n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NuggT

Re: n.a.v. Horse and Co: 6 jarig meisje krijgt pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:13

Eerlijk gezegd dacht ik toen ik had zag: 'Waar zijn die mensen mee bezig? Een pony voor een 6-jarig kind'.
Ergens vind ik dat nog steeds wel zo, maar zo leert dat kind op een leuke manier paardrijden en dat vind ik niet erg.
Vondt die pony overigens erg goed bij het meisje passen. Lachen
Ze was er helemaal weg van. Lovers

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:09

Zou niet weten waarom het niet kan? Toen ik twee was kreeg ik een shetlander en toen ik 6 was een welshpony van 1.30 m.
Het is wel zo dat de ponys bij me opa stonden en die ze verzorgde. Ik ook als ik er was. Maar de kennis van volwassenen was wel aanwezig.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:54

hoe kan je ander azfleveringen van horse and co bekijken?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 06:34

Niks mis mee, zolang die ouders een oog in het zeil houden natuurlijk Lachen

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 07:50

LaUrOssssss schreef:
hoe kan je ander azfleveringen van horse and co bekijken?

www.horsecompany.nl

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:30

hartelijk bedankt leentje

beyosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:33

het was gewoon een lekker pittig meisje,die de zaakjes voor haar leeftijd(je) goed voor elkaar had.ze was in ieder geval niet bang-en wist precies wat ze wilde.leuk zo'n kind met wat pit Haha!

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 18:08

Mijn kinderen hebben ook allebei een shetlander mijn zoontje van 6 jaar rijdt er ook op, mijn zoontje van 3 nog niet. Ik verzorg de dieren natuurlijk zelf (ik rij zelf aangespannen met ze)

Maar je staat er versteld van hoeveel zgn "paardenwijsheid" jonge kinderen hebben, ze weten natuurlijk niet veel van de praktische dingen, zoals voeding etc. maar ze voelen de gemoedstoestand van de pony's haarfijn aan, toen 1 van de ponys moest bevallen, ik wist natuurlijk wel dat dit op korte termijn ging gebeuren doordat ze aan de hand gedekt was, vertelde mijn zoontje "Ze heeft buikpijn" terwijl de nog geen uiterlijk verschijnselen had, ze at nog, geen uier, niet kegelen etc. 's nachts toch gewaakt en hij had gelijk.

Mijn kinderen zijn nooit alleen met de pony's, kinderen kunnen soms onverantwoordde dingen doen en pony's blijven dieren, maar ik vindt het een voorrecht als kinderen met dieren kunnen opgroeien. Ik vind sommige reacties wat jaloers overkomen, dat is jammer gun dat meisje die pony, als iedereen zo met zijn dieren omging hadden veel pony's het een stuk beter. (ik vind vaak pubers met een verzorgpony een stuk onverantwoorder overkomen)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 20:23

precies naomi1, en niet alleen pubers. ook volwassenen etc.
Mijn zoontje is ook opgegroeid met eigen paarden en vanaf 3 had ie een eigen shet. Hij heeft juist meer geleerd dan het rijden alleen. Hij weet ook veel van de verzorging, voeding, hoeven, etc etc etc
En dat kinderen beter met dieren om kunnen gaan dan rondhangen op straat, voor de tv of achter een computer is ook helemaal waar!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:16

ik ken een meisje van 6 die op een A ponytje rijd. lef heeft dat meisje! ik mag dat wel. haar zusje van 11/12 rijd die pony regelmatig. dus doorgereden wordt ie wel. en zo af en toe rijd dat meisje van 6 erop Bloos Haha!

anne9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:06

heb een dochter van 4 jaar,, rijden kan ze nog niet,
maar soms zit ze op dr ponytje,, en dit vind ze erg leuk,,
ook poetsen gaat prima,,
ze mag natuurlijk niet alleen ,,
en dat uitrazen dat doet de pony wel als ze in de bak of in het land staat hoor,,

was zelf ook een jaar of 6 toen ik op een pony reed en ik denk hier heel veel van ons

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:11

Ik was ook 6 [bijna 7] toen ik mijn fjord kreeg.
Vind het harstikke leuk voor dat kindje.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:15

Van de ene kant: het is natuurlijk hartstikke leuk voor dat meisje !

Van de andere kant: ze is nog maar 6. Er moet altijd iemand bij haar zijn, en de pony wordt vast ook niet gelukkig van een meisje trekkend in zijn mond. Maar goed, iedereen moet bij het begin beginnen, en dat is kennelijk hier. Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:01

ijslanderfan schreef:
Van de ene kant: het is natuurlijk hartstikke leuk voor dat meisje !

Van de andere kant: ze is nog maar 6. Er moet altijd iemand bij haar zijn, en de pony wordt vast ook niet gelukkig van een meisje trekkend in zijn mond. Maar goed, iedereen moet bij het begin beginnen, en dat is kennelijk hier. Lachen

Maar dan moet je ook tegen maneges zijn. Die paarden worden de hele dag in hun mond getrokken. Ik denk dat dit ponietje het heel goed gaat krijgen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:05

trekken in de mond heeft niks met leeftijd te maken.en natuurlijk letten mensen op. ik heb ook altijd opgelet en begeleid, je wil namelijk ook niet dat je kind iets overkomt.
kinderen leren meer dan het rijden alleen, wat juist goed is. ze leren over verzorging en het paard.
maar nogmaals, dit meisje rijdt netjes en de pony wordt vast goed verzorgd. dat heeft absoluut niks met haar leeftijd te maken. heel veel paarden en pony's zijn veel slechter af.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:54

Nou scheer je alle maneges over 1 kam. Knipoog

Bij ons wordt géén enkel paard in de mond getrokken. Misschien is dat bij anderen wel zo maar bij ons absoluut niet. Daarom, je moet ook opletten ! Maar ik ben er absoluut niet op tegen dat dat meisje een pony krijgt hoor. Lachen

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:02

De aflevering staat er volgens mij niet meer op, of kijk ik verkeerd? Ik kan 'm iig niet opstarten...

vlinderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:22

Ik heb hem niet gezien denk ik.

