Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Somebitch schreef:Ligt eraan wat jij etterzakken vind..
Als hij staat te happen of bedoel je echt in het rond schoppen?
Verder heb ik van deze term nog nooit gehoord.
piecon schreef:Dat wordt een beetje moeilijk als je er op zit. Het klopt dat als je paard (ruin/hengst) naar je steigert als je naast hem staat, je hem een tik of schopje voor zijn genitaliën geven moet geven. Dat is zijn kostbaarste bezit en van die actie zal hij ook onder de indruk zijn. Let op: ik zeg niet dat je hem in elkaar moet schoppen of slaan
KiWiKo schreef:Dus iemand die dat wel kan kent zijn eigen tekortkomingen niet![]()
Sundancer schreef:Hoe denken de penny meisjes hier over?
Sundancer schreef:Hoe denken de penny meisjes hier over?
Ninx schreef:Sundancer schreef:Hoe denken de penny meisjes hier over?
Dat lijkt me meer een scheldwoord dan dat er mensen zijn die zich werkelijk geroepen voelen om nu op je vraag te antwoorden![]()
Penny-meisjes, wat zijn dat nu exact? Ik zie meisjes voor me die op een manege rijden, die beginnen te puberen, die zich willen bewijzen en hun pony in de krul willen trekken, en die geweld leren gebruiken van hun instructeur om binnen het uur hun wil op te leggen aan ieder paard.... dus ja, die penny meisjes (of althans, wat ik me daarbij voorstel) zijn vaak wreed... en zullen dus idd tussen de oren meppen wanneer de instructeur dat roept. Want op welke manege is er echt tijd een aandacht voor een gedegen aanpak?
Ninx schreef:KiWiKo schreef:Dus iemand die dat wel kan kent zijn eigen tekortkomingen niet![]()
Iemand die wel met hengsten kan lezen en schrijven, en met rust en kalmte de meeste problemen kan oplossen is iemand waar ik graag van leer (alhoewel er dus ook gewoon doodkalme knuffelhengsten bestaan.... rare beesten).
Iemand die bij iedere misstap van het paard, alleen al wanneer deze bijv. tijdens het poetsen even anders gaat staan (of een andere kleinigheid), direct schreeuwt, en begint te meppen is mijn vriend niet iig.
Ik kan de gedachte dat een welgemikte tik even de aandacht weer op jouw kan vestigen wel begrijpen.
Maar mep, op mep, op mep, op mep, maakt het paard gevoelloos en leidt alleen maar tot meer ellende.
Daarbij vind ik agressie altijd genant om te zien.
Op het hoofd slaan.... nee, daar begin ik niet aan.
ik sla heel zelden, echt heel weinig......... maar als ik sla dan is het waar ik het raken kan, en als dat toevallig op de kop is........ so be it
Sonja schreef:Is 1 van de hufterigste manieren om een paard te slaan, want ze zien ook niets aankomen. Wat mij betreft dus echt alleen als je geen andere optie hebt. Bij stijgeren raak ik 'm waar ik 'm raken kan.

` sloom en daarom gebruik ik wel een zweepje
maar GEEN sporen.
(als je er goed mee om kan gaan
) maar tussen de oren NIET !
CharleyT schreef:Sonja schreef:Is 1 van de hufterigste manieren om een paard te slaan, want ze zien ook niets aankomen. Wat mij betreft dus echt alleen als je geen andere optie hebt. Bij stijgeren raak ik 'm waar ik 'm raken kan.
Wow, dat laaste zinnetje klinkt me griezelig in de oren. Raken waar ik 'm raken kan.
Krijg je dan een rood waas voor je ogen ofzo??????