eva87 schreef:Ik hoor hier nu zoveel mensen zeggen dat het ALTIJD aan de ruiter ligt, maar paarden zijn toch geen machines die precies hetzelfde ingesteld zijn zodat het duidelijk is dat de schuld altijd bij de ruiter en niet bij het paard ligt? Een paard is wel eens dwars, of angstig voor iets, zonder dat de ruiter er de oorzaak van is!
Natuurlijk liggen fouten vaker bij de ruiter dan bij het paard, maar ik vind het een beetje raar dat iedereen zo overtuigd is van zichzelf dat ze zeker weten dat de ruiter het altijd fout doet. (kennen jullie alle paarden in de wereld, weten jullie precies dat geen enkel paard zijn eigen probleem of eigen wil heeft).
Ik denk niet dat je kunt zeggen dat het ALTIJD aan de ruiter ligt.. 'vaak' ben ik mee eens maar niet 'altijd'.
Ja, tuurlijk kan een paard angstig zijn, maar ik ging zelf even niet uit van situaties met oorzaken van buitenaf......
Als mijn paard dwars is, is daar vaak een verklaring voor te vinden. Ligt vaak aan mijn eigen stemming zelfs. Heel confronterend, maar wel erg interessant. Mijn paard is in elk geval niet dwars om mij te zieken, daar geloof ik absoluut niet in.