De Mythe van Vriendelijkheid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 21:17

Yamcha schreef:
palousa_boy schreef:
legubere en rare trucs in jou ogen, zijn voor ons soms een hoop tijdbesparing, met hetzelfde resultaat.. en dan praten we natuurlijk wel over hele andere zaken dan het aan de teugel trekken, dat is idd voor amateurs. maar voordat we hieraan beginnen, proberen we het natuurlijk wel dmv rijden op te lossen.

en als wij niet aan de top rijden, dan weet ik het ook niet meer..

Tijdbesparing? En hoeveel tijd zou het kosten om die trauma's weer op te lossen? Dan heb ik nog liever een amateur die zijn paard in de krul trekt. Jullie rijden willens en wetens de paarden naar de stinkmodder. Hoeveel geld levert je dit op, eigenlijk? Genoeg om weer een nieuwe te kopen als die andere paarden kapot zijn? En dat noemt zich een prof?

Ik denk dat als je het niet met rijden op kunt lossen, je het paard beter kunt verkopen. Is beter voor je imago en eerlijker naar het paard toe.

Denk dat geld ook wel een rol speelt.
Is het paard niet meer goed komt er wel weer een andere.
Denk dat zulke rijders er wel 20 op stal hebben en er uit eindelijk mischien 2 over blijven die aan de eisen te voldoen.

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:58

ART_UMA schreef:
Afbeelding
Hier zie je een foto van een net aangenomen stang, de stang teugel staat nog niet echt strak, maar je kunt al wel zien dat de kinketting bijna tegen het mondstuk van de stang aanligt, Bij een doorgeslagen stang, draait (overdreven gezegd) de ketting om het mondstuk en is de hefboom verhouding ineens een stuk sterker geworden.

Wat is jullie mening, hangt deze stang er correct in???

De kinketting zit te los. Het bakstuk is naar boven bewogen, met de stangteugel al iets aangenomen. De stang heeft al een slagje gemaakt zonder dat hij kon inwerken. De kinketting ligt nu al bijna onder het mondstuk en je hebt dus geen hefboomwerking. Als de ruiter nu iets meer moet inwerken, kan de kinketting geen tegendruk meer geven en slaat de stang door, zonder inwerking.

En de haakjes kunnen beter naar buiten gedraaid worden om te voorkomen dat ze in de bovenlip prikken!

En het paard loopt met zijn neus achter de loodlijn

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:07

Doordat de ketting te los zit werkt de stang te laat, moet dus verder naar achteren
Doordat het paard niet voor de loodlijn loopt is dit 'naar achter' meer omhóóg geworden en trekken de teugels de stang direct tegen de kaak in plaats van dat het bit werkt....

Een perfect voorbeeld van wat ik eerder schreef over dat de werking negens meer op lijkt door de compleet verziekte geometrie.

Maar goed, wat weet ik ervan? Ik rij zonder optoming tenslotte Haha! dat is een stuk eenvoudiger Cool

HC

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:40

Hier de complete foto (is van Lingh tijdens Chio Rotterdam)
Afbeelding
Hier een link van de complete foto van 1600 x 1200 pixels:
http://www.chio.nl/uploadedImages/Neder ... 0x1200.jpg

Ik kon zo snel geen andere vinden, maar op deze foto is te zien dat de stang toch wel aardig doorslaat bij meer contact
Afbeelding

Edit: Ik kan me trouwens niet aan de indruk ontrekken dat de neusriem echt loei strak zit, maar ja... moeilijk controleren van de foto.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:00

Nou sorry P_B, als ik jou werkgever zou zijn en jouw opmerkingen die je hier in dit topic plaatst, zou lezen dan zou ik op zijn zachtst gezegd "not amused" zijn.

Daarbij vind ik het gewoon te belachelijk voor woorden dat als je een paard iets moet leren, dit blijkbaar tot bloedens aan toe moet.
Ik ben echt geen penny die denkt dat een paard iets voor me doet als ik het (letterlijk) vriendelijk aan hem vraag. En ik realiseer me ook dat je soms wel even heel streng moet zijn.
Maar van jullie (als topsporters zijnde, nou,nou nou toppie hoor Koe ) trainingsmethodes zakt me de broek toch echt af!
Het lijkt wel of je er trots op bent.
Ik krijg hier toch een heel vervelend gevoel van in mijn buik. Boos! Boos! Boos!

