Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 14:48

zij denkt weldegelijk aan haar paard,
mensen moeten eens wat verder kijken dan hun neus lang is.

misschien zou een dagje ruilen wel eens goed zijn,
niet iedereen is "volslank"

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:12

Karl66 schreef:
Terro en RK, het gaat niet om overgewicht maar extreem overgewicht. Vinden jullie dan niet dat je als ruiter met het paard in gedachten misschien op een bepaald moment zelf de conclusie moet trekken dat rijden niet meer verstandig is?

Nou als het over extreem overgewicht gaat waarom wordt er dan ergens een bron op gediept dat een sportpaard (wat dan ook moge zijn) niet meer dan zo'n 70 kilogrammetjes op zijn tere rugje kan houden. Sorry, hoe je het ook wend of keert 70 kg is net aan overgewicht (natuurlijk ook sterk lengte afhankelijk of het te zwaar is), maar extreem overgewicht?!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:13

Omdat 70 kg misschien een onzincijfer is?

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:27

Nou zo kan ik dus ook gaan stoppen met rijden! Ik weeg ook net iets over de 100. Dus ik breng ook de paarden waar ik op rij ernstige schade toe? Had toevallig vorige week een merrie onder me, die na een half uur privéles eindelijk lekker over haar rug heen liep en voorwaarts, neerwaarts (voor haar doen dan)... Als ik zo slecht ben voor dat paard? Waarom loopt ze dan zo lekker?

En 70 kg is inderdaad voor sommige mensen net tegen overgewicht aan, maar als ik 70 kg zou wegen zou iedereen me naar een psychiater sturen, omdat ik dan anorexia zou hebben....

En inderdaad of alle slanke dennen eens een dagje met mij of een andere ruiter met een maatje meer willen ruilen. Het is off-topic, maar ga met maat 46 maar eens leuke kleding kopen in de stad! Of eet eens een patatje, wedden dat alle slanke meiden in de zaak denken "goh, die komt hier ook niet voor het eerst"......

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:42

Toch zijn er ook veel mannen die boven de 70 kilo zijn en paardrijden. Waarom wordt dat dan wel "geaccepteerd"? Tijdens springconcoursen bij mij in de buurt zie ik zat lange mannen die dan wel geen vetrollen (ik bedoel dit niet denigrerend!!!) hebben, maar die rustig de 1.90 m halen en je gaat mij niet wijs maken dat die rond de 65 kilo wegen.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 18:08

Sunshine80 schreef:
Nou zo kan ik dus ook gaan stoppen met rijden! Ik weeg ook net iets over de 100. Dus ik breng ook de paarden waar ik op rij ernstige schade toe? Had toevallig vorige week een merrie onder me, die na een half uur privéles eindelijk lekker over haar rug heen liep en voorwaarts, neerwaarts (voor haar doen dan)... Als ik zo slecht ben voor dat paard? Waarom loopt ze dan zo lekker?

En 70 kg is inderdaad voor sommige mensen net tegen overgewicht aan, maar als ik 70 kg zou wegen zou iedereen me naar een psychiater sturen, omdat ik dan anorexia zou hebben....

En inderdaad of alle slanke dennen eens een dagje met mij of een andere ruiter met een maatje meer willen ruilen. Het is off-topic, maar ga met maat 46 maar eens leuke kleding kopen in de stad! Of eet eens een patatje, wedden dat alle slanke meiden in de zaak denken "goh, die komt hier ook niet voor het eerst"......

Dit is inderdaad een opmerking die met deze discussie niets te maken heeft...
Ik ben ook wel zwaarder geweest dan ik nu ben, maar ik heb toen bewust gekozen om fanatiek met de paarden verder te gaan en ben daar toen wat aan gaan doen!

En wanneer jij op een paard rijdt die jou gewicht kan dragen, dan heb ik daar geen problemen mee. Helemaal onder toezicht van een instructrice.

Verder moet iedereen doen waar hij/zij zin in heeft, maar ik kom (te?) vaak op concour mensen tegen die te zwaar zijn voor hun paard en dit niet willen/kunnen zien...
In die gevallen heb ik geen medelijden met de ruiter, maar des te meer met het paard!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:38

runningkawa schreef:
Een vrouw van 90 kg is op bokt een dierenbeul.
Een vent van 195 lang, zal toch ook niet ver van dat gewicht af zitten.
Zullen we alle mannen maar voortaan van het paard weren?