Maar wat me opvalt is dat de meeste kinderen die jong al een paard krijgen later zich zo arrogant voor doen.
***Niet iedereen hooor***

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:23

Ligt denk ik meer aan de persoon dan aan het feit dat ze zo vroeg een eigen pony kregen. Je hebt ook mensen die met een bijrijdpaard iedereen willen laten weten hoe goed ze wel niet rijden Lachen

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:37

Als eerste..Ik heb vol verbazing dit topic doorgelezen! Ik wist dat bokkers jaloers konden zijn, maar zo jaloers! Bloos!
Dat arrogante ligt gewoon aan het karakter, niet aan hoe vroeg ze een pony kregen hoor! Knipoog
Overgens heeft deze pony het echt goed, Gaby kan goed rondsturen. Beter dan menig ander! Het feit dat ze met sporen rijd, beter dat dan dat ze moet stampen. Er werd ook gezegt dat ze op een nieuwe pony maar eerst zonder sporen moest rijden..Weet jij wat daar allemaal gezegd is? Misschien is er wel gezegd dat ze beter met sporen kon rijden, weet jij veel.. Knipoog
Dat er werd gezegd dat ze maar op de shet moest leren rijden, nee lekker er iedere keer afvallen en dan bang worden?! Hééél slim ja! Dat er gezegd werd dat ze maar op een manegepony moet leren rijden, niet jou geld, niet jou keuze. Ik heb ook nooit op een manege gereden, so what?!
Dat er geen pony verkocht mag worden, onzin!! Dan kan ook niemand meer een pony kopen, ik zie liever dat ze verkocht worden en dan een ander iemand gelukkig kunnen maken en weer veel kunnen leren dan dat ze alleen maar in de wei staan..
Ze is dolgelukkig met haar pony, dat ze er 2 maakt niks uit. Niet jullie geld, niet jullie leven!
Hun geld, hun keuze, hun leven.
Af en toe word ik echt ziek van bokt en heb ik het idee dat er hier meer dan de helft jaloers is.. Bloos Nagelbijten / Gniffelen

_Wendy16_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:10

Daar heb je helemaal gelijk in milou123! Ik zelf heb ook een pony op mn 6de gekregen! En volgens mij is daar niets mis mee, je leert er alleen maar meer van! En dat meisje is er hardstikke blij mee dus wat is hier eigenlijk het probleem??

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:56

Ik zat op de pony voordat ik kon lopen. Mijn ouders waren er altijd bij en ik heb spelender wijs leren rijden. Pas vanaf mijn 8e of zo ben ik écht serieus gaan rijden. Daarvoor heb ik de tijd van mijn leven gehad met rondhobbelen op de pony's.
Ik vind dus dat er echt niets mis mee is om jonge kinderen een pony te geven. Ze leren om voor een dier te zorgen en leren langszaam paarden beter kennen. Volgens mij heb je daar later alleen maar profijt van.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:49

naomi1 schreef:
Mijn kinderen hebben ook allebei een shetlander mijn zoontje van 6 jaar rijdt er ook op, mijn zoontje van 3 nog niet. Ik verzorg de dieren natuurlijk zelf (ik rij zelf aangespannen met ze)

Maar je staat er versteld van hoeveel zgn "paardenwijsheid" jonge kinderen hebben, ze weten natuurlijk niet veel van de praktische dingen, zoals voeding etc. maar ze voelen de gemoedstoestand van de pony's haarfijn aan, toen 1 van de ponys moest bevallen, ik wist natuurlijk wel dat dit op korte termijn ging gebeuren doordat ze aan de hand gedekt was, vertelde mijn zoontje "Ze heeft buikpijn" terwijl de nog geen uiterlijk verschijnselen had, ze at nog, geen uier, niet kegelen etc. 's nachts toch gewaakt en hij had gelijk.

Mijn kinderen zijn nooit alleen met de pony's, kinderen kunnen soms onverantwoordde dingen doen en pony's blijven dieren, maar ik vindt het een voorrecht als kinderen met dieren kunnen opgroeien. Ik vind sommige reacties wat jaloers overkomen, dat is jammer gun dat meisje die pony, als iedereen zo met zijn dieren omging hadden veel pony's het een stuk beter. (ik vind vaak pubers met een verzorgpony een stuk onverantwoorder overkomen)

JAAH hier ben ik het dus helemaal mee eens! Ik zelf had ook vanaf mn 3de ponys en andere dieren om me heen! en het is heerlijk! En het is niet zo dat ik gelijk vanaf mn 6de voor mn pony moest zorgen.. daar zorge mijn moeder voor.. en ik was er ook nooit alleen! Het is een heerlijke manier om te leren rijden!

Flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:40

Leuke combinatie, trouwens ze had de pony behoorlijk onder controle (tijdens het galoperen en springen!) Iedereen heeft het moeten leren. Uitrazen doen ze maar in de wei Hyper!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 21:36

ik vond het wel een leuke combinatie en het gaat vast beter dan met dat shetje