En geloof me, piaff en passage kun je een paard ook leren zonder bloed (en ik spreek uit ervaren)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:49

Sorry hoor PB maar als ik bij zo iemand zou werken zou ik toch echt zeggen dat ik daar niet aan mee werk
Er zijn er zat die het zonder deze akelige trucjes doen, maar jouw werkgever is nou eenmaal een rijder die zichzelf belangrijker vind dan izjn paarden

En dat jij daaraan meewerkt zegt meer over jou dan over alle andere die het wel netjes doen.
Je scoort hier echt niet mee.(maar dat wisten we al van jou)

Dat je daarin meegaat zegt mij ook dat je terwille van de belangrijkheid van iemand gewoon mijlenver zijn kont inkruipt , ipv te zeggen dat dit niet hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:50

Nou inderdaad. Ik vind het té walgelijk voor woorden, kan er ook ontzettend kwaad om worden. Ik weiger te geloven dat iedere topsporter het op deze manier doet. Ik ben geen penny, die gelooft dat je een paard iets kunt leren door het alleen maar vriendelijk te vragen. Ik ben wel iemand die het maximale kunnen van het paard accepteert en respecteert, en ik weiger door middel van vuile trucs (en die trucs van palousa_boy zijn in mijn ogen niets anders dan dierenbeulerij) een paard tot iets te dwingen wat er blijkbaar niet in zit. Als het niet op de gewone, eerlijke manier kan, dan maar niet. Maar nooit op die manier.
In een Belg zit nu eenmaal geen Grand Prix dressuurpaard. In een Fries zal nooit een topspringer zitten. In de ene KWPN zit wel een topper, in de andere niet. Accepteer het. En accepteer dan direct dat een leerweg voor een paard altijd lang duurt, als het op een manier gaat, die recht doet aan het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:53

Huertecilla schreef:
Doordat de ketting te los zit werkt de stang te laat, moet dus verder naar achteren
Doordat het paard niet voor de loodlijn loopt is dit 'naar achter' meer omhóóg geworden en trekken de teugels de stang direct tegen de kaak in plaats van dat het bit werkt....

Een perfect voorbeeld van wat ik eerder schreef over dat de werking negens meer op lijkt door de compleet verziekte geometrie.

Maar goed, wat weet ik ervan? Ik rij zonder optoming tenslotte Haha! dat is een stuk eenvoudiger Cool

HC

Wel, ik heb het niet gezien. Maar ik rijd met een gewoon trensje. Ik ben niet toe aan stang en trens. En tegen de tijd dat ik dat wel ben zal ik honderduit vragen hoe het moet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:21

ART_UMA schreef:
Afbeelding.

Spaanse draf? Clown

Sorry, off topic, maar kon het niet laten. Bloos

Voldoet aan geen enkele regel van de dressuur. Houding/gang van het paard niet en houding van de ruiter niet.

Maar als gezegd, off topic. Maar wel iets om even bij na te denken waarom zoiets aan de top voorkomt en wordt geapplaudeerd.

noeki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:02

Ik vraag me zelfs werkelijk af of de werkgever van P_B zo te werk gaat met z'n paarden.
P_B noemt zichzelf 'topsporter' maar dat geldt natuurlijk niet voor hem persoonlijk Clown . Ik denk ook dat Chardon op z'n minst not amused is door deze opmerkingen van zijn stalknechtje op internet. Als hij bij mij zou werken, dan kon hij morgen bij de gemeente de stoep gaan vegen ipv van mijn stallen.

Zo'n trucje met een regenpijp longeren vind ik nog tot daar aan toe, maar scherpe troep onder bandages enz, ik geloof er geen barst van. De gemiddelde ruiter/menner is bloedzuinig op z'n paarden. Die wíl je aan zulke risico's niet eens blootstellen.

Wat mij vooral stoort in jou posts is de zekere mate van arrogantie en trots die er in doorschemert. Als dit soort dingen al gebeuren dan hoor je je daar helemaal DOOD voor te schamen. Maar nee, jij vind het blijkbaar nodig om met een air van heb ik jou daar te verkondigen dat jullie topsporters dit nodig hebben.
Laat me niet lachen P_B leer eerst zelf met paarden omgaan, mennen en rijden voordat je jezelf topsporter noemt Slapen

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:11

Jeetje P_B noem jij jezelf een topsporter? Dat je de stallen van Ys mag vegen zegt werkelijk helemaal niets over jou en je sportcarriëre. Andersom zegt jou kennis over paarden en de mensport gelukkig ook helemaal niets over zijn prestaties. Gelukkig maar, anders zou het somber aflopen met ZIJN carriëre....
Jij weet amper de voor van de achterkant te onderscheiden.
De beste man zou eens moeten weten wat jij hier allemaal neerplant over hem. Dan vrees ik dat jij je topbaan als stallen veger heeeeeeeeel snel kwijt zijn.

