LDRD schreef:Nogmaals, ik neem niks persoonlijk op en voel me helemaal niet aangevallen of wat ook en dat komt, omdat ik precies weet wat in ieder geval míjn paard ervoor heeft hoeven doen en ik dat binnen álle acceptabele grenzen vind.
Dat geldt voor mij ook...
Midgie; ik denk dat het voor jou heel moeilijk te begrijpen is dat er mensen zijn die heel ontspannen zonder overbelasting met 6 jaar in het Z te kunnen rijden. Dat daar dan helemaal geen hulpteugels voor nodig zijn, of dagelijkse zware training.
midgie schreef:Wilde nog even zeggen , dat hier pas een GP paard op stal was, die zo scheef was als een weet ik wat in zijn bekken door waarschijnlijk foute training , maar toch alles deed wat het baasje vroeg , zelfs de piaffe wat hem verrekte zeer heeft moeten doen, dus waar is de grens??
Je kan wel iedere keer van die zogenaamde voorbeelden aanhaen om je mening kracht bij te zetten, maar daar schiet je weinig mee op. Ik ken ook zat paarden die nooit hoger dan L zijn gekomen en kapot zijn gereden. Nogmaals; het zit hem in het verstand en gevoel van de ruiter, niet in het gegeven of een paard op 6 jaar Z loopt.
midgie schreef:Maar ja dat is weer een andere discussie, zou zeggen kom eens een weekendje bomen hier en neem je paard mee, plek zat en een heel bos tot je beschikking;-)
Mijn 5,5 jarige, die naar verwachting dit jaar wel in de Z zal uitkomen heeft gister anders nog heerlijk op het strand gelopen...
midgie schreef:Je zou toch van een Z2 of GP ruiter beter moeten verwachten , dat ze ook weten hoe hun paard lichamelijk zijn op een bepaalt moment.
Die vraag kunnen we ook aan jou stellen; wat maakt jou zo deskundig dat wij van jou moeten aannnemen dat jij exact weet wat een paard psychisch en lichamelijk aankan?
detour schreef:Volgens mij kun je je paard veel langer enthousiast houden door het werk af te wisselen en het rustiger aan te doen, ookal kan hij het aan; waarom perse de grenzen zoeken?..
Wie zegt dat dat altijd gebeurd? Mijne krijgen afwisseling genoeg.
detour schreef:Dan die gefrustreerde ruiters om me heen die druk uitoefenden, vlug vlug, hier frustratie, daar zwiep zwiepstaart..
Maar is dat klasse afhankelijk? Ik zie namelijk gefrustreerde ruiters op alle niveau's...

Dat meld ik toch ook steeds?...Ongeacht het nivo.