Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:06

Ik ben op zich wel erg benieuwd waar deze combinatie 'eindigt'...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:15

Ilzas schreef:
En omdat de discussie op zich wel interessant is, hoeft het topic dus ook helemaal niet dicht, naar mijn mening.

Eens, ik heb meer dan 20 pagina's van dit topic doorgelezen omdat ik het gewoon zeer interessante stof vind, en er wordt hier tussen het moddergooien door best wel leerzaam spul neergetypt. Voor mij iig wel leerzaam. :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:24

maaikj schreef:
@ kaja

ik ook, maar wat ik zeker weet is dat ze heel ver eindigen..

Zo zeker ben ik niet....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:25

Neen, wat nu gedaan wordt is weer eens een wanhopige poging om te zorgen dat er normaal gediscussieerd kan worden, tegen beter weten in. :\ Heb hier nog geen persoonlijke aanval gezien :+

Enneh Kaja, ik ook niet, ik vind dat de eigenaar danig aan het bijdraaien is wb zijn "beloftes" aan Edward.... :\

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:29

Als ik Kees was, of beter gezegd Tosca :D , dan had ik dat dier al verkocht, dus daar liggen mijn zorgen niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:33

Ik ook, zeker als hij zoveel waard is. Maar alsnog... Eerst zei hij dat Edward hem sowieso mocht blijven rijden tot 2012 (De OS dus) en dat hij zo lang ook niet zou gaan dekken... Nu ineens is dat dekken vervroegd naar 2010..... := Dat vind ik dan weer niet eerlijk... Als je zo'n dier hebt, wil je daar natuurlijk ook wat aan verdienen... Maar maak dan geen loze beloftes. Zeg gewoon "we zien wel waar we komen"

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:35

Als ik Edward was, had ik mij sowieso al eens achter een oor gekrabd ;)

Al neem ik aan dat Edward zijn hoofd niet twee keer stoot, hij zal nu wel contractueel hebben vastgelegd dat er een boete op ligt o.i.d. als de deal vroegtijdig wordt aangepast.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:38

Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-12-09 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:40

webster543 schreef:
Ik zie dan eigenlijk liever Totilas met dat fijngevoelig rijden, dat het "pompen of verzuipen" van sommige andere ruiters.

Ik ga dit nog eens herhalen. Vind het wel belangrijk!!

Ayasha
Blogger

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:41

Iemand had daar op gereageerd met foto's Webster :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:52

pharagirlke schreef:
Iemand had daar op gereageerd met foto's Webster :)

Nee, dat ging over het aantonen dat hij geen ontspanning uitstraalt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:53

Fijngevoelig rijden zie ik anders ook niet aan de foto's af... :=

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:57

Ik zie hem toch nergens met zijn spoor in Totilas porren, nog de stang voorbij de 45°. En op video zie je hem amper bewegen tijdens het rijden. Terwijl sommige (om geen namen te noemen) nog net niet hun paard optilden met hun handen of open prikten met hun sporen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:00

Open mond wordt vrijwel altijd gezien als een vorm van protest maar bij Totilas valt het onder fijngevoellig rijden... Dat is nu wat me zo irriteert, als Anky op deze foto's stond he... Zouden er 4 topics zijn van 100blz lang die allemaal gingen over wat een kl*te ruiter anky wel niet was.... Maar bij Totilas en EG valt het onder fijngevoellig rijden :j

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:12

Foto's zijn subjectief! Die foto's zijn gekozen om de negatieve kanten van hem te laten zien. Zo kan ik ook 20 foto's vinden van hem waarbij zijn lippen wel op elkaar zijn. Hij geeft een fijn beeld op de filmpjes en dat is uiteindelijk meer beoordeelbaar.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:15

webster543 schreef:
webster543 schreef:
Ik zie dan eigenlijk liever Totilas met dat fijngevoelig rijden, dat het "pompen of verzuipen" van sommige andere ruiters.

Ik ga dit nog eens herhalen. Vind het wel belangrijk!!

Ik ben echt even sprakeloos... :o en wil bovendien ook niet onbeschoft overkomen, dus ja... sprakeloos....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:16

Daar gaat het niet om Webster, het gaat er om dat er nu niets van gezegd word omdat het Totilas en Edward Gal zijn... Wees eerlijk, wat zou er gebeuren als ik soortgelijke foto's van Anky plaatste?
Want ja, elke ruiter heeft dit soort foto's, zonder twijfel.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:21

pharagirlke schreef:
Daar gaat het niet om Webster, het gaat er om dat er nu niets van gezegd word omdat het Totilas en Edward Gal zijn... Wees eerlijk, wat zou er gebeuren als ik soortgelijke foto's van Anky plaatste?
Want ja, elke ruiter heeft dit soort foto's, zonder twijfel.

Dan zou er nog niet veel gezegd worden. Briar en Matinée sloegen met hun staart in de pi en pa. En toch waren ze ook altijd bij de besten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:25

Hm, voor zover ik alles rond matiné gevolgd heb kan ik je echt wel vertellen dat daar inmens vel over gediscussieerd werd, over dat dier. Briar heb ik niet meegekregen.

