paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

megg14

Re: paardrijden, dat is helemaal geen sport!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:25

dit maak ik ook zovaak mee.. nodig ze uit om te komen rijden
maar dat hoeft dan weer niet Tong uitsteken watjes

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:19

Natuurlijk is paardrijden een sport, ik wordt er altijd doodmoe van en stap altijd met een rood bezweet hoofd van mijn paard. Maar mijn zus is het hier helemaal niet mee eens. Die zegt altijd paardrijden is geen sport, alleen maar een sport voor je paard.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:26

laura1705 schreef:
Natuurlijk is paardrijden een sport, ik wordt er altijd doodmoe van en stap altijd met een rood bezweet hoofd van mijn paard. Maar mijn zus is het hier helemaal niet mee eens. Die zegt altijd paardrijden is geen sport, alleen maar een sport voor je paard.

Misschien leuk om haar een keertje een uurtje intensief paard te laten rijden... dan praat ze wel andere taal denk ik:D

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:29

silfie35 schreef:
Misschien leuk om haar een keertje een uurtje intensief paard te laten rijden... dan praat ze wel andere taal denk ik:D

Al weer een hele tijd geleden toen ik nog op de manege reed zijn mijn broer, vader en zus mee geweest. Er was toen een dag dat je je familie kennis kon laten maken met het paardrijden. Dus poetsen, opzadelen en rijden. Daarna hadden ze gelijk allemaal drie dagen last van hun kont en bovenbenen.

Mijn vriend heeft ook wel veel respect voor het rijden gekregen sinds hij een keer een half uur priveles heeft gehad. Hij stapt nu zelfs regelmatig een keer op mijn paard.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:47

Ik stap ook áltijd met een rood hoofd van mijn paard af na een half uurtje les. Vind dit nog veel vermoeiender dan fietsen of gymen oid. Je moet echt heel intensief bezig zijn, zowel fysiek als geestelijk. Dus ja, paardrijden is zeker wel een sport Ja

KJR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:04

Ik zeg altijd: Jahoor ik heb zo een conditie van me moeder gekregen is genetisch bepaald;)
Anders was ik toch allang dik! Ga er zelf op zitten, dan kijken ze wel anders Bloos

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:08

Iris82 schreef:
Ja mijn vriend zei dat ook altijd, totdat ie een keer een half uur gereden heeft. Was op t braafste paard van stal, dus veel geoefend met lichtrijden en dergelijke.

Hij heeft 3 dagen krom gelopen van de spierpijn en ik heb lol gehad. Haha!

Haha Huilen van het lachen

Ik hoor het ook wel eens, dat je lui bent omdat het paard moet lopen en jij lekker op je gat zit.
Was het maar zo! Tong uitsteken

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:22

oooh waar maak je je druk om, lekker laten praten...

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:25

Mijn vriendin zegt ook altijd dat ze het makkelijk kan, maar doet het nooit. Ze is bang voor de paarden, dat geeft ze toe, maar ze zegt dat rijden niet moeilijk is! Naja, zeg, wil haar weleens zien:P Heeft iemand nog tips om haar over te halen dat paardrijden wel een sport is?

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:40

Tsja, ik vind het eiggenlijk wel een sport.
Ik kom soms wel eens bezweet van mn paard af.
Ik denk dan, ga lekker zelf paardrijden, wedde dat je lang spierpijn heb.
of ik negeer het gewoon Tong uitsteken

Mich_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 19:57

Ik word ook altijd zo ampetand als mensen zeggen dat paardrijden geen sport is, dat het paard alles moet doen en maar rondjes loopt.

Maar het gaat toch allemaal over teamwork? Je paard moet dan wel lopen, maar jij moet zorgen dát hij loopt, hoe hij loopt, waar hij loopt enzoverder.

Met volleybal kan je je vingers breken, met voetbal een been en met fietsen je arm. Maar met paardrijden riskeer je je leven! In 2007 alleen al zijn 11 mensen omgekomen met Endurance, 350 mensen in Nederland zijn verlamd geraakt, tennissen is niet zo gevaarlijk...

Maarja, ik hou ervan en de risico's neem ik erbij...

