DresslOver schreef:@marloezzke; ik heb anders heel wat goed onderbouwde meningen voorbij zien komen maar ok.
@karoliena; er is niemand hier die zegt dat het zielig is, wel zeggen wij dat het slecht is omdat de slof een dwangmiddel is, voor de basis moet je tijd nemen, die moet je er niet door middel van een dwangmiddel in stampen. nu is dat hier niet het geval volgens de TS want deze word gebruikt tegen het uitdelen van kopstoten. dan zeg ik (zoals ik al eerder zei) dat ik niet snap waarom ze dan juist voor de SLOF heeft gekozen, daar is de martingaal voor gemaakt, niet de slof, daarbij word de slof in zo'n geval gevaarlijk, ook al zegt de TS van niet, geloof me meis je zal niet de eerste zijn, en ook zeker (helaas) niet de laatste.
ik heb genoeg ongelukken met slof zien gebeuren, meis ruiters die hun paard in de krul trekken, slof zo strak dat t paard wanneer hij omhoog komt meteen achterover klapt, slof zo los dat t paard er met zn voorbeen in terecht kwam, en een paard+ruiter opver de kop zien gaan omdat het paard tijdens het springen bij de landing met zn voorbenen verstrikt raakte in de slof,
daarnaast heb ik genoeg góed gebruik van de slof gezien, en kan een slof prima een hulpmiddel zijn!
verder snap ik niet waar bokt zoich druk over maakt, t beestje is 5x met slof gereden en rijd alweer sinds het fototopic zonder slof(oftewel nog langer zonder slof dan dit topic loopt
)
paard is en was nageeflijk genoeg voor zn graad van africhting, slof hing eraan ivm kopstoten uitdelen, ben handig genoeg met slof om hem tijdig los te laten mocht ze omhoog komen(mn andere is er een die snel omhoog komt, heb dus jarenlang ervaring qua stakende steigerende beesten, ook bij wis voel ik t aankomen als de noodrem erop gaat, ff hand mee naar voren, been eraan en ze was meteen weer voorwaarts, nog voor ze omhoog was gekomen
)
verder heb ik al meerdere keren gezegd waarom een martingaal en alle andere genoemde hulpmiddelen niet fijn zijn, martingaal hangt losjes, begrenst t paard alleen bij het extreem hoog brengen van het hoofd, maar omdat wis met zoveel kracht onverwacht het hoofd omhoog gooit wint ze extra teugel en werkt de martingaal niet in.
slof heb je 2 teugels in je hand, knap paard die alles door je hand heen kan trekken.
ook dit heeft er al vaker gestaan, weer het magische woord: lezen!!
verder heb ik gemerkt dat t voor mijn paard in dit geval super heeft geholpen, en nee ik heb niet na 2x hoofdschudden naar de slof gegrepen, heb t eerst zonder slof geprobeerd maar na cap aantikken met haar hoofd was ik het goed beu en was het niet veilig om zo door te rijden, gebroken neus of voortanden kwijt zit niemand op te wachten!
dat iedereen anders over de slof denkt: prima!
zie veel gevallen waarin ik de slof er t liefst direct vanaf zou willen halen, maar ik zie ook dat er gevallen zijn waarbij de slof wel een juist hulpmiddel is.
denk je er anders over: prima, ieder zo zn eigen mening!
maar léés voor je dingen gaat zeggen die niet kloppen of dingen voorsteld die allang genoemd zijn.(martingaal is keer of 10 voorbij gekomen, al die keren op gereageerd maar wordt blijkbaar niet gelezen?)