Roken op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Roken op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:39

Goed idee, maken jullie een passage waarin je de essensie van het boek even samevatten? Dan kunnen we die meteen opnemen in de ruiterboeken en lespakketten; als een voorbeeld hoe het nou net níet moet. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:40

Is een foto reportage van de mogelijke gevaren van roken tijdens t paardrijden anders geen goed idee ROFL ?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:40

Wordt ik terug gebracht in het land der levenden door een hert dat ons beiden opschrikt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:42

en toen viel je peuk op je paard en ging ie aan de kletter brak zn been en leefden jullie nog lang en gelukkig?
Ohh sorrie die was niet lief, ik meost eens gaan slapen, veeeeeeels te laat voor mij Clown

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:43

Elma_ schreef:
en toen viel je peuk op je paard en ging ie aan de kletter brak zn been en leefden jullie nog lang en gelukkig?
Ohh sorrie die was niet lief, ik meost eens gaan slapen, veeeeeeels te laat voor mij Clown

Mijn paard is zo relaxed als ik, dus...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:45

ohh gaat u verder Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:46

We blijven even staan, kijkend naar elkaar, duidelijk verwonderd van het beeld besluit het hert tussen de bossen door te verdwijnen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:47

__Laura schreef:
Is een foto reportage van de mogelijke gevaren van roken tijdens t paardrijden anders geen goed idee ROFL ?

Nou nee, hoe kun je nu vooraf voorspellen wat er gaat gebeuren, paarden zijn onvoorspelbaar remember. Dus nee, dat lijkt me geen goed idee. Nee een passage als waarschuwing is een beter idee. Mischien enkele voorbeelden.. Maar die idioot die dan nog met een sigaret op een paard gaat zitten en waarbij het mis gaat ondervind dan wel zijn eigen domheid. Knipoog Of had jij nog betere suggesties __Laura?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:49

Misschien een internationale campagne opzetten? Met verschillende ongelukken als voorbeeld? Foto's van de ruiter & zijn paard waarmee het fout afliep?

ROFL

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 23:56

__Laura schreef:
Misschien een internationale campagne opzetten? Met verschillende ongelukken als voorbeeld? Foto's van de ruiter & zijn paard waarmee het fout afliep?

ROFL

Maar meid, waarom blijf je nu dingen herhalen? Laat die domme koppen toch zelf uit vinden wat er kan gebeuren als je rijd met een sigaret? Knipoog Het is niet de vraag of het mis gaat, de vraag is enkel wanneer. En dan zijn het niet zij die lachen maar diegenen die hun zo vaak hebben gewaarschuwt dat het de domheid zelve is. Eerst zien dan geloven zeg ik altijd. Lachen Jij vind je eigen domheid blijkbaar erg grappig, dat vind ik prima maar duid eerder op lichte zwakzinnigheid, aangezien het onderwerp waarover je lacht helemaal niet zo grappig is. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:00

Ik voeg m toe aan mijn lijstje.
Tot nu toe ben ik ordinair, asociaal, de domheid zelve en zwakzinnig Huilen van het lachen
Het begint op te vallen dat er niet gewoon word gezegd wat er van het roken op het paard gevonden word, maar dat er gescholden word op de mensen die t doen Vork ?

Mag ik je daarnaast (vriendelijk) verzoeken mij geen meid meer te noemen & aan je spelling te werken Knipoog ?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:07

en vervolgen wij onze weg al soezend in de avondzon, niet gehinderd door enige vorm van kennis of wijsheid

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:09

@ __Laura: Ik neem aan dat als je dit topic bekijkt vaak genoeg gezegd is wat men van roken op een paard vind, althans de contra's. Meer dan genoeg rokers zijn het keihard met deze contra's eens. En ja dan blijft er altijd wel een harde kern over die hun eigen behoeften duidelijk boven die van het paard stellen, wat zou het anders zijn? De behoefte aan ontspanning, gezelligheid én nicotine. Allemaal behoeften die men boven het paard stelt, terwijl het paard enkel de behoefte aan nicotine niet kan bevredigen, de rest wel. Dus dan ben ik inderdaad van mening dat de personen die dan nog gewoon hun poot stijf houden inderdaad geen noemenswaardig gezond verstand meer over hebben, hoogstwaarschijnlijk door het vele roken, dat ze blijkbaar dus ook zo erg nodig hebben dat ze zelfs tijdens het paardrijden willen roken. Daarnaast ben ik even oud als jou dus mag ik je gerust noemen wat ik wil. Ook met mijn spelling is niks mis, het is gewoon correct ABN en op bokt is dat genoeg, naar de dt's wordt niet gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 00:13

Volgens mij is er nog niet bewezen dat nicotine het denkvermogen aantast, dus daarmee ben ik het niet met je eens.
Daarnaast denk ik dat iedere ruiter zonder dat sigaretje kàn, maar niet wíl.
Verder denkt iedere ruiter eerst aan zichzelf en dan aan het paard, anders zou je er niet op gaan zitten Lachen

