Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:15

Ik vind dat knap Kiannah, respect :j

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:39

Senks! :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:43

Tendance, aangezien je me blijft lastig vallen via de Pb en het je blijkbaar niets interesseert dat ik er geen zin in heb, zou ik het zeer op prijs stellen dat je hier de discussie voort wilt zetten, dit topic gaat er nl. over.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:56

Omdat jij mij zwart loopt te maken hier, wil ik het best ook aan iedereen uitleggen! Ik heb al 3 keer gezegd, dat ik geen zin meer heb in een discussie met jou en vandaar dat je nu iedere keer, dat je me een bericht stuurt je automatisch een bericht terug krijgt met daarin, dat ik je berichten negeer en verwijder. Hoeveel duidelijker moet ik nog zijn! Jij blijft mij berichten sturen!!!

En vanaf nu spreek ik niet meer met je in dit topic, want dit vervuilt het topic en daar is het niet voor bedoeld!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:31

Je kan bokkers onder de foei zetten, dan zie je haar/zijn berichten niet meer, lekker rustig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:34

Colway schreef:
hyppolyte schreef:
@juul, dat maneges 100 kilo als grens stellen vind ik ook vrij normaal, als je een beginner bent en al 100 kilo weegt dan wordt het een ander verhaal. Als beginner werk je het paard sowieso al tegen, dus dan is je gewicht een extra barriere. Maar een zeer ervaren ruiter weigeren die gewoon in harmonie kan bewegen vind ik weer een ander verhaal.

@mindim, ik ben ook recht voor z'n raap, maar je hebt dat en ronduit bot zijn, en een heleboel mensen hier zijn ronduit bot.

Maar 100kg is toch sowieso een mega gewicht voor een rug?

En over bot zijn....Er wordt soms scherp gesproken (getypt) maar vind het merendeel van de commentaren gewoon normaal hoor, alleen je komt al snel bot over als je het over gewicht hebt ergens omdat het nog steeds een taboe is blijkbaar om daar een mening/oordeel over te hebben

Eerder in dit topic gaf ik het ook aan, dat op mijn paarden geen ruiter zwaarder dan 80 kilo komt. Maar das mijn persoonlijke keus. Ik zelf ga boven dat gewicht ook niet meer op een paard zitten. Toen ik zwaarder was dan 80 ging ik niet op een paard.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:37

Ik ben ook een stuk zwaarder na mijn bevalling, en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch een stuk minder goed op mijn paard kan zitten dan vroeger, ik voel mezelf echt meer 'klutsen' dan vroeger.
Rij heel veel paard, alle dagen minstens 3, op een niet onaardig niveau, maar ik kan van mezelf gerust zeggen dat ik veel minder stil kan zitten dan vroeger,door de extra kilootjes die eraan hangen.
Zelfs mijn man die nooit iets zal zeggen van ' je bent te dik' heeft mij al gezegd dat ik vroeger veel beter zat dan nu :o :o :o

En ik blijf er wel bij: in heel veel gevallen gaat elk pondje door het mondje, zo ook bij mij. heb maat 44
Maar ik vind ook wel dat er veel mensen zich ook achter een excuus stoppen om maar niet te moeten vermageren en een reden hebben om dik te zijn ( ik fixeer niemand hier hoor!!)
Als ik hoor van het lukt maar niet om te vermageren, ik weet niet hoe het komt, en als je dan vraagt ga je mee friet gaan eten, een volmondig ja hoort,dat gaat er bij mij niet in!!
Ik ben te dik omdat ik teveel eet, punt.
En ik ga er nu ook iets aan doen, gewoon voor mijn paarden maar ook voor mezelf. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:40

@ hyppolyte: 100 kilo lijkt mij gewoon in geen enkel geval goed voor een paardenrug.. maarja, ik heb er geen verstand van.. Een ruiter van 100 kilo wordt niet ineens 60 kilo als hij goed meebeweegt.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:49

Nou, in principe werkt dat dus wel ongeveer zo. Iedereen weet dat dood gewicht veel zwaarder is dan 'levend' gewicht. Dus ja, dat scheelt wel degelijk.
En 100 kilo bij een ruiter waarbij dat gewicht gewoon goed verdeeld is, die goed meekomt in de beweging, op een paard wat dat qua bouw ook gewoon kan hebben is echt geen probleem.

