wat vinden jullie van fjordenin de sport

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moniquelucky

Re: wat vinden jullie van fjordenin de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 09:03

VValar schreef:
Geef mij maar een knap warmbloed paard in de dressuurring, vind ik aantrekkelijker om naar te kijken.

Dat vind ik ook heel mooi om naar te kijken maar niet alle warmbloeden zijn 'knap". Ik zie soms ook minder mooie paarden met geweldige bewegingen maar ook andersom.
Maar ik vind een koudbloed die leuk gereden wordt juist een afwisseling in de ring en dus leuk Knipoog Haha! .

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 12:07

Weet ik, niet alle warmbloeden zijn mooi. Daarom schreef ik ook; een knap warmbloed paard. En zo'n paard heeft voor mij dan ook alles; uitstraling, exterieur, beweging en werkwilligheid.

westerdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 14:21

Ik vind het zeker erg knap dat er mensen zijn die met een fjord in de Z2 ring verschijnen. Erg cool!!!. Neem nou eens een voorbeeld aan dat meisje met haar shetlander die gewoon bij de paarden start en nog wint ook!!! Zie de BIT.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:28

Tja, en dat vind ik dan weer geen gezicht...... maar dat heeft misschien meer met de verhoudingen te maken dan iets anders.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:39

westerdijk schreef:
Ik vind het zeker erg knap dat er mensen zijn die met een fjord in de Z2 ring verschijnen. Erg cool!!!. Neem nou eens een voorbeeld aan dat meisje met haar shetlander die gewoon bij de paarden start en nog wint ook!!! Zie de BIT.

Ja dat is echt tof, alleen moeten de verhoudingen wel kloppen, heb je een foto?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:41

Gaat het over Zorro? Dat is ook een shetlander die het goed doet.
@moniquelucky: als je in bokt zoekt op 'zorro' vind je veel foto's.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:50

Thanx maanling Haha!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 16:53

ik heb vroeger ook op een fjord in de wedstrijden meegedaan en al met al ben ik M1 geworden met haar, ik werd jammer genoeg te groot voor haar maar het kan dus wel, maar of het mooi oogt een fjord in de dressuur ,,, nee dat vind ik niet zo. ik zou het nu niet meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:03

Ik vind het heel leuk om koudbloedjes in de dressuur zien lopen Ja Staat altijd zo apart tussen de grote bruine paarden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 17:04

We hebben het steeds over de dressuur..

Maar ik mag wel zeggen dat ik het tof vind dat ik met mijn Fjordje tussen de B Paarden spring toch *LOL*? Eigenlijk dus M Ponys !

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 18:54

Amber_ schreef:
Maar ik mag wel zeggen dat ik het tof vind dat ik met mijn Fjordje tussen de B Paarden spring toch *LOL*? Eigenlijk dus M Ponys !

ZEKER, VIND HET HEEL GOED!!! Haha!

neapolitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 19:36

bij mij staat iemand die met haflinger z2 loopt en m1 en dat ziet er goed en eerlijk uit.
dus waarom niet!
elk paard kan goed lopen als het maar op de goede manier getrained wordt ik zie liever een fjord in takt een goed draf lopen dan een kwpn met tactfouten een zijgang in gaan

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 13:42

Maar nu vergelijk je wel 2 hele verschillende dingen.
Je kijkt natuurlijk ook liever naar een fjord wat correct in draf loopt dan naar een fjord wat met tactfouten loopt.
Dat is gewoon sowieso altijd zo.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:32

moniquelucky schreef:
Amber_ schreef:

ZEKER, VIND HET HEEL GOED!!! Haha!

*LOL* Jeej

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 13:11

ik vind het ook echt super knap wat jij met je peerd doet. Echt gaaf. Ik zou willen dat ik dat kon de mijne Tong uitsteken

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 17:14

Ik ga ook ff een veer in je kont steken Haha!
Ik heb ook heel veel respect voor jullie!!! Topteam! OK dan!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 19:17

ik vind het leuker om naar een fjord (of bij voorkeur, fries,haflinger, shetlander) te kijken dan een warmbloed paard.

ik vind warmbloed paarden vanzelfsprekender. Misschien zelfs een beetje saai omdat het allemaal een beetje van hetzelfde is.
Ik moet dan ook bekennen dat ik niets heb met warmbloedpaarden.