Zoals we je al eerder hebben gezegt (ook via pb) wordt iedereen hier misselijk van jouw geblabla over de heer Chardon. Als jij jou kennis met de zijne gaat vergelijken ben je werkelijk onrealistisch en ontzettend dom bezig!!!!

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:16

Tijd voor een mailtje naar IJs himself, misschien maar.... Extreme duivel
P_B zet niet alleen Chardon in kwaad daglicht, maar de hele mensport.
Bah!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:18

Als het waar is zoals ik eerst dacht vind ik nog niet dat het op internet thuishoort.
Maar vaak heb je mensen die zo graag hun eigen stem horen, en boven de massa uit willen schreeuwen, dat ze een ander in kwaad daglicht zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:22

Einam schreef:
Tijd voor een mailtje naar IJs himself, misschien maar.... Extreme duivel
P_B zet niet alleen Chardon in kwaad daglicht, maar de hele mensport.
Bah!

Idd een goed idee...

Einam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:26

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:26

Afbeelding

Afbeelding

Zoek de verschillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:27

@ Einam: mijn dank!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:28

ROFL ROFL ROFL ROFL

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:29

Ik zie geen verschillen.... Ze hebben beide haar toch?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:51

Echwel schreef:
ROFL ROFL ROFL ROFL

idem...

laura2span schreef:
Ik zie geen verschillen.... Ze hebben beide haar toch?

Misschien moet de pet even af (of juist weer op)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:53

Don_Marcello schreef:
De kinketting zit te los. Het bakstuk is naar boven bewogen, met de stangteugel al iets aangenomen. De stang heeft al een slagje gemaakt zonder dat hij kon inwerken. De kinketting ligt nu al bijna onder het mondstuk en je hebt dus geen hefboomwerking. Als de ruiter nu iets meer moet inwerken, kan de kinketting geen tegendruk meer geven en slaat de stang door, zonder inwerking.

En de haakjes kunnen beter naar buiten gedraaid worden om te voorkomen dat ze in de bovenlip prikken!

En het paard loopt met zijn neus achter de loodlijn

Ik ben het niet met je eens. De voorgeschreven methode is niet dat je met superstrakke teugels de kinketting op zijn allerstrakst moet trekken voor de hoek van 45 °, maar dat het bit een hoek van
45 ° moet maken als de kinketting AANLIGT! Dit is duidelijk het geval op deze foto, en dus is het helemaal correct bevestigd wat dat betreft. Juist hierdoor kun je als ruiter met de stang spelen en zit je niet op een alles of niets niveau te rijden! Ook op de andere foto is duidelijk te zien dat de stang NIET doorslaat, alleen iets verder gaat dan 45° als de druk maximaal wordt.
Ik begrijp niet waar je redenering vandaan komt dat de stang geen inwerking heeft als de ruiter meer moet inwerken, je ziet toch duidelijk op die foto's dat er wél een inwerking is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 22:57

Ik heb trouwens IJsbrand even gemaild.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:55

Alane schreef:
Citaat:

Verward En wat schrijft Jeffrey dan verkeerd? Helemaal niets... Trucjes zijn er overal, maar of die trucjes ook gelijk gemeen of paardonvriendelijk zijn..
Ik denk dat een ieder wel 'trucjes' kent maar ze niet als 'trucjes' zien of ze door gebrek aan ervaring/kennis niet kennen...

Even kijken hoor... je verspreid praatjes over je baas waarin staat dat hij zijn paarden zo'n beetje mishandeld... even kijken... mmmm nee ik zou het niet waarderen.
Ik geloof er overigens geen ene snars van..!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:16

Lovely1 schreef:
Alane schreef:
Verward En wat schrijft Jeffrey dan verkeerd? Helemaal niets... Trucjes zijn er overal, maar of die trucjes ook gelijk gemeen of paardonvriendelijk zijn..
Ik denk dat een ieder wel 'trucjes' kent maar ze niet als 'trucjes' zien of ze door gebrek aan ervaring/kennis niet kennen...

Even kijken hoor... je verspreid praatjes over je baas waarin staat dat hij zijn paarden zo'n beetje mishandeld... even kijken... mmmm nee ik zou het niet waarderen.
Ik geloof er overigens geen ene snars van..!

Schrijft hij dat?
Ik lees dat anders nergens..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:46

Wat is erger? Zeggen dat er wel eens dingen op alle bedrijven gebeuren die minder vriendelijk zijn of een mail sturen naar iemands baas met daarin heel selectief uitgezochte stukjes die diegene zwartmaken?