Laten we het eens anders stellen, omdat ik een dtuke groter en zwaarder ben qua bouw, heb ik minder moeite met het tillen van een zak van 25 kilo dan iemand die 10 cm kleiner en een stuk ieler is. Zo werkt het nu eenmaal. Net als dat ik wel in mijn eentje een 300kilobaal kuil weg kan rollen en een volwassen man die kleiner en lichter is dat niet redt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:07

Electra63 schreef:
Je kan bokkers onder de foei zetten, dan zie je haar/zijn berichten niet meer, lekker rustig :D

Heerlijk rustig inderdaad, God heeft vreemde kostgangers, sjonge :D

Ik snap overigens ook nog steeds niet hoe mensen erbij komen dat gezond eten duurder zou zijn dan ongezond eten?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:07

Ik weet niet of jullie voorbeelden wel kloppen.
Een boodschappentas met 1 fles cola is voor mij gemakkelijker te dragen dan een boodschappentas met 5 flessen cola.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:10

Quellian schreef:
Electra63 schreef:

Heerlijk rustig inderdaad, God heeft vreemde kostgangers, sjonge :D

Ik snap overigens ook nog steeds niet hoe mensen erbij komen dat gezond eten duurder zou zijn dan ongezond eten?

Ik heb geen problemen met Tendance, dus ik vind haar geen vreemde kostganger. :D

En ik ben ook van mening, dat gezond eten duurder is dan ongezond eten. Biologisch vlees en groente is duurder. En vis is ook behoorlijk duur. Of je moet gezond (groente/aardappelen/rijst/pasta e.d) vergelijken met junkfood, dan is junkfood wel duurder.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:13

Ik hou wel van vreemde kostgangers, maar er zijn gradaties he :D

Met gezond bedoel ik gewoon de aardappelen/pasta/vlees/groenten, dus niet het biologische (denk dat dat voor veel mensen niet te betalen is), maar dat is volgens mij niet heel veel duurder dan snacken.

Ik snap overigens de vergelijking boven ook niet helemaal goed?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:19

Maar vlees hoeft niet elke dag dacht ik, scheelt ook weer in de centjes. Ik ben vegetarier maar eet ipv vleesvervangers ook wel eens een ei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:23

hyppolyte schreef:
Nou, in principe werkt dat dus wel ongeveer zo. Iedereen weet dat dood gewicht veel zwaarder is dan 'levend' gewicht. Dus ja, dat scheelt wel degelijk.
En 100 kilo bij een ruiter waarbij dat gewicht gewoon goed verdeeld is, die goed meekomt in de beweging, op een paard wat dat qua bouw ook gewoon kan hebben is echt geen probleem.

Laten we het eens anders stellen, omdat ik een dtuke groter en zwaarder ben qua bouw, heb ik minder moeite met het tillen van een zak van 25 kilo dan iemand die 10 cm kleiner en een stuk ieler is. Zo werkt het nu eenmaal. Net als dat ik wel in mijn eentje een 300kilobaal kuil weg kan rollen en een volwassen man die kleiner en lichter is dat niet redt.

Nou, ik weet niet of dat zo werkt. Ik train veel en ben erg slank, maar til met gemak een zakje van 25 kilo hoor, geen probleem. Ik kan zwaardere dingen tillen dan sommige mannen van 1.85. Verder denk ik ook dat je de leeftijd van een paard mee moet nemen. Het voordeel is dat ik met gewichten train en die leiden geen eigen leven en doen wat ik wil, zeg maar, als paard heb je die luxe niet en ben je overgeleverd aan het kunnen van je ruiter. Ze hebben dus niet altijd de keus hun spieren op de juiste manier te gebruiken. Verder heb ik altijd geleerd, dat vet dood gewicht is, wat nooit goed mee kan bewegen en juist na de beweging komt, waar door bij het paard twee maal een piek van belasting ontstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:26

Electra63 schreef:
Ik heb geen problemen met Tendance, dus ik vind haar geen vreemde kostganger. :D

En ik ben ook van mening, dat gezond eten duurder is dan ongezond eten. Biologisch vlees en groente is duurder. En vis is ook behoorlijk duur. Of je moet gezond (groente/aardappelen/rijst/pasta e.d) vergelijken met junkfood, dan is junkfood wel duurder.

Tendance en ik hadden ook wat opstartproblemen, maar dat loopt nu weer soepel :D

Gezond eten hoeft niet duur te zijn, je moet gewoon kijken waar je het koopt. Ik koop mijn biologische vlees bij een boer, 90 euro voor 10 kilo vlees, van gehakt tot haasbiefstuk, entrecotes, ribeye, worstjes en rollade. Ook groenten haal ik niet in winkel, maar bij de plaatselijke telers. Diepvriesgroenten zijn ook goed hoor.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:30

Mensen, ik word getipt, dat ik hier nu openlijk zwart gemaakt word door Quellian, dit vind ik erg jammer, daar ik niet de enige ben, die haar aangesproken heeft op het respectvol met anderen omgaan.
Daar ze nu niet respectvol met mij omgaat, heb ik getemd, want ik vind, dat een moderator hier best van mag weten.

