Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anoniem schreef:RianneH schreef:Er is niets mis met manegeruiters en manegepaarden hoor(Spreek voormalig manegeruiter)
Om maar even een extreem voorbeeld te nemen, ik denk dat menig manegeruiter beter voor zijn paard is dan bijv. die duitse wedstrijdamazone die haar paarden afranseld
Aj daar wou ik dus naartoe
Ik krijg les van iemand die les krijgt van iemand die GP ruiters opleid. Weet niet of ik nou zoveel slechter les krijg als Cleo ?

Simeun schreef:dan nog ik zeg niet dat ik dat goedkeur maar ik zie niet in waarom iemand niet met een spoortje mag rijden om een paard meer voorwaarts te krijgen of een slof als ze zich daar prettig bij voelen
natural horsemanship enz zie ik niet zitten en uit deze hoek komen ook de verwijten dat hulpmiddelen verkeerd zijn nu wil ik niet iedereen over een kam scheren maar het is gewoon een heel andere manier van rijden en ik vind niet dat je iemand deze mannier mag opdringen, nogmaals het is niet mijn manier maar als jullie daarmee gelukkig zijn laat ons dan gelukkig zijn met hulpteugels
Zou wat wezen
Drunksheep schreef:Waarom word er Klassieke dressuur met Natural Horsemanship vergeleken?
Arabesk schreef:Waarom zou je een hulpteugel nodig hebben op het strand??
Als je niet kan rijden heb je daar niks te zoeken.
Als je anders je paard niet kan houden, hoor je er nog niet op te zitten.
Nadya schreef:Ik hoe persoonlijk geen begrip van mensen die andere mensen die paardvriendelijk proberen te werken als 'geneuzel' afdoen. Ik wil overigens niets opdringen, maar het zou fijn zijn als mensen wat meer zouden nadenken over de omgang en benadering van paarden.![]()
Lijkt mij helemaal niets mis mee. Jij weet misschien wat je doet met je hulpteugels e.d., maar het gros weet dat niet. Dat zie ik helaas dagelijks om me heen.
love_plaisir schreef:En zeg je dan ook wat tegen die mensen? Of kijk je de andere kant op?
Veel mensen kijken de andere kant op, en gaan dan vervolgens toch zo praten, natuurlijk is het niet goed als het (verkeerd) gebruikt word maar probeer er dan wat aan te doen, sommige mensen weten namelijk niet waar ze mee bezig zijn en zo kun je dus ook mensen helpen
. Al sta ik op mijn stalling en op mijn hyves
(op bokt ook, dacht ik) al aardig bekend als iemand die een sterk eigen mening heeft over dit soort paardenzaken
.