Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

tjabbie schreef:Wat wel een uitkomst is de Hit-air airbag vesten,
Die kan je aan je zadel vast klikken met een koord die aan je vest zit en als je deraf val
Blaast het op op plekken als de nek rug en stuitje, echt ideaal.
behalve leren om erop te blijven zittencolinde schreef:maar als je vantevoore al weet dat je op een paard gaat zitten waar je niet goed op kan blijve zitten ... is het natuurlijk wel te overwegen..

en sorry zo vaak ben ik het niet met 'm eens 

Nagini schreef:@ Martine_M; dat van jou is een andere zaak op jonge paarden vind ik het ook begrijpelijk.
Maar wat je gewoon vaak ziet is dat mensen snel dingen doen waar ze totaal nog niet aan toe zijn.
Dan vallen ze ongelukkig er vanaf en dan is het ''paarden zijn levensgevaarlijk''.
Ze moeten gewoon eerst fatsoenlijk leren rijden/zitten dan zul je zien dat je een BP stukken MINDER noddig hebt.
en moet er toch niet an denken dat ik met me rug op een balk klap.... heb het al zo vaak zien gebeuren.. en niet alleen in de B waar soms ruiters in uit komen met weinig ervaring.. ook in de hogere klassen.. een ongelukje zit in een klein hoekje...
) maar dat was dan idd een pony waarvan ik wist dat ie altijd zou springen en inprincipe geen gekke dingen zou doen.. en eigenlijik spreek ik mezelf dan een beetje tegen en had ik ruzie met mijn vriend en ouders
dus heb ik maar besloten dat als i toch eenmaal gewent ben om dat ding te pakken waarom niet ook aan blijven houden als me paardje wat gevorderder is...
amillia schreef:hoevaak val je nou echt? in 4 jaar heb ik er 9x naastgelegen en maar 1x echt hard gavallen

Tieneke schreef:Dat het in de cross verplicht is, snap ik dan weer wel.

Martine_m schreef:Omdat ik zo goed kan auto rijden.. hoef ik dan ook geen gordel om??
Martine_m schreef:zoals ik al eerder heb vermeld ik rij met een bp omdat een paard nog altijd een dier is en alle kanten op kan gaan ik bescherm mijn lichaam liever tegen bepaalde dingen dan dat ik het er voor openstel.. ik heb maar 1 rug he...