Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Colway schreef:hyppolyte schreef:@juul, dat maneges 100 kilo als grens stellen vind ik ook vrij normaal, als je een beginner bent en al 100 kilo weegt dan wordt het een ander verhaal. Als beginner werk je het paard sowieso al tegen, dus dan is je gewicht een extra barriere. Maar een zeer ervaren ruiter weigeren die gewoon in harmonie kan bewegen vind ik weer een ander verhaal.
@mindim, ik ben ook recht voor z'n raap, maar je hebt dat en ronduit bot zijn, en een heleboel mensen hier zijn ronduit bot.
Maar 100kg is toch sowieso een mega gewicht voor een rug?
En over bot zijn....Er wordt soms scherp gesproken (getypt) maar vind het merendeel van de commentaren gewoon normaal hoor, alleen je komt al snel bot over als je het over gewicht hebt ergens omdat het nog steeds een taboe is blijkbaar om daar een mening/oordeel over te hebben
Quellian schreef:Electra63 schreef:Je kan bokkers onder de foei zetten, dan zie je haar/zijn berichten niet meer, lekker rustig
Heerlijk rustig inderdaad, God heeft vreemde kostgangers, sjonge![]()
Ik snap overigens ook nog steeds niet hoe mensen erbij komen dat gezond eten duurder zou zijn dan ongezond eten?
hyppolyte schreef:Nou, in principe werkt dat dus wel ongeveer zo. Iedereen weet dat dood gewicht veel zwaarder is dan 'levend' gewicht. Dus ja, dat scheelt wel degelijk.
En 100 kilo bij een ruiter waarbij dat gewicht gewoon goed verdeeld is, die goed meekomt in de beweging, op een paard wat dat qua bouw ook gewoon kan hebben is echt geen probleem.
Laten we het eens anders stellen, omdat ik een dtuke groter en zwaarder ben qua bouw, heb ik minder moeite met het tillen van een zak van 25 kilo dan iemand die 10 cm kleiner en een stuk ieler is. Zo werkt het nu eenmaal. Net als dat ik wel in mijn eentje een 300kilobaal kuil weg kan rollen en een volwassen man die kleiner en lichter is dat niet redt.
Electra63 schreef:Ik heb geen problemen met Tendance, dus ik vind haar geen vreemde kostganger.![]()
En ik ben ook van mening, dat gezond eten duurder is dan ongezond eten. Biologisch vlees en groente is duurder. En vis is ook behoorlijk duur. Of je moet gezond (groente/aardappelen/rijst/pasta e.d) vergelijken met junkfood, dan is junkfood wel duurder.

Mindim schreef:Electra63 schreef:Ik heb geen problemen met Tendance, dus ik vind haar geen vreemde kostganger.![]()
En ik ben ook van mening, dat gezond eten duurder is dan ongezond eten. Biologisch vlees en groente is duurder. En vis is ook behoorlijk duur. Of je moet gezond (groente/aardappelen/rijst/pasta e.d) vergelijken met junkfood, dan is junkfood wel duurder.
Tendance en ik hadden ook wat opstartproblemen, maar dat loopt nu weer soepel
Gezond eten hoeft niet duur te zijn, je moet gewoon kijken waar je het koopt. Ik koop mijn biologische vlees bij een boer, 90 euro voor 10 kilo vlees, van gehakt tot haasbiefstuk, entrecotes, ribeye, worstjes en rollade. Ook groenten haal ik niet in winkel, maar bij de plaatselijke telers. Diepvriesgroenten zijn ook goed hoor.
eidi12 schreef:ik heb even dit topic gevolgd en ben van mening dat mensen die aan de zware kant zijn (ik ben een echte jojo en vind het ook niet fijn) een paard moeten kiezen die bij hun past, heb zelf een paard van 1,72mtr en die merkt het niet hoor dat ik wat zwaarder ben, gaat er in super snelle rengalop vandoor in de duinen en geniet er dan ook nog van dus dat is geen probleem. Ik ben van mening dat een paard bij de ruiter moet passen, zie ook vaak hele lange dunne mensen op een klein paard of een heel klein persoon op een groot paard.... Heb op dit moment een 3 jarige van 1,64mtr waar ik nog niet op durf en nog even op de wei laat staan, mocht deze te klein blijven dan ga ik hem verkopen want daar voel ik me niet prettig op. (had gehoopt dat hij het formaat van zijn broer ging krijgen die is nl 1,76mtr) Verder ben ik laatst naar het NK ijslandse paarden geweest, dat zijn sterke beestjes, vind het nog steeds een raar gezicht maar zijn hooguit 1,50 met volwassen mensen erop![]()
![]()