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:03

Ik wordt er ook helemaal knetter van dat mensen paardrijden geen sport vinden. Ik wordt van 18 kilometer naar de manege minder moe dan van een een uur intensief dressuurles. En dat het paard alles doet, tsjah wat moet ik daar over zeggen. Het paard doet alles, verklaar jij dan maar even waarom ik met een giga rode kop half hijgend van het paard afstap Tong uitsteken
En idd ook bij paardrijden zijn risico's net als bij alle andere sporten. En als je tennist of korfbalt dan zet je denk ik minder je vaa je leven op het spel dan bij paardrijden. (oke misschien een beetje overdreven maar ik neem aan dat men begrijpt wat ik hiermee bedoel Tong uitsteken )

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:05

Persoonlijk vind ik elk onderdeel dat bij de olympische spelen beoefend word een sport...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:07

Heb er 4 getraint vandaag heb me te pletter gezweet en ben nu echt wel kapot,
Paarden trainen of wat dan ook is zeker weten een sport.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:11

Die discussie ga ik niet eens meer aan. *LOL*

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:13

tja, meestal weten die mensen niet wat ze zeggen .. paardrijden IS een sport en als ze het niet geloven moeten ze het zelf maar doen. dat is de enige manier om het ze voor eens en altijd af te leren Clown

lizatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:41

Ja, dit kom ik ook vaak tegen. Ik ben ervan overtuigd dat paardrijden wel een sport is. Je gebruikt spieren. Je kan er zelfs spierpijn van hebben. Pech voor hen die denken dat paardrijden geen sport is. Ik trek me er niets van aan.

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:47

ik denk dat veel mensen deze gedachte hebben omdat het er zo makkelijk uit ziet,, jij zit er alleen maar op en het paard doet alles voor je. mensen hebben echter niet door hoeveel je er zelf voor moet doen om het paard de juiste dingen te laten doen. ook als je maar kijkt naar iemand die voor het eerst op een paard zit en iemand die op wedstrijdniveau rijd zie je toch wel een gigantisch verschil tussen die 2 en er dus zeker wel training voor nodig is, en het dus zeker een sport is om te beheersen.

IRIS_JELLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:52

nou ik ben blij dat ze dat tegen mij niet zeggen daar zou ik zo niet tegen kunnen!!
het is wel degelijk een sport, je kan oefenen & je kan wedstrijden rijden mét prijzen ect.
wat is er dan geen sport aan??
(sommige mensen hebben een paard, zonder er op te rijden dát is dan weer geen sport denk ik)
groetjes iris Haha!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:33

Zamora schreef:
Er komt zoveel meer bijkijken maar mensen snappen dat niet, die hebben echt een bord voor hun kop Tong uitsteken

Helemaal mee eens, ik hoor het ook bij veel mensen maar die denken dat je gaat zitten en de paarden hun rondjes lopen net een soort groot ponypark slagharen Tong uitsteken

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 21:39

Ik vind het zeker een sport. Als je merkt hoe moe ik kan zijn als ik een eigenwijze pony weer eens niet de goede kant op kon krijgen. Clown

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 22:24

het is zeker wel een sport, alleen omdat je op een paard zít vinden mensen die het niet intensief doen het geen sport... ik krijg vaak ook andere vooroordelen naar mijn hoofd geslingerd zoals: van lichtrijden krijg je een platte kont! en dan denk ik als dat zo zou zijn zo ik lichtrijden voor leven...

Lothorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:17

Laat die mensen zelf maar eens rijden Whoosh!

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:06

Nou ik denk er toch wat anders over dan de meeste hier.
Als je eenmaal goed in balans zit op een fijn gereden paard is paardrijden voor de ruiter niet fysiek inspannend.

In het begin, bij het aanleren als je nog geen balans hebt wel.

Dus ik kan het wel voor een groot deel met de stelling eens zijn. Paardrijden is voor de (ervaren) ruiter geen lichamelijk (zware) sport. Maar sport hoeft dat ook niet te zijn. Ook boogschieten is een olympische sport.

noekster1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:23

VOlgens mij behoord het niet tot een sport. weet het niet zeker Knipoog