Wanneer een fjord (of ander stevig ras) een knappe proef kan laten zien geniet ik.

trouwens ik las net iemand die over 'knappe' paarden begon.
Dit ligt natuurlijk bij iedereen anders.

in mijn ogen zijn koudbloeden knappe paarden Lachen

en betreft zorro die hier ook genoemd werd: OK dan! supers!
Als ik mag spreken van een combinatie die ik geweldig vind is het deze combinatie wel. ben niet zo weg van alle anky figuurtjes om eerlijk te zijn Vork

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:34

VValar schreef:
Fjorden in de dressuursport vind ik soms wel grappig om naar te kijken. Maar dan moet je wel een goede fjord er tussen hebben. Verder dan grappig/aardig kan ik het jammer genoeg (voor de fjorden liefhebbers) niet vinden. Daarvoor missen ze maat, gangwerk, buiging en elasticiteit. Maarja (het gebrek) aan deze dingen kenmerkt een fjord ook. Het is maar net waar je van houdt. Geef mij maar een knap warmbloed paard in de dressuurring, vind ik aantrekkelijker om naar te kijken.

Ja ja, ik vind het ook grappig om naar de teletubbies te kijken.
We praten hier over dressuur. Toch geen kinderboerderij!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:37

langemans schreef:

Mag ik vragen wat je hier mee bedoelt?

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:38

langemans schreef:
VValar schreef:
Fjorden in de dressuursport vind ik soms wel grappig om naar te kijken. Maar dan moet je wel een goede fjord er tussen hebben. Verder dan grappig/aardig kan ik het jammer genoeg (voor de fjorden liefhebbers) niet vinden. Daarvoor missen ze maat, gangwerk, buiging en elasticiteit. Maarja (het gebrek) aan deze dingen kenmerkt een fjord ook. Het is maar net waar je van houdt. Geef mij maar een knap warmbloed paard in de dressuurring, vind ik aantrekkelijker om naar te kijken.

Volgens mij is er met de souplesse en het gangwerk van bijvoorbeeld Banshee hier op Bokt toch weinig mis. Heb nog niet veel warmbloeden zo zien lopen....

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:40

Wat sommige mensen hier zeggen vind ik onzin:
ik vind het leuker/knapper om te zien dat een fjord in de ring loopt, dan iemand met zo'n dresuur gefokte warmbloed.

'zo'n dressuurgefokte warmbloed'
kost soms ook veel zweet, bloed en tranen.

Ieder paard moet gelijk beoordeeld worden in de dressuurring (en alle andere wedstrijdringen natuurlijk Tong uitsteken ) zo ook het fjordenpaard, zo ook de arabier, zo ook de kwpn, zo ook de fries, zo ook de andalusiër zo ook het paard van jan-pietje de boer...

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:41

Ik kijk persoonlijk liever naar een warmbloed, maar als een koudbloed netjes gereden wordt, prima. Ieder zijn eigen smaak toch?

langemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:43

Over die Banshee; vanaf de foto ziet het er altijd beter uit dan wanneer je een film ziet er van. Dan schrik je toch van het beperkte gangwerk. Op de foto zie je dat gehobbel niet. Daar ziet het er al lang mooi uit wanneer hij z'n voorbeen naar voren doet. Ik zou schamen als mijn warmbloed zo liep.

En ja je mag best vragen wat ik hiermee bedoel. Mijn associatie met fjorden heeft een hele sterke relatie met kinderboederijen. Of op de kermis. Je weet wel, van die 1 euro pony's.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:44

Ik hou zelf helemaal niet van fjorden, haflingers en shetlanders, ik ben een KWPN meisje en ik zie het mooie niet van die paarden, maar om nou te zeggen dat ik er iets tegen heb als ze in de sport worden gereden? Dat niet, maar ik zou het zelf dus niet doen.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:45

Jaimyliefje schreef:
'zo'n dressuurgefokte warmbloed'
kost soms ook veel zweet, bloed en tranen. ...
natuurlijk, dat is bij alle paarden, maar een paard die niet dressuur gebouwd is kan soms iets meer moeite kosten.

Jaimyliefje schreef:
Ieder paard moet gelijk beoordeeld worden in de dressuurring (en alle andere wedstrijdringen natuurlijk Tong uitsteken ) zo ook het fjordenpaard, zo ook de arabier, zo ook de kwpn, zo ook de fries, zo ook de andalusiër zo ook het paard van jan-pietje de boer...

Eens, alleen zullen de meeste fjorden, haflingers, of andere kleine koudbloeden over het algemeen niet tippen aan de gangen van een warmbloed tussen de paarden, maar het is wel leuk en bv. een fjord heeft weer andere goede eigenschappen voor in de ring en daarbuiten.