Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MissEvil schreef:Te groot staat niet alleen lelijk, je paard raakt zijn evenwicht kwijt, m.a.w. het paard heeft veel meer moeite met jou rond te dragen dan dat je gewoon de goede lengte zou hebben.
Te groot/lang wordt (te) vaak onderschat naar mijn mening..
Met te zwaar is het heel simpel, lijdt je paard eronder, ga je óf afvallen, óf een ander paard zoeken
polly2 schreef:Ik vind dat hier veel te veel over gezanikt wordt op bokt.... Steeds weer hetzelfde liedje gaat mij behoorlijk vervelen. Dat is mijn mening.
Ierland schreef:Mmmm.. hebben jullie keiharde feiten waarbij een paard slijtage heeft opgelopen door overbelasting van de ruiter? (En nu heb ik het over een te zware of te lange ruiter)..
Ik vind het zo vaag; ik rijd nu 20 jaar en heb in ivm mijn werkzaamheden met zoveel ruiters re maken gehad en zoveel verschillende paarden; soms zag het er echt niet uit, hoor, maar slijtage? Nee...
Yamcha schreef:polly2 schreef:Ik vind dat hier veel te veel over gezanikt wordt op bokt.... Steeds weer hetzelfde liedje gaat mij behoorlijk vervelen. Dat is mijn mening.
Kijk dan niet.
Nu is ie weer beter, springt de ruiter er soms weer op
...Duidelijk geen idee polly2 schreef:Beetje lastig hè, als bokt overspoeld wordt met steeds dezelfde vraag.
Sisco4life schreef:tsja..ik heb het hier meegemaakt...100x zeggen dat het niet kan, en dat je te groot bent. Uiteindelijk is de pony na een les spierbevangen geraakt...Nou lekker...Kon niet aan de ruiter liggen hoorNu is ie weer beter, springt de ruiter er soms weer op
...Duidelijk geen idee
Sisco4life schreef:tsja..ik heb het hier meegemaakt...100x zeggen dat het niet kan, en dat je te groot bent. Uiteindelijk is de pony na een les spierbevangen geraakt...Nou lekker...Kon niet aan de ruiter liggen hoorNu is ie weer beter, springt de ruiter er soms weer op
...Duidelijk geen idee
superwoman schreef:Sisco4life schreef:tsja..ik heb het hier meegemaakt...100x zeggen dat het niet kan, en dat je te groot bent. Uiteindelijk is de pony na een les spierbevangen geraakt...Nou lekker...Kon niet aan de ruiter liggen hoorNu is ie weer beter, springt de ruiter er soms weer op
...Duidelijk geen idee
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... eITID=6342
Het komt wel degelijk door de ruiter, maar voornamelijk door het stilzetten na hard werk en teveel voer.
Ierland schreef:Hoezo komt het door de ruiter? Daarmee impliceer je dat het door de ruiter- dus het rijden komt. En daar gaat het dus niet om bij spierbevangenheid. Spierbevangenheid is echt een complex iets, doro mijn werkervaring met paarden en eigen paarden heb ik deze aandoening meerdere malen meegemaakt.
Ik vind het belangerijk dat mensen weten bij deze topic dat dit niet van toepassing is.

Citaat:Ik ben zelf rond de 1.70-1.75 en rij op een pony van ong. 1.45 ofzo..
Ik kom er wel een eindje onderuit maar ik weeg ong. 50 kg dus ik denk niet dat
hij er last van heeft!
Citaat:Ik denk van wel.... ik denk dat je echt te groot bent.
Dan ben ik met mijn 1.70m ook te groot voor mijn fjord(1.46m) en mijn haflinger (1.42m)Citaat:Mmmm.. hebben jullie keiharde feiten waarbij een paard slijtage heeft opgelopen door overbelasting van de ruiter? (En nu heb ik het over een te zware of te lange ruiter)..