenwoordig. Dat wil inderdaad niet zeggen dat iedereen daar in zijn leven zal komen. En dat hoeft ook niet. Niet iedereen heeft daar de ambitie voor. Ik vind alleen het beeld dat de Z zaligmakend is nogal storend. De z wordt al doel gezien. Terwijl er nog zo veel na die Z komt. Mensen hebben er een verkeerd beeld bij, want om een paard Z te krijgen moet je hem wel forceren en over de grens pushen. Dat lijkt de gedachte wel... En dat is gewoon niet waar. Sommige paarden bieden zich gewoon zo fijn aan dat het verder niet heel veel moeite kost.
Ook heeft de ene meer begeleiding dan de ander. Allemaal factoren die een rol spelen bij je verdere loopbaan in de paarden (en de rest van je leven) De belangrijkste factor vindt ik het thuisfront

Het is zó belangrijk dat er van huis uit wordt mee gegeven dat het dier voorop staat. Een paard (en elk ander dier) moet blij zijn, lekker in zijn vel zitten, en daar ben jij eindverantwoordelijk voor! Het is voor mij een vanzelfsprekendheid geworden. Immers merk je ook dat een blij paard een fijn paard in de omgang is.
Ik snap je vraag heel goed. Het is immers ook moeilijk voor pubers (die over het algemeen genoeg hebben aan het happy houden van zichzelf) zich in een dier in te leven en te zorgen dat dit dier gezond en blij is. En het belangrijkste; dat ook blijft! Ik snap dat heel goed

Echter zijn het niet alleen pubers die wel eens een lesje omgaan met paarden zouden kunnen gebruiken

Misschien heb ik inderdaad niet de ervaring om zulke uitspraken te doen. Ik snap je daarin heel goed!
Het stoort me alleen zo dat als ik m'n leeftijd niet in m'n profiel heb ik serieuzer wordt genomen dan wanneer ik dat niet heb.

Maar dat snap ik ook wel weer

even een editje*
Dit is een van de weinige topics waar ik gewoon lekker m'n mening kan geven zonder aangekeken te worden op m'n leeftijd!
Heerlijk