Babootje schreef:@Snackie: zomaar een paar puntjes die me opvallen:
- je teugels zijn echt veel te lang; daardoor geen goede verbinding (los vast). Commentaar instructrice? is steeds binnenhand los, snap ik niet de teugels zijn uberhaupt (veel te) los. Ik zou graag wat meer stelling/lengtebuiging zien.
- je paard valt in de voltes over de schouder, met als gevolg dat ze niet helemaal mooi rond zijn (of soms te groot worden). Goed (en op tijd) sturen op de buitenteugel / buitenbeen. (Op de rechterhand in galop te laat van de volte gestuurd.) Wat hierbij altijd helpt is goed naar het midden van de volte te kijken en de volte per "kwart" rijden, waarbij iedere kwart volte een aansluitpunt heeft.
- maak goed gebruik van je hoeken. Bijvoorbeeld na de middendraf snij je de hoek af. Goed op de letter rijden en de hoek rijden.
- middendraf zie ik geen verruiming
- goed kijken: afwenden voor het halthouden was te vroeg.
Wat ik wel netjes vond gaan:
- paard liep ontspannen en constant
- middenstap en hals strekken was netjes.
Advies: teugels heel veel korter en je hand wat meer naar voren.
Dat zijn inderdaad ook de punten waar ik aan werken moet.
Teugels lang, jep i know, als hij netjes laag loopt is het een nette contact teugel, maar als hij omhoog komt is het contact weg en ga ik hengelen.
Vind teugels iets heel lastigs! Als ik ze te kort neem gaat hij met zijn kin op zn borst lopen,en het word een gevecht. In de proef heb ik dan zoiets van, los en ontspannen rond komen is beter dan perfect en gespannen.
Degene die zegt binnenhand los is een vriendin, waarom zegt ze dat? omdat ik de neiging heb op mn binnenteugel te sturen en buiten dan vergeet. had het gevraagd of ze me wilde herinneren.
Voltes, drama. hij zwenkt uit, en wil niet rond worden door zijn lichaam., na mijn proeven heeft een kennis er even op gezeten,en idd ook hij zei, wat meer buiging nemen. Gister met rijden meegepakt, en dan gaat hij idd beter lopen
Over de schouder wegvallen gaat steeds beter, hij heeft het nog steeds, maar een jaar geleden was het nog hoofd opzij trekken en hopen dat je voor de hoefslag terecht kwam ipv in de draad. een enorme verbetering. Door meer buitenteugel= buitenbeen te gebruiken idd.
Afsnijden van de hoeken, wedstrijd spanning denk ik, hij krijgt dan een eigen willetje. Thuis word er nooit 1 hoek afgesneden, hij duikt eerder te diep de hoeken in.
Middendraf was niks, en halsstrekken een 5,. hij kan het , en veel meer dan wat we lieten zien.
Ik zie zelf een enorme vooruitgang vergeleken een half jaar geleden (vergelijkings meteriaal :filmpje februari 1e wedstrijd
Ik zie steeds meer punten,en we werken er aan en we leren ervan.
Heel erg bedankt voor je beoordeling!