Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:Terro en RK, het gaat niet om overgewicht maar extreem overgewicht. Vinden jullie dan niet dat je als ruiter met het paard in gedachten misschien op een bepaald moment zelf de conclusie moet trekken dat rijden niet meer verstandig is?
Sunshine80 schreef:Nou zo kan ik dus ook gaan stoppen met rijden! Ik weeg ook net iets over de 100. Dus ik breng ook de paarden waar ik op rij ernstige schade toe? Had toevallig vorige week een merrie onder me, die na een half uur privéles eindelijk lekker over haar rug heen liep en voorwaarts, neerwaarts (voor haar doen dan)... Als ik zo slecht ben voor dat paard? Waarom loopt ze dan zo lekker?
En 70 kg is inderdaad voor sommige mensen net tegen overgewicht aan, maar als ik 70 kg zou wegen zou iedereen me naar een psychiater sturen, omdat ik dan anorexia zou hebben....
En inderdaad of alle slanke dennen eens een dagje met mij of een andere ruiter met een maatje meer willen ruilen. Het is off-topic, maar ga met maat 46 maar eens leuke kleding kopen in de stad! Of eet eens een patatje, wedden dat alle slanke meiden in de zaak denken "goh, die komt hier ook niet voor het eerst"......
runningkawa schreef:Een vrouw van 90 kg is op bokt een dierenbeul.
Een vent van 195 lang, zal toch ook niet ver van dat gewicht af zitten.
Zullen we alle mannen maar voortaan van het paard weren?
Gelukkig ben ik zelf geen 90 kg en ook nog ver daar vandaan, maar ben voor mijn lengte ook net iets te zwaar en het valt niet altijd mee om er wat af te krijgen, dat geld voor iemand met een maatje meer ook.
En als ik dan slanke pennys zie trekken met sloffen, scherpe bitten omdat ze niet kunnen rijden.
Wat is dan het slechte?
runningkawa schreef:Dat doen de meeste mensen met een maatje meer ook wel.
(en lange mensen ook wel)
Nee, sorry kan er niets aan doen dan dat ik een ondertoon proef van mensen die zich perfect vinden en de rest moet maar gaan dammen (nee op niemand persoonlijk slaat dit, maar vind dat de algemene sfeer)
beantsje schreef:Ik stel voor dat we iedereen boven de 70 kg aangeven die rijdt aan gaan geven wegens dierenmishandeling. We hebben het dan over de ruiter die
- overgewicht heeft
- of heel lang is
- of man is
ongeacht of hij/zij goed rijdt en heel veel zorg voor zijn/haar paard heeft.
En dan Ruim Baan voor alle schoppende en roppende tengere tienermeisjes die voor hun paard al net zoveel inlevingsvermogen op kunnen brengen als voor hun zwaardere medebokkers!
(n.b. ik ben 1.64 en wat dikker, mijn man is 1.84 en heel slank. We wegen elk 75 kg. Wie mag er rijden en wie niet?)
eowyn04 schreef:beantsje schreef:Ik stel voor dat we iedereen boven de 70 kg aangeven die rijdt aan gaan geven wegens dierenmishandeling. We hebben het dan over de ruiter die
- overgewicht heeft
- of heel lang is
- of man is
ongeacht of hij/zij goed rijdt en heel veel zorg voor zijn/haar paard heeft.
En dan Ruim Baan voor alle schoppende en roppende tengere tienermeisjes die voor hun paard al net zoveel inlevingsvermogen op kunnen brengen als voor hun zwaardere medebokkers!
(n.b. ik ben 1.64 en wat dikker, mijn man is 1.84 en heel slank. We wegen elk 75 kg. Wie mag er rijden en wie niet?)
![]()
en wie er mag rijden?? Geen van tweeen natuurlijk
fayfay schreef:
wat een ander ervan zegt en denkt, Niet naar luisteren !
want let dr maar eens op,
Alleen die superslanke grietjes hebben commentaar...
Laat je hobby vooral Niet verpesten door een ander!
Succes
beantsje schreef:Te koop aangeboden: twee lieve tinkermerries, 1.51 en 1.53, heel gezond, veel op buiten gereden en dressuurmatig netjes gereden, hebben jaren veel liefde gehad maar hun baasjes blijken alsnog te zwaar te zijn.
terorita schreef:waar mag ik dan op![]()
181 72 kilo
terorita schreef:hobbelpaard van zoonlief zal wel te klein voor me zijn![]()
dan gaan we met z'n allen aan de stokpaardjes.
ook weer goed voor de conditie
terorita schreef:
ga vast oefenen
aleen die achterhand hé, die biedt wat problemen wil niet echt ondertreden