Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
WinBinChes schreef:JAsmijn: Die clinic die ik gezien heb waren die koudbloeden echt op nivo gereden door hun eigenaren. Dus dat zal wel een andere clinic geweest zijn.
jasmijn78 schreef:WinBinChes schreef:JAsmijn: Die clinic die ik gezien heb waren die koudbloeden echt op nivo gereden door hun eigenaren. Dus dat zal wel een andere clinic geweest zijn.
Je kan mij veel wijsmaken, maar ik geloof echt niet dat een Belg in staat is om een goede Z proef neer te zetten, incusief verruimingen, verzameling buiging en impuls. Maar ik laat mij graag overtuigen met een flimpje oid.

jasmijn78 schreef:WinBinChes schreef:JAsmijn: Die clinic die ik gezien heb waren die koudbloeden echt op nivo gereden door hun eigenaren. Dus dat zal wel een andere clinic geweest zijn.
Je kan mij veel wijsmaken, maar ik geloof echt niet dat een Belg in staat is om een goede Z proef neer te zetten, incusief verruimingen, verzameling buiging en impuls. Maar ik laat mij graag overtuigen met een flimpje oid.
jasmijn78 schreef:Je kan mij veel wijsmaken, maar ik geloof echt niet dat een Belg in staat is om een goede Z proef neer te zetten, incusief verruimingen, verzameling buiging en impuls. Maar ik laat mij graag overtuigen met een flimpje oid.
ikenindi schreef:je zegt: hij probeert er onder uit te komen in je beginpost... waarom probeert hij dat? misschien heeft hij pijn, dan behoord hij niet tot `alle gezonde paarden` die tot de z kunnen komen...
ik denk trouwens dat het ook aan de bouw van het paard ligt... een niet goed gebouwd paard kan niet tot de z komen denk ik...
runningkawa schreef:Maar de friezen en hafjes van tegenwoordig, dat zijn geen trekpaarden meer.
WinBinChes schreef:Juist ja, De grootste tekortkoming is de mens, niet het paard
maar goed dat is misschien ook omdat ik ze hier wel eens door het dorp heen zie "rijden"

yousra schreef:Ik denk dat het vooral aan de mens/ruiter ligt om een paard tot de Z op te leiden en ook werkelijk winstpunten te halen in de Z.
Natuurlijk moet het paard ook een beetje potentie bezitten, maar DAT kan zelfs door een goede ruiter eruit gehaalt worden vind ik.
_Celien schreef:Ik las hiervoor een discussie over een Belg die geen Z zou kunnen lopen. Ik ken toevallig een man die een belg heeft staan in België. Een Belg die goed gefokt is, met geschoren beentjes getrokken manen, een staart, geschoren vacht, met zo een paard voor je heb je opeens een heel ander idee van een belg. En jawel die Belg is nu bezig zijn debuut te maken in het M2 en ik zweer dat hij het gaat rede tot en met de Z.
_Celien schreef:En dan nog iets, hoe belangrijk is het Z nou eigenlijk?
Rianneke schreef:yousra schreef:Ik denk dat het vooral aan de mens/ruiter ligt om een paard tot de Z op te leiden en ook werkelijk winstpunten te halen in de Z.
Natuurlijk moet het paard ook een beetje potentie bezitten, maar DAT kan zelfs door een goede ruiter eruit gehaalt worden vind ik.
dus een topruiter kan een belg ook makkelijk naar de z rijden?
Tmara schreef:Is er ooit een topruiter geweest die uberhaupt een poging heeft gewaagd?
laten een heel arsenaal aan potentiele toppaarden aan zich voorbij gaan!
Tmara schreef:Is er ooit een onderzoek naar geweest waar feiten uit zijn gekomen, waar zwart op wit staan dat het niet kan ? volgens mij is dit gewoon een beeld van wat mensen denken te weten.
Tmara schreef:Dat iets moeilijk te bereiken is hoeft niet te zeggen dat het meteen onbereikbaar is.
pol013 schreef:niets oneerlijk aan hoor.
Hij hoeft in de Z namelijk niets te doen wat het basis werk overtreft. Er is geen overdreven kracht of lenigheid voor nodig...
Voor het paard is de Z zo zwaar nog niet hoor. Het lijkt erop dat het zwaarder is voor de ruiter om zijn paard op een plezierige manier daar te krijgen.......