Wanderers schreef:Zijn de regels veranderd ofzo? Bij mijn weten is het gebruik van sporen vanaf M-dressuur niet verplicht maar het gebruik van de zweep verboden. Het 1 houdt toch niet automatisch het ander in?! Zelfde geldt toch ook voor het gebruik van stang/trens, in Z is het toegestaan, maar toch niet verplicht?!
Anders heb ik het toch altijd, commentaarloos, fout gedaan.
In de dressuur moet je in het M1 en hoger verplicht met sporen rijden. De regels zijn niet veranderd, alleen weet jij ze blijkbaar niet.