Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Suzzy_3 schreef:Klopt, en ook niet met het gewicht of de grootte van de ruiter.. Dat is wat ik bedoel.
Als je zit te hobbelen maakt het niet uit wat gestalte je hebt, het blijft storen.
Maar als je je paard niet stoort maakt ge gestalte ook niet uit... (behalve natuurlijk in de extreme gevallen).
(wat betekent 'iig', nog zoiets wat iedereen gebruikt en niet in het woordenboek staat)
Noek__ schreef:Ik ken een meisje die met een klein hengstje rijdt, iets van 1m30 ofzo. En zelf is ze 1m67 en gezet:)
Maar zij en die pony zijn gek op elkaar! Ook zij krijgt veel commentaar dat ze te groot en te zwaar is voor die pony. Maar wij die die pony kennen weten wel beter. Dat kleine rotzakje kan niet bereden worden door kindjes op zijn maat. Die pony kan het heus wel aan! ze springen(zeker niet te hoog) maar ze doen het toch! Ook heeft hij veel plaats over bij het springen en hij kan nog gek doen als er merries passeren of stoer doen tegen andere hengsten of ruinen.
Maar hij kan het heus aan!
En ja hoor! zij is te groot voor hem , maar daar is ze zich bewust van.
Ik denk dat het ook een beetje afhangt van paard tot paard.
Maar te groot is te groot! Dan moet je opzoek naar een grotere. Dat is mijn vriendin nu ook aan het doen.
dus ik denk dat het van paard tot paard afhangt.
x
Klara16 schreef:Ik vind te groot niet zo'n issue als ze niet te zwaar zijn. Dus graatmagere mensen op een te kleine pony kunnen wel.
Als je ook nog eens normaal gebouwd ben voor je grootte en je gaat dan nog op een te kleine pony zitten, tja. Dan is dat jezelf voorliegen ten koste van het dier. En ik zie niet in waarom die mensen daar dan niet op gewezen mogen worden.
Cap eigen keus vind ik ook altijd erg, maar de enige die zich de schedel in kan vallen zijn zij zelf, daar heeft het paard dan geen last van. Dus dat laat ik meestal schieten.

DeniiSee schreef:Nu we het toch over de Cappen hebben, bij mn vorige bijrijdpaard was het verplicht op stal met cap rijden. Zelf vind ik zonder cap rijden gewoon veel lekkerder, tuurlijk je paard kan nog zo lief zijn er kan altijd wat gebeuren maar dat is dan het risico wat je loopt.
Bij mn bijrijdpony nu draag ik ook nooit een cap.. Sommige vinden de keuze heel erg stom, maar ik denk dat iedereen daar anders over denkt..
Sunrise_ schreef:Mensen nemen dan zelf het risico, en zijn zich daar dan (neem ik aan) van bewust. En dan is het inderdaad hun eigen keuze. Ik respecteer die keuze dan ook, al zal ik noooooit begrijpen waarom je liever met een wat lekkerder gevoel op je paard zit, dan voor veiligheid te kiezen.
Christyj138 schreef:Ik ben zelf 1,76
ben best wel vors van lichaam en rijd op een haflinger van 1.47
maar daar hoor je ook niks van
ik vind van die kleine meisjes op grote paarden niet staan
en aangezien mijn haf ook vors valt het niet zo op
maar bij ons op de manege mag je niet zonder cap
ieder bij ons op de manege heeft een eige paard (zonder kun je er niet rijden, zijn geen manegepaarden)
dus als je naar les gaat en je cap vergeten bent dan heb e pech
het mag niet
zelf als een vriendin de pony/paard wilt uitstappe naar de wedstrijd moet hij/zij nog een cap op
Silence schreef:Je bent niet de enige.![]()
Tegenwoordig staan de topics vol met excuses bij vele bokkers.
Ben nu ook zo ver, dat zodra ik een openingspost lees, die vol staat met excusen, ik niet eens meer verder lees.
Meestal valt er toch geen fatsoenlijk commentaar te geven, omdat de TS dan compleet in de aanval gaat.
Als het excuses zijn waarom het die dag niet ging........plaats dan de foto´s niet.
Maak morgen nieuwe foto´s en zet die dan on-line, zonder alle excuses en smoesjes erbij.
Wonder_Avon schreef:Helemaal mee eens.
Ik snap dat niet iedereen geld heeft om een ander paard te kopen of dat ze zich zo aan hun pony hebben gehecht etc etc Maar ja vaak komt van (teveel) liefde leed....