, een fraaie piaffe. Zo te zien heeft hij zich in elk geval wel verdiept in alle facetten van paardrijden. Dat pleit voor hem
vind ik
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, een fraaie piaffe. Zo te zien heeft hij zich in elk geval wel verdiept in alle facetten van paardrijden. Dat pleit voor hem
vind ik
Paardentango schreef:Al zijn de foto's uit de 'dikke' periode wel mooi, werken aan de hand, een fraaie piaffe. Zo te zien heeft hij zich in elk geval wel verdiept in alle facetten van paardrijden. Dat pleit voor hem
vind ik
*rolt lachend van haar stoel*
ik méén het
Citaat:Nouja school het is een manege.
Als hij zo geheim werkt waarom ken ik dan mensen die naar hem toe mochten komen en zijn werk mochten bewonderen (ook voor langere periodes).En achja mocht de goede man zich nou niet aan zijn woorden houden dan doe ik dat toch?
En ter informatie hij geeft toe en staat ervoor open dat hij fout zat.
En als ik eerlijk ben was ik vroeger ook niet de heiligste.
Iedereen heeft wel een verleden slecht of goed.
Paardentango schreef:Wat interessant zeg om ook eens een andere kant te horen. Zouden de foto's zijn uit de tijd dat hij stuntman was denk je, of zijn ze erg recent.
Het is bijna net als de president van Amerika, niemand is onberispelijk ( ikke?) , en altijd heeft ergens iemand wel iets gedaan. Nevzorov is daar overigens zelf wel open over had ik de indruk, over zijn niet helemaal ideale verleden zeg maar. Iets wat ons hier een beetje afschrikt.
De foto van hem tussen een aantal kinderen ziet er prima uit, de jeugd is de toekomst. Nee, zonder dollen, ik dacht dat hij geen seminar gaf of is dat een misvatting. Ik had de indruk dat hij, net als velen van ons, gewoon een baan had en de paarden er een soort van bij. Geen winstoogmerk.
Wel interessant Chichika om ook eens een hele andere kant te horen, was jij ook al aktief met paarden voor je naar NL kwam? Misschien wil je iets vertellen over de paarden en paardenhouderij in Rusland?
hns schreef:Nouja school het is een manege.
Als hij zo geheim werkt waarom ken ik dan mensen die naar hem toe mochten komen en zijn werk mochten bewonderen (ook voor langere periodes).
En achja mocht de goede man zich nou niet aan zijn woorden houden dan doe ik dat toch?

hns schreef:Paardentango schreef:Al zijn de foto's uit de 'dikke' periode wel mooi, werken aan de hand, een fraaie piaffe. Zo te zien heeft hij zich in elk geval wel verdiept in alle facetten van paardrijden. Dat pleit voor hem
vind ik
*rolt lachend van haar stoel*
Paardentango schreef:Eerst even dit, Ckichika voel je je aangevallen? Als dat zo is, horseyfries meldt dat, zeg het dan alsjeblieft want het is niet mijn bedoeling om wie dan ook aan te vallen.
Ik ben erg nieuwsgierig aangelegd, daarom lees ik alles wat los en vast zit. Dordat jij Rusland ken en ik me graag wil verdiepen in wat meneer Nevzorov te vertellen heeft ben ik nieuwsgierig naar het hoe en waarom.
Inderdaad, je stapt ineens een forum binnen, prachtige foto's, erg punctueel en sterker nog allerlei oefeningen die net zo punctueel, door paard en mens worden uitgevoerd. Dat maakt me nieuwsgierig.
Geen zeepbel, die tijd heb ik gehad, maar een realistisch beeld. Ieder verhaal heeft twee kanten nietwaar.
Ben nog in de fase van 10 graden heter in de zomer en 10 graden kouder in de winter. Ik weet niet wat ik erger zou vinden, ik HAAT kou en heb ook nooit begreoen hoe mensen in Rusland kunnen overleven. Laat staan de paarden.
Tsjah, hoe zien de stallen eruit, hoe is een manege, waar rijd je, hoe doe je dat met ijzers en sneeuw eigenlijk de gewone dingen.
horseyfries schreef:Citaat:Nouja school het is een manege.
Als hij zo geheim werkt waarom ken ik dan mensen die naar hem toe mochten komen en zijn werk mochten bewonderen (ook voor langere periodes).En achja mocht de goede man zich nou niet aan zijn woorden houden dan doe ik dat toch?
Degene die Nezvorov blijkbaar van dichterbij kent dan één van ons wordt gelijk behoorlijk aangevallen, maar deze opmerking wordt gewoon gemaakt en niemand reageert erop?
Willen jullie gewoon niet twee kanten van het verhaal weten omdat je droombeeld dan misschien als een zeepbel uit elkaar spat?
Graag naam en ervaringen van degenen die jij kent die naar Nezvorov toe mochten komen en hem aan het werk hebben gezien. Hoe kregen ze dat voor elkaar? Want ik geloof dat wij ook nog naar Rusland zouden.....
hns schreef:Sorry als het aanvallend overkwam maar de foto's van www.horse.ru kun je niet vertrouwen.
En waarom niet zal je denken?
Tja, de helft van het forum zijn tegenstanders van Nevzorov en haten alles aan hem, wat die doet en wat die zegt.
