Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cayenne schreef:En ook 23/7 staan ze niet op stal.. Pff wat een overdreven gedoe zeg
Cayenne schreef:En ook 23/7 staan ze niet op stal.. Pff wat een overdreven gedoe zeg
chitra schreef:Ik denk dat je toch wel met zeker heid kan zeggen dat de topsport paarden niet 24/7 op stal staan?
Hoe kan je invredesnaam verwachten dat een paard wat 3 kwartier/ 1 uur uit stal komt per dag soepel loopt?
Die spieren moeten snel warm zijn, dus ook gedurende de dag moeten ze eruit komen..
ook al komen ze niet in de wei, zo erg is dat niet? longeren een keertje, grazen aan de hand, de stap molen.. rijden..
nou dat is zeker 4/5 uur per dag eruit?
dat is zelfs nog meer dan sommige paarden die max. 2 uurtjes per dag op de wei komen..
nu kost het alleen wat meer arbeid van de mensen zelf..
Dat ben ik helemaal met je eens. Mijn paar dkan niet goed presteren als hij de hele dag op stal heeft gestaan, dan is hij stijf van de dag daarvoor. Nadya schreef:Cayenne schreef:En ook 23/7 staan ze niet op stal.. Pff wat een overdreven gedoe zeg
Jij doet pas overdreven. Blijkbaar snap je niet wat ik bedoel. Maar ja, niet mijn probleem, eerder jammer voor jou dat je bepaalde dingen niet wil zien ofzo.![]()
Mijn eigen paard is in elk geval dolblij dat hij vrijwel de hele dag alleen maar paardendingen mag doen, alle vrijheid heeft en niet continu op de trailer moet.
Bovendien kun je je eigen paard nou eenmaal niet met een toppaard en het leven daarvan vergelijken. Dat werkt nu eenmaal heel anders en kun je ook niet over oordelen wanneer je hier geen weet van hebt. chitra schreef:Ik denk dat je toch wel met zeker heid kan zeggen dat de topsport paarden niet 24/7 op stal staan?
Hoe kan je invredesnaam verwachten dat een paard wat 3 kwartier/ 1 uur uit stal komt per dag soepel loopt?
Die spieren moeten snel warm zijn, dus ook gedurende de dag moeten ze eruit komen..
ook al komen ze niet in de wei, zo erg is dat niet? longeren een keertje, grazen aan de hand, de stap molen.. rijden..
nou dat is zeker 4/5 uur per dag eruit?
dat is zelfs nog meer dan sommige paarden die max. 2 uurtjes per dag op de wei komen..
nu kost het alleen wat meer arbeid van de mensen zelf..
Cayenne schreef:Nadya schreef:Ik ben niet degene die loopt te verkondigen dat het allemaal zo slecht is hoorBovendien kun je je eigen paard nou eenmaal niet met een toppaard en het leven daarvan vergelijken. Dat werkt nu eenmaal heel anders en kun je ook niet over oordelen wanneer je hier geen weet van hebt.
. Ik ken mijn paard als geen ander en ik ken hem inmiddels ook in verschillende omstandigheden. Op stal zonder andere paarden waar hij lichamelijk contact mee kan hebben en mee kan spelen, is hij niet gelukkig. Hij leeft niet bepaald het leven van een topsportpaard (gelukkig niet, zeg), maar happy en gezond is 'ie en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Niemand die mij wijs maakt, dat ik het fout doe. Niet om eigenwijs te zijn, maar het is gewoon de waarheid in ons geval.
, maar op basis van mijn eigen ervaringen in de wedstrijdsport/commerciele bedrijven e.d., vind ik zo'n leven niet echt geweldig voor een paard. Ieder zijn mening, hoor, ik de mijne.
. Nadya schreef:Nou, Monty is van harte welkom om mijn paard te komen beoordelen op zijn geluk en welzijn, hoor. Ik ken mijn paard als geen ander en ik ken hem inmiddels ook in verschillende omstandigheden. Op stal zonder andere paarden waar hij lichamelijk contact mee kan hebben en mee kan spelen, is hij niet gelukkig. Hij leeft niet bepaald het leven van een topsportpaard (gelukkig niet, zeg), maar happy en gezond is 'ie en dat is voor mij het allerbelangrijkste. Niemand die mij wijs maakt, dat ik het fout doe. Niet om eigenwijs te zijn, maar het is gewoon de waarheid in ons geval.
![]()
Persoonlijk heb ik gewoon andere gedachten over het wedstrijdpaardengebeuren. Ik ben nooit bij Anky geweest, heb er ook geen behoefte aan, maar op basis van mijn eigen ervaringen in de wedstrijdsport/commerciele bedrijven e.d., vind ik zo'n leven niet echt geweldig voor een paard. Ieder zijn mening, hoor, ik de mijne.
Citaat:Waarom zijn er steeds weer mensen die 'over and over again' ons blijven bestoken met voorbeelden hoe geweldig ze het doen met hun eigen paarden. Ik bedoel, prima hoor, ga vooral zo door, maar vergelijk jezelf en je paard(en) nou niet met iemand die topsport bedrijft en denk vooral niet dat je het beter doet, voordat je ooit bent gaan kijken hoe zij het aanpakt.
Nadya schreef:En Norway-girl, ik denk niet dat Anky het qua verzorging en omgang nou zo heel anders doet dan de wedstrijdpaarden die ik ken, hoor. Ze krijgen vast zo ongeveer hetzelfde voer en de stapmolen is ook overal hetzelfde, volgens mij.
Cerize schreef:Nadya schreef:En Norway-girl, ik denk niet dat Anky het qua verzorging en omgang nou zo heel anders doet dan de wedstrijdpaarden die ik ken, hoor. Ze krijgen vast zo ongeveer hetzelfde voer en de stapmolen is ook overal hetzelfde, volgens mij.
Haha, ik moet echt om jou lachen, ben je nou echt zo wereldvreemd of gewoon naïef??? Je blijft wel volhouden zeg, echt knap
Nadya schreef:Het gaat niet om snappen, het gaat om dat ieder van ons het blijkbaar anders ziet.
Ik zie een paard echt als een paard en niet als een ding met een getal met een paar nulletjes erachter of met een kroontje erop.![]()
Wat Visconti zegt over Anky en die fiets, ja, dat is pas een goeie!!![]()
Maar goed, ik heb gewoon mijn eigen mening erover. En Norway-girl, ik denk niet dat Anky het qua verzorging en omgang nou zo heel anders doet dan de wedstrijdpaarden die ik ken, hoor. Ze krijgen vast zo ongeveer hetzelfde voer en de stapmolen is ook overal hetzelfde, volgens mij.
. Alleen al omdat ik ervoor pleit dat alle paarden, dus ook topsportpaarden, minstens een paar uur per dag buiten horen tussen andere paarden. Een paard is en blijft een paard, ook al betaalt iemand er graag een paar nulletjes meer voor dan voor het gemiddelde paard. Ik ga maar eens lekker de zon in met mijn kleine meid, is een stuk gezelliger
.