Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bia

Re: Met z'n 2en op 1 paard, zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 18:51

ik vindt het ook helemaaal niet zielig want een haf is echt wel sterk genoeg ik heb laast ook met zen 2en op een tinker gezeten een een buitenrit gemaakt ze gaf er niks om die beesjes zijn echt steker dan je zelf denkt.!!!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 09:26

Dat maakt niks uit hoor!
Je kan best doen.
Alleen wle op de goedeplaats zitten van de rug.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:20

Dus sommige van jullie willen beweren dat jullie nooit met zn 2en een rondje op een paard gezeten hebben? Mijn welshje van 1.35 heb ik ook wel eens een rondje gezeten met zn 2en ( praat je wel over 2 magere sprieten van 11 jaar toen maar dan nog) gewoon voor de lol.. we sprongen er ook wel eens op via de kont.. Beestje stond dan gewoon los in de wei.. Oke erg slim is het niet, maar kom op zeg..

daarnaast 100 kg te zwaar voor een haflinger? Iemand die 1.80 is weegt dat ook snel en die kan toch echt best wel eens een rondje op een haflinger rijden hoor! Wij hadden op de manege gehandicapten lessen, die mensen wogen ook rond de 90 kg en die zaten toch echt op fjorden en haflingers rondjes te stappen..

Mensen paarden zijn niet van suiker en zolang er geen uur gedraafd word.. wat is dan het probleem? Een paard rondjes stappen es een keer.. nou nou..

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:26

Ken ook iemand (meerdere mensen zelfs) met overgewicht die lekker recreatie rijden. Al jaaaaaaren lang en de paarden mankeren niets!
Met z'n tweeën zou ik niet te vaak doen, maar dat kan echt geen kwaad voor een keertje.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 16:44

bumper schreef:
Als het een stevige haf is weegt ie gouw 400-500,
bijvoordbeeld:
ik heb een pony van 400 kilo,
ik zet er 2 mensen op die samen 100 kilo wegen,
dat kan! en is niet zielig!
want 400:4=100, dat kan een pony dragen.
dus als je het gewicht van een pony :4 doet en het is even zwaar als jullie 2 kan dat wel,,

Mijn paard zit al tegen de 800 kg aan, kan hij dan 200 kg dragen? Voor zover ik weet niet hoor.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:28

Wat TS zegt dat hij 20 is, samen ong 100 kg vind ik wel wat te veel voor een ouder paardje. Maar ieder zijn eigen mening!! Je zet er zelf ook niemand op van 100 kg lijkt mij?
Heb vandaag met een meisje van 5, en ik (35-40kg) op een fjord gereden enzo

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:50

Wat is er mis met 100 kilo op een haf?

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:53

Persoonlijk vind ik dit zelf niet zielig ik doe het zelf ook ,
of dat er nou 1 zwaar iemand op zit of 2 lichte,
boeit eigenlijk niks toch. Vork

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:56

Lekker belangrijk of je wel eens met zijn 2en op dat beest zit. Als je paard het er niet mee eens is laat hij het wel weten hoor.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:15

vind dat sommigen nogal heftig reageren, TS vraagt wat de meningen hier zijn. Ze zag er zelf geen kwaad in maar door een opmerking van iemand anders twijfeld ze.

Ook al is de haflinger 20 jaar, wanneer hij verder nog goed is (een 10 jarige met een slechte rug kan het wel erg voor zijn bijv.) zie ik niet het probleem als er 2 meiden van 2x 50kg even lekker samen opzitten. Ja je kan omstebeurten gaan, maar kan me van mijn jeugd nog herinneren dat dit veeeelll leuker is!! TS ik zou me hier niet te druk om maken als je het zelf niet te bont maakt door bijv een enorme buitenrit te maken met zijn tweeen en dan nog met de nodige sprongen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:54

PiieterLY schreef:

Hier ben ik het dus niet mee eens.
De zwaardere persoon kan namelijk in z'n eentje beter mee gaan met de beweging, en wanneer je met z'n twee op de pony zit, belast de achterste ruiter wel degelijk op een plek waar een zware ruiter waarschijnlijk minder, of niet zal belasten.

Ondanks dat, vind ik toch dat dit prima moet kunnen.
Als je zelf weet waar de grenzen liggen, uitkijkt, en het niet te bont maakt. Een of twee keer is leuk, maar doe dit niet dagelijks. Dit snap je zelf natuurlijk ook wel, TS. Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:26

Saskiaatje schreef:
bumper schreef:
Als het een stevige haf is weegt ie gouw 400-500,
bijvoordbeeld:
ik heb een pony van 400 kilo,
ik zet er 2 mensen op die samen 100 kilo wegen,
dat kan! en is niet zielig!
want 400:4=100, dat kan een pony dragen.
dus als je het gewicht van een pony :4 doet en het is even zwaar als jullie 2 kan dat wel,,

Mijn paard zit al tegen de 800 kg aan, kan hij dan 200 kg dragen? Voor zover ik weet niet hoor.