Dus dat deze foto's betrouwbaar zijn en recentelijk... forget it.
Nevzorov zei van begin af aan al en gaf ook toe dat hij ook met bit heeft gereden en er zijn zeker nog wat leuke haterfoto's te vinden van hem op het i-net (zeker waar zo veel haters zijn) waar hij als stuntman afgebeeld is.
Mensen proberen vertwijfeld te laten zien dat een bit goed is voor een paard en dat het niet pijn doet.
En dan ga je juist op dat forum je info vandaan halen?
Ik kom later hierop nog eens terug.
http://horseworld.ru/?article=226 dit artikel is met dezelfde foto's die jij gestuurd heb en het datum ervan is januari 2002.
horseyfries schreef:Want ik geloof dat wij ook nog naar Rusland zouden.....
hns schreef:Tja, de helft van het forum zijn tegenstanders van Nevzorov en haten alles aan hem, wat die doet en wat die zegt.
Citaat:Nouja school het is een manege.
b]Als hij zo geheim werkt waarom ken ik dan mensen die naar hem toe mochten komen en zijn werk mochten bewonderen (ook voor langere periodes).[/b]En achja mocht de goede man zich nou niet aan zijn woorden houden dan doe ik dat toch?
Citaat:Degene die Nezvorov blijkbaar van dichterbij kent dan één van ons wordt gelijk behoorlijk aangevallen, maar deze opmerking wordt gewoon gemaakt en niemand reageert erop?
Willen jullie gewoon niet twee kanten van het verhaal weten omdat je droombeeld dan misschien als een zeepbel uit elkaar spat?
Graag naam en ervaringen van degenen die jij kent die naar Nezvorov toe mochten komen en hem aan het werk hebben gezien. Hoe kregen ze dat voor elkaar? Want ik geloof dat wij ook nog naar Rusland zouden.....
Hier ben ik nog altijd heel benieuwd naar, de andere kant van het verhaal wat Chichika vertelt wil ik ook wel horen, maar dan wel graag wat meer informatie in plaats van vage opmerkingen.
Citaat:Hoe kregen ze dat voor elkaar? Want ik geloof dat wij ook nog naar Rusland zouden.....
horseyfries schreef:hns schreef:Sorry als het aanvallend overkwam maar de foto's van www.horse.ru kun je niet vertrouwen.
En waarom niet zal je denken?
Tja, de helft van het forum zijn tegenstanders van Nevzorov en haten alles aan hem, wat die doet en wat die zegt.
Dus dat deze foto's betrouwbaar zijn en recentelijk... forget it.
Nevzorov zei van begin af aan al en gaf ook toe dat hij ook met bit heeft gereden en er zijn zeker nog wat leuke haterfoto's te vinden van hem op het i-net (zeker waar zo veel haters zijn) waar hij als stuntman afgebeeld is.
Mensen proberen vertwijfeld te laten zien dat een bit goed is voor een paard en dat het niet pijn doet.
En dan ga je juist op dat forum je info vandaan halen?
Ik kom later hierop nog eens terug.
http://horseworld.ru/?article=226 dit artikel is met dezelfde foto's die jij gestuurd heb en het datum ervan is januari 2002.
Kun jij de tekst lezen dan? Of zit er ergens een English button die ik nog niet ontdekt heb??
hns schreef:Tja, de helft van het forum zijn tegenstanders van Nevzorov en haten alles aan hem, wat die doet en wat die zegt.
Citaat:Nee, geen haters. Gewoon een nuchtere insteek van eerst zien dan geloven en niet gelijk iemand verafgodend omdat hij op zittend zonder zadel en hoofdstel op een paard dat een kunstje vertoond op een foto staat afgebeeld.
Citaat:Fijn dat er iemand die meer op de hoogte is van de Russchische ins en outs zich in de discussie heeft gemengdWellicht komen we nu dichter bij de waarheid en kunnen we een weloverwogen beslissing gaan maken of wij onze tradities blijven behouden of dat we de nieuwbakken goeroe in ons armen gaan sluiten
![]()
Citaat:zijn website is meer reclame en dat heb je wel nodig in rusland.
hoe weet ik dat? kom zelf ook uit rusland en heb in de zelfde stad gewoont
ken ook die merrie Chimera de moeder van Lipicina.
"vroegah"In Rusland moest iedereen die 9 jaar was leren paardrijden, op de normale manier... Denk je dat een kind van negen dan al in opstand komt terwijl mammie en pappie en de rest van de wereld altijd beweren dat het heel normaal is en niet zielig is. Dat zie je bij de meeste naturals toch ook,de uitspraak I used to be a normal, now I'm natural is niet voor niets in het leven geroepen 
knolliepower schreef:Is het niet meer dan logisch dat hij met bit heeft gereden"vroegah"In Rusland moest iedereen die 9 jaar was leren paardrijden, op de normale manier... Denk je dat een kind van negen dan al in opstand komt terwijl mammie en pappie en de rest van de wereld altijd beweren dat het heel normaal is en niet zielig is. Dat zie je bij de meeste naturals toch ook,de uitspraak I used to be a normal, now I'm natural is niet voor niets in het leven geroepen