roest schreef:vertrouwen
ja maar dan moet je dat wel hebben hé? valt me vaak op dat veel mensen geen band met een paard hebben... dat kun je vaak toch wel zien...
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
colette_007 schreef:ja dat is ook zo... dan worden ze gespannen etc etc maar spelenderwijs kun je ze alles leren.. dus dat ook
KsVrPy schreef:roest schreef:vertrouwen
ja maar dan moet je dat wel hebben hé? valt me vaak op dat veel mensen geen band met een paard hebben... dat kun je vaak toch wel zien...
colette_007 schreef:dat is wel zo... die dressuur ruiters in het bos (is mss vooroordeel maja ik ken er toevallig een paar..) die zijn als de dood om stuk te galloperen om uberhaubt gewoon een 'ontspannen' rit te houden...
Rianneke schreef:vertrouwen vind ik een hele goede!
pharagirlke schreef:roest in dat geval zou ik er ook niet meer op kruipen en hem gewoon weer loslaten. Hoewel, nee, want je paard kan natuurlijk ook niet zeggen of ie het wel leuk vind als hij weer in de grote vrijheid gedropt word waar hij zelf zijn voer bij elkaar moet zoeken.
Apple schreef:Roest, wat een rare redenatie van jouw stalgenoten dat ze niet meer met je buiten willen rijden omdat je paard 'niet aan de teugel' loopt![]()
Maakt toch niet uit hoe je paard loopt? Als je er maar controle over hebt.
Apple schreef:Dat is helemaal erg, western, dan hangen je teugels nog in een boogje ook![]()
Vriendlief had laatst wat kennissen mee op buitenrit. Dus hij daar een heel stuk draven in constant tempo, teugeltje los, 1 hand vast. Dat scheen ook wel wat verbaasde blikken op te leveren. Dat dit kon en zo braaf. Niks moeilijks aan hoor.
Urielle schreef:roest schreef:vertrouwen
Dat moet ook eerst opgebouwd worden.
Van de zomer was mijn driejarige nog niet onder de man dus ben ik aan de hand met hem buiten gaan stappen. Superbraaf over het algemeen, maar als hij bang wordt van iets gaat hij in een keer onverwacht steil omhoog en gaat op zijn kont zitten. Dat gebeurde bij elke wandeling maar 1 keer, maar ik moet die ongein niet hebben terwijl ik erop zit, want dan slaan we dus om met zijn tweeen.
Met dit takkeweer ga ik niet zulke einden wandelen (is ongeveer anderhalf uur flink doorwandelen) dus van de zomer gaan we verder oefenen buiten.
Maar ondertussen ben ik dus idd een angstige dressuurmuts die niet buiten gaat rijden.
Liever dat etiket dan 600 kilo paard op me hebben. Heb ik 3 keer gehad in mijn leven, een 4e keer zou ik graag niet meer hebben.
Urielle schreef:Apple schreef:Dat is helemaal erg, western, dan hangen je teugels nog in een boogje ook![]()
Vriendlief had laatst wat kennissen mee op buitenrit. Dus hij daar een heel stuk draven in constant tempo, teugeltje los, 1 hand vast. Dat scheen ook wel wat verbaasde blikken op te leveren. Dat dit kon en zo braaf. Niks moeilijks aan hoor.
Fijn joh, ik wou dat wij zulke 'leerpaarden' op stal hadden om eens mee mee te gaan!
roest schreef:dat het opgebouwd moet worden lijkt me duidelijk, het ging er hier om of je dat doet met geduld of met hulp/dwangmiddelen. In jouw geval zou ik ook een angstige dress... westernmuts zijn die niet naar buiten ging