En dan zou er nog niet veel gezegd worden? Elk topic over Anky loopt uit in een discussie over LDR, dat ze een paardenmuil heeft, dat ze bang is en veel te gespannen zit, dat ze absoluut niet goed is voor haar paarden enz... := Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat als deze foto's van Anky waren, dat 80% van bokt er boven op sprong. Icl de totilas fans.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:33

Ik denk dat er over elke ruiter die een iets of wat speciaal paard heeft of trainingsmethode gebruikt, gepraat wordt. Al ben je de beste, met een super manier van rijden, er zullen altijd mensen die iets van kritiek zullen vinden. Al is het dat het paard het wit van zijn ogen laat zien of dat je zelf je tong uit steekt tijdens de proef.
Ieder zijn mening, maar als alle FEI-juryleden, wereldberoemde trainers en ruiters Totilas als oppermachtig aanzien EN correct gereden. Dan ben ik het daar mee eens.
Meredith M-B, heb je die ooit zien rijden? Geen haan die er naar kraait, maar het is geen zicht!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:41

Anky en Edward gebruiken dezelfde methode en toch wordt iedereen die maar iets durft zeggen bijna uitgescholden voor rotte vis. :) Ook van meredith durf ik rustig een topic te openen dat ze vreselijk grof rijd, maar over Totilas begin ik daar écht niet aan.... Denk dat ik zelfs dreig-pb's zou krijgen. Oh wacht... Die heb ik al gekregen :+ Maar iemand mag dan wel weer perfect zeggen dat Anky verschrikkelijk rijd met die LDR terwijl Edward gewoon op dezelfde manier rijd... Maar daar moet je het maar eens bij durven. En wat ik nog erger vind is dat de mensen die Edward keihard afbraken, sinds hij Totilas heeft ineens de hemel in gaan prijzen... Ik bedoel, hoezo hypocriet?

Nee, ik vind hoe er op dit moment om gegaan wordt met de combinatie absoluut niet fair.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 19:42

Scandicnr1 schreef:
Nee dat noem je een slechte fotograaf, trouwens zo wie ze lastig om van een foto een beeld te vormen, dus waarom zou je dat doen? Ga hem in RL bekijken dan zul je zien dat dit een mooie combinatie is! Een jong paard dat heel goed begeleid wordt en absoluut ook heus zijn spannings momenten heeft, dat is toch niet zo erg?

Ik heb Totilas onlangs nog live gezien. Ik vond hem hectisch en niet plezierig lopen. Wellicht dat het grootste gedeelte van het publiek dat niet eens meekrijgt, want iedereen zit als gehypnotiseerd naar het beenwerk van Totilas te kijken. Dat hij toch relatief erg vaak met z'n mond aan het kl*ten is deert niemand.

Vind het overigens erg jammer dat een aantal personen erg hun best doen om het topic gesloten te krijgen. Ik heb dit topic niet gestart om onzinnige reacties te krijgen, maar om een nuttige discussie te voeren.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:21

Bomba schreef:
Ik heb Totilas onlangs nog live gezien. Ik vond hem hectisch en niet plezierig lopen. Wellicht dat het grootste gedeelte van het publiek dat niet eens meekrijgt, want iedereen zit als gehypnotiseerd naar het beenwerk van Totilas te kijken. Dat hij toch relatief erg vaak met z'n mond aan het kl*ten is deert niemand.

Chapeau!!

Komt op hetzelfde neer als Lingh... Alhoewel voor, maar zeker ook achter veel minder sterk dan Totilas, dier liep in twee stukken door de baan, maar (bijna) niemand die dat zag... allemaal gefixeerd op die voorbenen...

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 08:42

Chapeau!!

Komt op hetzelfde neer als Lingh... Alhoewel voor, maar zeker ook achter veel minder sterk dan Totilas, dier liep in twee stukken door de baan, maar (bijna) niemand die dat zag... allemaal gefixeerd op die voorbenen...[/quote]

Ooo !! wat zal die mevrouw Karin Reid Offield zich een domoor voelen als ze dit allemaal hier op Bokt leest.

En als mijnheer Gal niet meer verder kan in de dressuur sport kan hij altijd nog paarden gaan klaar maken voor de handel!!!

Er is toch (bijna) niemand die ziet hoe ze in het ootje door hem worden genomen !!!

:Z

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 11:49

Als we dan toch gezellig gaan doen. Heb nu 1 voorbeeld gegeven.
En er werd gezegt als totials zijn mond open doet dan word het niet gerekend. Maar als je anky heet kennelijk ook niet....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en zo nog heel veel meer.
Vind het zo oneerlijk dat er gezegt word dat zulke kleine dingen niet tellen voor hem.
Er zijn er zoveel die het doen en daar word het ook niet bij gerekend.
Waarom zouden ze het ineens wel bij hem doen????