Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Air schreef:Brede handzetting ben ik geen fan van, je krijgt dan een andere inwerking van het bit, paard komt dus niet laag omdat het zo graag contact met je wil, maar om druk te ontwijken.
Sjolvir schreef:Kristie, gelukkig!
LoveUggs, soms kan je met zuinig zijn met een paard en rekening houdend met zijn beperkingen nog best heel veel jaren samen plezier van elkaar hebben.
Joolien schreef:Ik heb nog eens gekeken en voor zover ik t zie is hij achter onregelmatig maar ik word daar altijd mee in de maling genomenAls ik t zo zou zeggen zie ik een scheef bekken maar goed dat is een kleine gok
Spaanse rassen hebben sowieso een aparte loop. Een keer een kreupelheidsonderzoek door een da is niet verkeerds.
Sjolvir schreef:LoveUggs, balen van Gas. Hopelijk niets ernstigs.
Wel leuk dat het verzorgpaard van je vriendin het zo leuk deed. En het is altijd rottig iemand die je kent op wat foutjes te wijzen, maar hier in het topic noemen we het ook niet zozeer fout,
maar geven dan net zoals jij meer de insteek, van probeer het eens anders....
Saintelette schreef:Bedankt voor alle reacties!
We gaan even kijken wat we ermee gaan doen.. Het is zo lastig, omdat hij altijd al extreem raar loopje gehad heeft..
Sjolvir schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jemig blijf ik nou met die smileys gooien?
Ja!!!
Vandaag had ik les, eerst op mijn donder gehad, dat ik er gisteren niet aan reed hem meer bij elkaar had moeten rijden
en nu te weinig vroeg en daarom... al die fouten had, ja weet ik...
Maar ze snapte ook dat ik al blij was dat hij doorliep en dat als missie had.
Punten vond ze kloppend en commentaar ook (da's fijn, ruiter, jury en instructie met hetzelfde idee).
Fijne voor mij dat het commentaar overeen kwam met dat wat ik voelde en ook direct na de proef zei,
weet het dus zelf ook, nu nog verbeteren.
Goed waarom vandaag dan BLIJ!!!!!
Nou ja ik had priveles, is normaal binnen, maar iemand ging springen en ze waren vergeten mij op de leslijst te zetten,
dus we moesten naar buiten.
Klinkt dan weer idioot, maar ik als nu weer Toos Slof Loos, vond het wel fijn even buiten te lessen ipv te freewheelen.
Laatste 2 rondje met warmdraaien in de binnenbak liep hij zoooooo fijn... kwijl..... zucht..
Dat was daarna natuurlijk weer kwijt, maar ach, gebeurt steeds vaker dat ie het wel doet.
Dus de buitenbak in in de wind, Toobs en ik op jacht naar de kauw (die steeds op de hoefslag zat, spelletje plet de vogel,
wat uiteraard nooit gaat lukken, want ze vliegen altijd weg).
Heerlijk buiten gereden, hij heeft super zijn best gedaan.
Hard gewerkt aan linker galop, waarbij hij graag zijn rechterschouder eruit duwt als je hem recht probeert te zetten,
aandachtspunt voor mijn, het hem zelf uit laten zoeken, niet helpen en niet jagen.
Wederom rechts sb meer lb, links vind ie veel makkelijker.
Aangaloperen vanuit stap gaat ook steeds netter.
Kortom lange weg te gaan, maar we gaan vooruit.
Arme dier was helemaal op en ik ook, mede door het warmere weer.
Nadeel van laatste priveles zijn is ook een voordeel...soms wordt je halfuur iets langer, hijg puf...