Gelukkig ben ik zelf geen 90 kg en ook nog ver daar vandaan, maar ben voor mijn lengte ook net iets te zwaar en het valt niet altijd mee om er wat af te krijgen, dat geld voor iemand met een maatje meer ook.

En als ik dan slanke pennys zie trekken met sloffen, scherpe bitten omdat ze niet kunnen rijden.
Wat is dan het slechte?

Amen!!

Ik wordt zo moe van deze discussies.
Hoeveel mensen worden hiermee pijn gedaan!!!!

Het is verdorie slechter voor een paard om lekker tegen de bewegingen in te rijden!!
Daar gaan ze kapot van en echt niet altijd van een ruiter met wat overgewicht.
Dan nog commentaar geven: OOO mijn paard loopt zo te kl*te, dus dan geven we hem/haar ook nog maar even een mep met de zweep.

Laat mensen met wat overgewicht in hun waarde.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 21:43

runningkawa schreef:
Dat doen de meeste mensen met een maatje meer ook wel.
(en lange mensen ook wel)

Nee, sorry kan er niets aan doen dan dat ik een ondertoon proef van mensen die zich perfect vinden en de rest moet maar gaan dammen (nee op niemand persoonlijk slaat dit, maar vind dat de algemene sfeer)

Tja ga weer met je mee.

De Dikke mensen (zoals ze hier genoemd worden) zijn altijd de l*l.
Er zijn trouwens ook mensen die door bepaalde redenen dik worden en daar nix aan kunnen doen.

Tja mw/meneer helaas heeft u een schildklier afwijking, hierdoor wordt je te vet, dus kap maar lekker met paardrijden.
Sorry, dat ik het zo type, maar zo wordt er hier wel gedacht.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:09

Ik stel voor dat we iedereen boven de 70 kg aangeven die rijdt aan gaan geven wegens dierenmishandeling. We hebben het dan over de ruiter die
- overgewicht heeft
- of heel lang is
- of man is
ongeacht of hij/zij goed rijdt en heel veel zorg voor zijn/haar paard heeft.

En dan Ruim Baan voor alle schoppende en roppende tengere tienermeisjes die voor hun paard al net zoveel inlevingsvermogen op kunnen brengen als voor hun zwaardere medebokkers!

(n.b. ik ben 1.64 en wat dikker, mijn man is 1.84 en heel slank. We wegen elk 75 kg. Wie mag er rijden en wie niet? Clown )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:12

Ik vind het onzin dat de zwaardere medemens onder begeleiding moet rijden of dat het zielig is voor de rug van het paard. Ik weet zeker dat de meeste mensen die serieus willen rijden (dik of dun) een paard zoeken dat bij ze past. Voor een klein dun persoontje zal dat een kleiner of ranker paard zijn dan bij een lang en mollig persoon. Natuurlijk worden er soms door mensen verkeerde keuzes gemaakt in die zin dat het voor het oog een wat minder mooie combinatie is. Dat zie ik bij hele kleine en dunne mensen op hele grote paarden, bange mensen met weinig rijervaring op jonge temperamentvolle paarden etc etc.
Open dan maar een topic met de titel:
'Waarom mijn paard zo goed bij mij past'.
Véél interessanter.
Ik vind dit echt weer zo'n lage aanval op mensen die dik zijn, bah.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:16

beantsje schreef:
Ik stel voor dat we iedereen boven de 70 kg aangeven die rijdt aan gaan geven wegens dierenmishandeling. We hebben het dan over de ruiter die
- overgewicht heeft
- of heel lang is
- of man is

En dan Ruim Baan voor alle schoppende en roppende tengere tienermeisjes die voor hun paard al net zoveel inlevingsvermogen op kunnen brengen als voor hun zwaardere medebokkers!

