Wat doen jullie oude paardjes nog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Wat doen jullie oude paardjes nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:25

Mijn verzorgpaard is ongever 24 (KWPN schimmelmerrie)
Ze is van het winter onwijs afgevallen. Ze kon ook niet echt veel meer.
Nu ze weer op wei staat is ze weer mooi aangekomen. Ze ziet er weer goed uit!
Nu wil ze ook weer, ze gaat echt racen! haha

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 13:29

Mijn ruin (Jumbo) is in de 20 jaar en stond een groot deel van zijn leven in de manege , heft vroeger naar t schijnt wel nog concour gedaan.

Afbeelding
Hij zag er maar raar uit in die manege, was enorm mager, ze hebben hem weg gedaan omdat hij te veel plaats en eten in beslag nam

Afbeelding
Als hij pas bij ons was!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu voelt hij zich echt SUPER! Hij voelt zich net als onze veulentjes Haha! Weegt nu730 kilo, 'k vind het fantastisch dat een oud paard zo rond is want sommige oude paarden vermageren wat.. , vroeger was het zo'n harde, nu is het eerder een zeteltje ^^ Als hij de hoort dat ik de poort open doe komt hij in volle galop af, vragend om iets lekkers, Ik rij er mee wanneer ik wil, ik spring met hem + 'k ga misschien nog een wedstrijdje doen met hem, wandelen vindt hij super en crosst wel eens graag, maar heeft wel schrik voor lompe voorwerpen of balkende ezels ! Haha!

(kwaliteit verminderd door verkleining foto's.)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 23:03

mijn ouwe sok van 19 leert de nieuwe generatie ruiters het rijden doordat ik haar gebruik voor privelessen.
Qua uiterlijk en gedrag lijkt ze trouwens op een pak hem beet 10 jarige, dus stel ze zou nog actief de concoursen in hebben gemoeten, dan was dat zeker geen probleem geweest Clown

Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:09

als ik zelf een oud paard zou hebben, zou ik het rustig aan doen maar hem wel blijven rijden en longeren etc. Want als je (hoe oud je beesie ook is) alleen op het land kwakt of op stal laat staan en af en toe naar buiten doet is dat dan toch alleen maar slechter? Alleen ik heb zelf geen paard en dus ook geen oud paard Huilen van het lachen Dusja ik kan alleen maar mijn mening geven XD

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:35

Ik heb niet echt een oude pony maar hij staat wel in rust omdat de rek uit de longen zijn maar hij mag niet op wedstrijd en niet galoperen. Maar hij word lekker vertroetelt dor mijn zusje en broertje en door mij natuurlijk. Minj zusje rijd af en toe op hem maar dat is wat stappen zonder hoofdstel en zonder zadel.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:36

fokken

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:37

mijn paard is 25 en heeft 2 jaar geleden een peesblessure opgelopen in het weiland na een ongelukje. Hij is nu dus weidevulling.
Heb hem tot 22 jaar nog heel intensief bereden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:36

Hey het topic is weer actief Haha!
Wat doet mijn oude paardje nog...

Nou mijn 28 jarige spook heeft vanmiddag de stapmolen onveilig gemaakt. Ik zette d'r erin en ze was in een jolige bui... dus liet ze de jonkies even schrikken door een paar bokkensprongen in de lucht te maken Huilen van het lachen
En de rest van de dag heeft ze lekker rondgehobbeld op het land... rijden kon vandaag niet omdat ik gister een autoongeluk heb gehad Scheve mond

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:56

Ik verzorg een oude KWPN ruin van 29 jaar waarmee tot Z is gereden.
Hij heeft flinke blessures gehad aan zijn voorbenen 2 peesklappen en een ontsteking in 2 jaar, dus zijn benen zijn ook niet optimaal meer!
Maar desondanks maken we samen 1 of 2 keer per week een buitenrit en wandelen we 2 keer per week langs de berm om lekker gras te eten. Als ik er op zit draaf ik niet meer, als hij nu iets aan zijn been krijgt is het denk ik te veel. Maar als we aan de hand wandelen draaf ik vaak veel kleine stukjes.
Ik ben van mening dat het goed is om zijn spieren goed te houden. Oude paarden zijn vaak al stijver dus een beetje beweging houdt ze soepel.
Als ik met mijn jonge paard in de bak aan het trainen ben loopt mijn 'opa' er altijd achteraan.
Ik denk ook dat ie het best jammer vind dat ie niet meer aan het werk kan, hij heeft er tot aan zijn 27ste altijd veel plezier in gehad!