Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCamino schreef:HAHAHAHAHA... wat een ge**l weer in dit topic.
ElCamino schreef:Iedereen moet voor zichzelf weten wat er wel of niet met een paard gedaan wordt alvorens met gevaar voor eigen leven het bos in te gaan.....
Moniek schreef:ik denk dat je jezelf voor de gek houd op deze manier.
Je kan totaal niks uit zo'n buitenrit halen het was tenslotte allemaal een ilussie.
Als je paard nu niet schrok van een prullenbak dat doet hij het nuchter weer wel.
het is op zo'n manier allemaal schijn en heeft niks met veiligheid te maken.
Je gaat onder valse voorschriften naar buiten en het grappige is je houd jezelf maar vooral je paard voor de gek.
Citaat:Een meisje dat een arabier had twee huizen verder bij mijn oude verzorgpaarden, gaf haar arabier altijd een biertje voor het rijden. Anders was ie te wild.
De boer van mijn verzorgpaarden zei toen een keer tegen haar
"misschien kan je die borrel beter zelf nemen"
Arabesk schreef:Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat de bereden politie dit middel gebruikt om hun paarden te trainen
sarabande schreef:Moniek schreef:ik denk dat je jezelf voor de gek houd op deze manier.
Je kan totaal niks uit zo'n buitenrit halen het was tenslotte allemaal een ilussie.
Als je paard nu niet schrok van een prullenbak dat doet hij het nuchter weer wel.
het is op zo'n manier allemaal schijn en heeft niks met veiligheid te maken.
Je gaat onder valse voorschriften naar buiten en het grappige is je houd jezelf maar vooral je paard voor de gek.
Katja schreef:Valt me op dat het paard steeds zwaarder wordt.800kg is wel een heel groot paard. Neemt niet weg dat twee streepjes niet veel is hoor.
ElCamino schreef:Laat iedereen het op zijn eigen manier oplossen.
ElCamino schreef:Ach welnee, iedereen die weet hoe sadelin /sedasan werkt en ervaring ermee heeft kan dit veilig gebruiken.
Zeker als het paard goed bekend is en er op deze manier mee is omgesprongen zoals Kiwiko heeft gedaan.
Het gevaar zit hem in de mensen die dit topic niet verder lezen dan: sedalin = rustig buiten rijden.
Daar gaat het mis!
Ervaren mensen kunnen sedalin zeker als hulpmiddel gebruiken af en toe.
Vippie schreef:Ik snap echt de discussie niet. Je paard plat spuiten voor een paar nieuwe ijzers is wel normaal (terwijl hij daar ook zijn evenwicht voor nodig heeft) of alssie op de trailer moet, om maar een zijstraat te noemen, of zadelmak maken.
Katja schreef:Valt me op dat het paard steeds zwaarder wordt.800kg is wel een heel groot paard. Neemt niet weg dat twee streepjes niet veel is hoor.