(n.b. ik ben 1.64 en wat dikker, mijn man is 1.84 en heel slank. We wegen elk 75 kg. Wie mag er rijden en wie niet? Clown )

Haha!

en wie er mag rijden?? Geen van tweeen natuurlijk Tong uitsteken

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:28

eowyn04 schreef:
beantsje schreef:
- overgewicht heeft
- of heel lang is
- of man is

Haha!

en wie er mag rijden?? Geen van tweeen natuurlijk Tong uitsteken

Te koop aangeboden: twee lieve tinkermerries, 1.51 en 1.53, heel gezond, veel op buiten gereden en dressuurmatig netjes gereden, hebben jaren veel liefde gehad maar hun baasjes blijken alsnog te zwaar te zijn. Clown

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:34

fayfay schreef:

wat een ander ervan zegt en denkt, Niet naar luisteren !
want let dr maar eens op,
Alleen die superslanke grietjes hebben commentaar...
Laat je hobby vooral Niet verpesten door een ander!

Succes

ja, zown idee heb ik er ook bij

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:38

beantsje schreef:
Te koop aangeboden: twee lieve tinkermerries, 1.51 en 1.53, heel gezond, veel op buiten gereden en dressuurmatig netjes gereden, hebben jaren veel liefde gehad maar hun baasjes blijken alsnog te zwaar te zijn. Clown

Helaas, ik ben 1.81 en 80 kilo, dus te zwaar.

ooo shoot, dan mag ik mijn Gelders van 1.63 ook wel te koop gaan aanbieden en dan heb ik nog een 2 jarige staan kruising Gelders/groninger, nog maar 1.60 dus die geven we ook maar een rotschop, want daar kan ik ook nooit op rijden.
Hmmm

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:40

waar mag ik dan op Verward

181 72 kilo

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:41

Vervelend, ik ben bang dat door het plotseling enorm grote aanbod de prijzen van paarden spectaculair gaan dalen.

Gezocht; hometrainer, geschikt om paardenzadel op te monteren
edit: moet extra stevige uitvoering zijn Haha!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:42

terorita schreef:
waar mag ik dan op Verward

181 72 kilo

Welkom bij de club -> Nergens op dus! Schijnheilig

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:45

hobbelpaard van zoonlief zal wel te klein voor me zijn Huilen

dan gaan we met z'n allen aan de stokpaardjes.
ook weer goed voor de conditie

Afbeelding

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:46

Een Shire..?
Hihi; die stok paarden zijn ook leuk Haha! !!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:50

Nou, ik bedoel maar, dit geeft wel aan hoe belachelijk deze hele discussie eigenlijk is.

Je mag van elke paardenliefhebber verwachten dat hij eerlijk is naar zijn eigen capaciteiten en beperkingen en ook kritisch is naar zichzelf als hij een paard rijdt. Dat geldt voor dik en dun, geduldig en ongeduldig, ervaren en beginnend, lang en kort, gevoelig en krachtpatser.

Iedere ruiter is anders en ieder paard ook. Ik denk dan ook dat lijstjes met max gewichten hooguit richtlijnen zijn, waar in individuele gevallen heel verantwoord van afgeweken kan worden.

En zeker zolang ieder lekker rijdt en het paard geen problemen laat zien, hoeft een ander zich daar niet mee te bemoeien en zich er zeker niet aan te storen.

(maar misschien is zo'n stokpaardje wel goed voor de conditie) Whoosh!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:51

Afbeelding

ga vast oefenen

aleen die achterhand hé, die biedt wat problemen wil niet echt ondertreden

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:54

terorita schreef:
hobbelpaard van zoonlief zal wel te klein voor me zijn Huilen

dan gaan we met z'n allen aan de stokpaardjes.
ook weer goed voor de conditie

Afbeelding

hahahahaha Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Dan gaan we misschien afvallen en dan mogen we misschien toch nog paardrijden van de dunne bonestaken

WinBinChes

Haha erg lachwekkend dit idd

beantsje

*uit betrouwbare bron*
Ook Sint en Piet blijken te zwaar te zijn geworden voor hun trouwe schimmel

Afbeelding

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:55

terorita schreef:
Afbeelding

ga vast oefenen

aleen die achterhand hé, die biedt wat problemen wil niet echt ondertreden

Zal ik erachter lopen met het zweepje, tik ik dat kontje van je er wel effe onder