Verder zou ik eigenlijk ook niet weten waarom ik me van dit forum laat houden, door iemand anders, dus praat hier gewoon mee.

Voor zover ik weet kun je vet niet bewegen, dus mag je dit inderdaad onder dood gewicht rekenen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:31

Mindim schreef:
Electra63 schreef:

Tendance en ik hadden ook wat opstartproblemen, maar dat loopt nu weer soepel :D

Gezond eten hoeft niet duur te zijn, je moet gewoon kijken waar je het koopt. Ik koop mijn biologische vlees bij een boer, 90 euro voor 10 kilo vlees, van gehakt tot haasbiefstuk, entrecotes, ribeye, worstjes en rollade. Ook groenten haal ik niet in winkel, maar bij de plaatselijke telers. Diepvriesgroenten zijn ook goed hoor.

Gewoon een kwestie van elkaars berichten interpreteren.... Zit nu goed dacht ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:49

Tendance schreef:
Gewoon een kwestie van elkaars berichten interpreteren.... Zit nu goed dacht ik!

Ja toch? Y;( :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:54

Verdorie hoe doe je zo'n bloemetje terug?????

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:55

Tendance schreef:
Verdorie hoe doe je zo'n bloemetje terug?????

Je bent toch blond? :o?
Gewoon bij je smileys *\o/*

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:07

Y;( Oh HEEEEELLL BLOND er staat zoiets als *meer smilies*, dat had ik met mijn domme kop natuurlijk nooit gezien!
Ik ben een domme }:0

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:07

Tendance, ik had ook al getemd op jouw berichten, dus dat komt dubbel en dwars goed.
Maar WAT is nou precies jouw probleem? Dat je je mening niet aan me kwijt kunt of wat? Ik heb jou persoonlijk nergens aangevallen op je gewicht oid, maar mijn mening in z'n algemeen staat jou niet aan en zoals ik al eerder zei; meningen verschillen nou eenmaal.
Ik vind het zeer vermoeiend dat je constant blijft PBen en hier in het topic op komt dagen onder het mom van 'laatste keer dat ik reageer', je blijft gewoon doorgaan, dus nogmaals: wat is je probleem?

eidi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:13

ik heb even dit topic gevolgd en ben van mening dat mensen die aan de zware kant zijn (ik ben een echte jojo en vind het ook niet fijn) een paard moeten kiezen die bij hun past, heb zelf een paard van 1,72mtr en die merkt het niet hoor dat ik wat zwaarder ben, gaat er in super snelle rengalop vandoor in de duinen en geniet er dan ook nog van dus dat is geen probleem. Ik ben van mening dat een paard bij de ruiter moet passen, zie ook vaak hele lange dunne mensen op een klein paard of een heel klein persoon op een groot paard.... Heb op dit moment een 3 jarige van 1,64mtr waar ik nog niet op durf en nog even op de wei laat staan, mocht deze te klein blijven dan ga ik hem verkopen want daar voel ik me niet prettig op. (had gehoopt dat hij het formaat van zijn broer ging krijgen die is nl 1,76mtr) Verder ben ik laatst naar het NK ijslandse paarden geweest, dat zijn sterke beestjes, vind het nog steeds een raar gezicht maar zijn hooguit 1,50 met volwassen mensen erop :) :D ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:20

eidi12 schreef:
ik heb even dit topic gevolgd en ben van mening dat mensen die aan de zware kant zijn (ik ben een echte jojo en vind het ook niet fijn) een paard moeten kiezen die bij hun past, heb zelf een paard van 1,72mtr en die merkt het niet hoor dat ik wat zwaarder ben, gaat er in super snelle rengalop vandoor in de duinen en geniet er dan ook nog van dus dat is geen probleem. Ik ben van mening dat een paard bij de ruiter moet passen, zie ook vaak hele lange dunne mensen op een klein paard of een heel klein persoon op een groot paard.... Heb op dit moment een 3 jarige van 1,64mtr waar ik nog niet op durf en nog even op de wei laat staan, mocht deze te klein blijven dan ga ik hem verkopen want daar voel ik me niet prettig op. (had gehoopt dat hij het formaat van zijn broer ging krijgen die is nl 1,76mtr) Verder ben ik laatst naar het NK ijslandse paarden geweest, dat zijn sterke beestjes, vind het nog steeds een raar gezicht maar zijn hooguit 1,50 met volwassen mensen erop :) :D ;)

Dit is inderdaad ook de reden, dat ik een paard van 1,73 en 1,78+ heb en er voor heb gekozen om mijn 3 jarige van 1,66 weg te doen.