Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Gaat niet vervelend doen, maar laat op die manier duidelijk merken, je hulpen zijn te groot of verkeerd.
, vind het altijd heel mooi om te zien, want ze doet gewoon net zo hard d'r best om het 'goed' te doen als wanneer ik erop zit bijvoorbeeld!

zou ik eigenlijk wel moeten doen.. ik op een 'echt' en vooral groot paard.
runningkawa schreef:Dat zou echt een super leerpaard zijn
. Maar ook dat is weer een goede leerschool dan hè
! runningkawa schreef:Toch is naar mijn idee een groen paard eerder naar de prut gereden dan een bevestigd paard.
Zoals ik al eerder zei, begeleiding heeft iedereen nodig
Ergens heb je ook wel een punt hoor.
! Urielle schreef:Ik galoppeerde en zodra ik teveel verschoof begon hij te wisselen. Ik reed ineens wissels om de pas hahaha maar dan ongevraagd
, komt me iets te bekend voor... Net als zo'n dag dat ik de draf-knop gewoon écht niet meer kon vinden, we gingen (van een overigens keurig verzameld) galopje naar stap en vice versa, kwam geen pas draf meer aan te pas en m'n instructeur maar lachen
runningkawa schreef:Nu zoveel later, zou ik nog wel eens op zo'n soort paard rijden, lijkt me altijd nog zo leerzaam.
Zeker omdat ik de laatste jaren voornamelijk op Kawa heb gereden en dan doe je ook weer je eigen (foute) dingen
Remember schreef:Urielle schreef:Ik galoppeerde en zodra ik teveel verschoof begon hij te wisselen. Ik reed ineens wissels om de pas hahaha maar dan ongevraagd
, komt me iets te bekend voor... Net als zo'n dag dat ik de draf-knop gewoon écht niet meer kon vinden, we gingen (van een overigens keurig verzameld) galopje naar stap en vice versa, kwam geen pas draf meer aan te pas en m'n instructeur maar lachen
En proberen contragalop te rijden en dat paard verdikkeme elke keer maar wisselen omdat ik verkeerd zat! Ik kon beenhulpen voor de contra blijven geven tot ik een ons woog maar mijn gewicht zat verkeerd dus hij wisselde. Lag echt niet aan het paard want dat paard deed echt exact wat je vroeg. Soniador schreef:Jij zal bij een Z paard waarschijnlijk alleen de hulpen moeten geven voor die bepaalde oefening.
! Als je bij een goed opgeleid paard niet ontzettend bewust aan het rijden bent gaat het geheid fout. En dat is bij een jong paard vaak niet zo omdat die niet (nog) zo 'sensibel' zijn op hulpen die je geeft en waar je je vaak niet eens van bewust bent.... Remember schreef:Soniador schreef:Jij zal bij een Z paard waarschijnlijk alleen de hulpen moeten geven voor die bepaalde oefening.
Ik denk dat het hier qua opvatting misgaat, zie mijn voorbeeld hierboven. Uiteraard zitten de knoppen erop maar correct narijden is láng zo makkelijk nog niet hoor! Veel mensen denken 'zitten en gaan' maar het is nog veel meer 'rijden en gaan' dan bij een jong paard! Als je bij een goed opgeleid paard niet ontzettend bewust aan het rijden bent gaat het geheid fout. En dat is bij een jong paard vaak niet zo omdat die niet (nog) zo 'sensibel' zijn op hulpen die je geeft en waar je je vaak niet eens van bewust bent....