'ik ben even oud als jou' moet zijn 'ik ben even oud als jij'
Bokt kijkt niet naar d of t maar wel naar jou, jij, hun, hen etc. & dat je even oud bent als ik betekend niet dat je me mag noemen zoals je wil. Bokt is een discussie forum waar men elkaar met respect dient te behandelen & ik vind het niet respectvol om iemand meid te noemen, daarom verzocht ik je vriendelijk dit niet te doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:22

Roken niet op je paard doen omdat die rook niet lekker voor hem zal zijn? Verward
Laat je paard dan ook niet meer beslaan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:27

@ __Laura: Dat is een argument wat zo vaak wordt aangehaald bij iedere discussie, een zeer zwak argument als je het mij vraagt. En dat jij niet zonder sigaret wíl is dat enkel een teken dat goed verslaafd bent en dus gewoon niet zonder kán, anders zou je de zin in een sigaretje niet hebben, om welke reden dan ook. En je mag me gerust alles verzoeken, maar het zijn nog steeds enkel verzoeken. Ik snap niet wat je aan 'meid' onrespectvol vind eerlijk gezegd.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:28

Somebitch schreef:
Roken niet op je paard doen omdat die rook niet lekker voor hem zal zijn? Verward

Zonder ijzers is idd altijd de beste optie. Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:29

Lara_Silver schreef:
Somebitch schreef:

Zonder ijzers is idd altijd de beste optie. Knipoog

En hoeveel mensen hebben paarden zonder ijzers?

(vele malen schadelijker dan een sigaretje maargoed) Bloos

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:33

Waar mijn pony staat, alle 22, de fries van een vriendin van mij. Om je maar even een ruwe schatting van bij mij in de buurt te geven, en ik denk dat er dat in heel Nederland meer dan genoeg zijn. Lachen

Maar nu weer ontopic lijkt me, voor dat je hier dadelijk de eeuwige discussie ijzers/ geen ijzers veroorzaakt.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:35

Nee ik heb het over de schadelijkheid van rook.
Iedereen zegt hier dat rook van sigaretten zo schadelijk zijn voor de paarden.. Dus ik vertel dat ze dan beter niet op ijzers kunnen want dat is nog vele malen schadelijker..

En laten we zeggen dat VEEL paarden op ijzers staan. Ja

Je paard gaat echt niet dood aan rook van een sigaretje hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:37

Bah roken op het paard. Ik vind het zó ordinair en eigenlijk ook zielig wat betreft het onvermogen van de ruiter om zo afhankelijk te zijn. Ook voor het paard is het intriest. Heb al eens iemand eraf zien stuiteren omdat as tussen zadel en rug kwam. Arm dier.

Ruiter kon tijdelijk niet meer met rechterhand roken Haha!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:40

Somebitch schreef:
Nee ik heb het over de schadelijkheid van rook.
Iedereen zegt hier dat rook van sigaretten zo schadelijk zijn voor de paarden.. Dus ik vertel dat ze dan beter niet op ijzers kunnen want dat is nog vele malen schadelijker..

En laten we zeggen dat VEEL paarden op ijzers staan. Ja

Je paard gaat echt niet dood aan rook van een sigaretje hoor.

Nee, maar jij vind het blijkbaar waard je paard iedere keer in de stank te zetten gewoon omdat jij zo nodig onderweg een peukie moet roken? Het zou niet mijn keuze zijn, zelfs niet voor die 5 min.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:43

Nee hoor zoals ik al eerder in dit topic heb gezet rook ik bijna niet meer op mijn pony.
Vroeger was dat met in en uitstappen nu alleen nog op een lange buitenrit.

Ik heb alleen geen problemen met mensen die roken op hun paard..
Vind dat hun dat zelf moeten weten, netzoals bellen op je paard en mp3 op je paard. Ja

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:44

Ik ben sinds kort gestopt met roken, en ik heb nooit op het paard gerookt! Zelfs niet in de bak, wei of stal! Ik deed dat pas weer als ik thuis was!
Stel dat er wat gebeurde, ik zou het mezelf nooit vergeven hebben!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 07:53

snap al niet hoe de rook in het paard zijn neus moet komen,als je er op zit,maar ja de niet rokers zullen er wel meer ervaring mee hebben dan de rokers zelf!ik rook trouwens ook in het bij zijn van mijn hond,moet ik hem nu laten onderzoeken op long kanker!en als ik met mijn paard bij de hoefsmid ben,dan moet ik hem een neus en mond kapje om doen,of een gas masker als ik tussen het verkeer rijd!en al dat stof in de bak!daar moet ik dan ook wat voor verzinnen,stof in je longen,je moet er toch niet aan denken,denk dat ik hem beter geen hooi meer kan geven.
het is echt geen ramp om te roken op je paard!dat je het aso vind staan alla,maar schadenlijk is het echt niet,en het paard merkt er helemaal niks van!