Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nadya schreef:_Robyn_ schreef:hahaha! geweldig! dat heet geen weerstand, dat heet opvoeding
Jij hebt vast geen kinderen? Mijn peuter beet me ooit eens, ze had geen idee wat ze deed. Dat heb je met kinderen ontdekken dat hun acties reacties teweeg brengen, wat een hele normale ontwikkeling is. Al moeten ze wel leren dat sommige acties niet kunnen. Dat bijten heeft ze 3x gedaan en na mijn manier van ingrijpen (zonder geweld) snapte ze het prima. Overigens was ik het de laatste 2x al voor, omdat ik wist dat ze het niet meteen begreep (dat is nou eenmaal het leerproces). En dan ga jij slaan? Een eenjarig kind?![]()
Neeeeee, je brengt je kind bij dat bijten niet mag (wegtrekken en een paar keer heel duidelijk uitleggen, kindje je laten aankijken tijdens die uitleg en ik heb nog wel meer tips)en daarvoor hoef je niet te slaan. Slaan is onmacht van de ouder en je geeft een heel slecht voorbeeld. Ik heb een kind van bijna 3, een heerlijk en heel karaktervol meisje, en ik heb kinder-en jeugdpsychologie gestudeerd, dus ik durf wel te zeggen dat ik heel goed weet waar ik het over heb.
![]()
Overigens ben ik zelf wel geslagen vroeger en ik heb daar hele nare herinneringen aan.
doom schreef:Als ik een kindje heb ongeacht of het niet of wel weet wat bijten betekend.
Zal ik zachtjes terug bijten .. en dit meen ik
Hierdoor heeft het kindje meteen door als ik iemand bijt doet dit mij zeer .. kinderen zijn wat dat betreft heel slim.
Mijn moeder heeft mij en mijn zusje ook zo op gevoed en dan echt niet dat we alle hoeken van de kamer zeggen maar een pak rammel hoort er af en toe bij.
dit is bij alle dieren zo , zo apen, zo leeuwen alles !! op die manier wordt er laten zien waar de grens is .![]()
maar respecteer als nog je keuze dus laat jou dit niet aanvoelen aub als een aanval
Citaat:Overigens kan ik aan mijn paard prima zien of hij terecht op zijn kop krijgt of niet. Voelt hij zich onheus bejegend dan is hij echt overstuur, staat een half uur later nog te trappelen op zijn plaats. Is hij brutaal geweest en weet hij zelf ook prima dat hij fout zit, dan accepteert hij ook dat ik hem op zijn kop geef.
Citaat:heb alleen het gevoel dat jij in ieder geval beter met paarden kan vinden als met mensen,
want je reageerd wel erg fel op ieders eigen mening
maakt verder ook niet uit, ieder zijn eigen ding
SHALALA schreef:Het komt nog wel eens voor hier. Maar nu hoef ik eigenlijk nog maar een keer HEY zeggen met een zwaardere stem, dat is genoeg nu. Dan weet ze dat ze fout is. Maar als ze door blijft gaan krijgt ze echt een tik, en dat weet ze dondersgoed. Maar ik probeer alles tegenwoordig met zoveel mogelijk rust op te lossen, omdat Veronica heel gevoelig is.
Citaat:Overigens ben ik zelf wel geslagen vroeger en ik heb daar hele nare herinneringen aan.
Citaat:heb alleen het gevoel dat jij in ieder geval beter met paarden kan vinden als met mensen,
garny95 schreef:kan toch wel iets respectvoller dan " ieder zijn eigen ding" ?
doom schreef:Citaat:heb alleen het gevoel dat jij in ieder geval beter met paarden kan vinden als met mensen,
Tja, dat denk ik ook , ik wordt hier namelijk meteen uitgemaakt voor mafketel![]()
![]()
Terwijl ik duidelijk aangeef dat ik haar mening respecteerwaarom kan je dat dan niet met die van mij?
wie is hier nou de mafketel??!!!
doom schreef:Citaat:heb alleen het gevoel dat jij in ieder geval beter met paarden kan vinden als met mensen,
Tja, dat denk ik ook , ik wordt hier namelijk meteen uitgemaakt voor mafketel![]()
![]()
Terwijl ik duidelijk aangeef dat ik haar mening respecteerwaarom kan je dat dan niet met die van mij?
wie is hier nou de mafketel??!!!
_Robyn_ schreef:Citaat:Overigens ben ik zelf wel geslagen vroeger en ik heb daar hele nare herinneringen aan.Citaat:heb alleen het gevoel dat jij in ieder geval beter met paarden kan vinden als met mensen,
typisch boktsloeg dat op dat dan?
En Ik ben vorig jaar ook mijn zoontje verloren, kon ze dat weten toen ze zei: " jij hebt zeker geen kinderen?" reageer ik toch ook niet achterlijk of fel op of wel dan?
Ninx schreef:Dan nog een vraag aan iedereen: ik zie wel eens mensen zitten op een onrustig paard dat slecht stil kan blijven staan wanneer baas-lief dat wil. Soms rukken ze dan een aantal keren keihard aan de teugels al schreeuwend. Wat vind jullie daar van? Even heel hard trekken/ rukken a.d. teugels wanneer het paard iets te dribbelig is?
Ninx schreef:Ik heb het grootst mogelijke respect gehad voor mijn ouders als kind en als puber zonder dat ze me 1x geslagen hebben. Ditzelfde goldt voor mijn broer.
Ik heb een behoorlijke poos in de hulpverlening gewerkt, en ik denk dat ik niemand enthousiast zou kunnen krijgen aldaar om ouders te adviseren hun kinderen terug te slaan of bijten (of dat nu hard of zacht is doet er natuurlijk niet toe).
Dan bestrijdt je een kwaad met hetzelfde kwaad. In dat geval leer je je kind dus dat jij hetzelfde gedrag hanteert zodra dat kind negatief gedrag laat zien, dat kan toch nooit goed zijn? Je bevestigd het kind dus in dat gedrag. 'Stout pietje! Maar mama doet het ook lekker terug!'
Ik vind het ook een beetje eng als ik eerlijk mag zijn. Een kind is wanneer ze jong zijn toch een aapje of papegaai die gedrag imiteren, vroeg leren dat geweld met geweld opgelost moet worden is een recept voor ellende in hun volwassen leven.
Ik wil niemand kwetsen uiteraard. Maar misschien moet je deze gedachtengang toch nog eens onder de loep nemen...
MarionBizet schreef:Ik ook hoor! Paard waar ik op rij heeft het af en toe nodig om op haar plek te worden gezet. En inderdaad lief vragen helpt echt niet bij d'r
detour schreef:Volgens mij is er geen bokker die zijn paard nog nooit een tik heeft gegeven.
En volgens mij straft iedereen zijn paard wel eens op een onredelijke en harde manier als zijn of haar grens bereikt is; ik geloof echter niet dat paarden daar meteen traumatisch van worden of hun volledige vertrouwen kwijt zijn..