200 kilo lijkt me wel erg veel.
Ze zeggen t paard kan ongeveer 20% van zijn eigen gewicht dragen.
Sommige mensen denken dat helaas ook bij paarden met overgewicht Lips are sealed

Dit zou bij jou paard op 160 kilo aankomen Saskia, denk dat dat alsnog net te veel is

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:35

haflingers zijn sterk genoeg hiervoor zag net ook een reactie over voltige en daar zit inderdaad ook wat in daar zitten ze ook met stuk of 4 op een paard.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:43

Maantjj schreef:
Ik vind dit inderdaad nogal zielig jaa.
Zoals brainless als zegt: Zou je zelf iemand van 100 kilo op je paard zetten?
Ik niet hoor, lijkt me niet fijn voor hem/haar.

Dan is het ook zielig, dat je een huifkar achter een fjord oid hangt. Dan moet het beestje véél meer gewicht 'dragen' dan 100 kilo.
Op de rug is natuurlijk altijd anders, maar voor 1 of 2 keer een paar minuten kan geen kwaad vind ik.
Niet te vaak natuurlijk, dat vind ik niet kunnen. Snapt de TS hopelijk zelf ook wel..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:14

arme... arme.. voltige paarden.. Clown Duivel Haha! Vork Knipoog Slapen

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:56

Stappen kan , maar ik zou zeker niet gaan draven want hij is al 20 dan kunnen er misschien rugprobleempjes ontstaan Tong uitsteken

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:40

__Charlotte schreef:
PiieterLY schreef:

Hier ben ik het dus niet mee eens.
De zwaardere persoon kan namelijk in z'n eentje beter mee gaan met de beweging, en wanneer je met z'n twee op de pony zit, belast de achterste ruiter wel degelijk op een plek waar een zware ruiter waarschijnlijk minder, of niet zal belasten.

Ondanks dat, vind ik toch dat dit prima moet kunnen.
Als je zelf weet waar de grenzen liggen, uitkijkt, en het niet te bont maakt. Een of twee keer is leuk, maar doe dit niet dagelijks. Dit snap je zelf natuurlijk ook wel, TS. Lachen

beter meegaan in de beweging??? Er word hier niet gesproken over een zware dressuurproef.. Er word gesproken over een paar rondjes stappen met zn 2en.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 16:06

Nessah schreef:
Dus sommige van jullie willen beweren dat jullie nooit met zn 2en een rondje op een paard gezeten hebben? Mijn welshje van 1.35 heb ik ook wel eens een rondje gezeten met zn 2en ( praat je wel over 2 magere sprieten van 11 jaar toen maar dan nog) gewoon voor de lol.. we sprongen er ook wel eens op via de kont.. Beestje stond dan gewoon los in de wei.. Oke erg slim is het niet, maar kom op zeg..

daarnaast 100 kg te zwaar voor een haflinger? Iemand die 1.80 is weegt dat ook snel en die kan toch echt best wel eens een rondje op een haflinger rijden hoor! Wij hadden op de manege gehandicapten lessen, die mensen wogen ook rond de 90 kg en die zaten toch echt op fjorden en haflingers rondjes te stappen..

Mensen paarden zijn niet van suiker en zolang er geen uur gedraafd word.. wat is dan het probleem? Een paard rondjes stappen es een keer.. nou nou..

haha helemaal mee eens, we hebben vroeger toch ook van alles uitgeprobeerd? Ik wel iig, achterste voren galoperen, met zijn tweeen op mijn welsh van 1.38 (nu 28 dus ze heeft het echt wel overleefd Cool ) voltige geprobeerd zonder zadel, enz....kijken wie het langst op de shet kon blijven in de wei zonder iets er op/aan...heerlijk toch? Geloof mij, paarden geven het echt ook wel zelf aan als het ze te wordt hoor....

Angelique001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:32

het kan wel.
maar niet te vaak lijkt mij.

x

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:34

nou, toen wij op dagtocht gingen waren er ook 2 meisjes die een hele dag met 2 op hun haflinger reden ( en tussendoor nog galopperen ook) ..
nou, dat vond ik zielig..

ik ben een keer samen met mijn zus er op gaan zitten (ook ong 100 kg samen), maar dat was 2 minuten zitten, niet eens stappen..
dus een keer er op zitten kan geen kwaad, maar rijden? Nee, dat vind ik overdreven.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:41

Oud topic, slotje.