Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Dan moet dat paard maar beter opletten.en ook jij stuikeld als je wandeld in het bos nooit over een boomwortel verstopt onder het zand ?
runningkawa schreef:en ook jij stuikeld als je wandeld in het bos nooit over een boomwortel verstopt onder het zand ?
runningkawa schreef:en ook jij stuikeld als je wandeld in het bos nooit over een boomwortel verstopt onder het zand ?
runningkawa schreef:En ja in de natuur is er ook elke keer een de L.., misschien wel een hele gezonde die op dat moment in een konijnenhol zakt...kun jij dat controleren?
runningkawa schreef:Dat weet jij niet
Dat kan dus best, struikelen, voorbeen niet optijd weg kunnen nemen en daar met het achterbeen op meppen...dan doet een peesbeschermer echt wonderen..
Maar ik hoor nog wel eens van jullie als zoiets een keer gebeurd...net zoals bij Kawa vorig jaar....
Ruudjw schreef:En net zoals fransje23 zegt, oefenen en gewenning.
Heb ooit op een arabieren renstal rondgereden en de jonge paarden werden regelmatig over boomwortel padden gestuurd, puur en alleen voor de handigheid met hun voeten.
Kelly_ann schreef:Zie in je onderschift dat je op Horse event bent geweest, toevallig ook een kijke kunnen nemen in het gedeelte van Dr. Ende? Stonden een paar benen met pezen stuk door aantikken...
Geen idee hoe het is gebeurd, ongeluk? verstappen of gewoon een voorbeen wat niet snel genoeg weg was voor het achterbeen. Een Peesbeschermer had de schade misschien kunnen beperken.
runningkawa schreef:Dat hoop ik ook voor je
Ja zou erg kan ook nog, nee dan kun je hem tot aan zijn nek intapen, dan werkt er helaas niks
Hij zo wellicht doorrennen, maar ook volspeed?
Denk van niet.
Kawa raakte zich vorig jaar dus met beschermer, liep idd een paar passen door, maar ging toen vanzelf in stap...stilstaan en hield zijn been omhoog....en dan krijg je het heet en benauwd en de tranen schieten je al in je ogen, want de klap op de beschermer had ik gezien en gehoord....
SGWOllie schreef:Ik denk dat wat kawa probeert te zeggen is dat je je peesbeschermers in 99% van de tijd kunt missen, net als je cap, je autogordel en je motorhelm/pak. De ene keer dat je ze wel nodig hebt kondigt zich niet vooraf aan dus doe je ze aan uit voorzorg. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig met haar eens ben.
Ruudjw schreef:Maar het alleen al dragen van een peesbeschermer kan voor schade zorgen door warmte opbouw.
Misschien niet bij een kort ritje, maar enkele uren achterelkaar zeker wel. Dus wat is dan prettiger, die 1% voorkomen of de zekerheid dat je door oververhitting de boel naar de filistijnen helpt.
fransje23 schreef:SGWOllie schreef:Ik denk dat wat kawa probeert te zeggen is dat je je peesbeschermers in 99% van de tijd kunt missen, net als je cap, je autogordel en je motorhelm/pak. De ene keer dat je ze wel nodig hebt kondigt zich niet vooraf aan dus doe je ze aan uit voorzorg. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig met haar eens ben.
Ik snap wel wat er bedoeld wordt maar in mijn geval vind ik de nadelen niet opwegen tegen de kans op een incident.