_tarja_ schreef:@Adil18
Dat denk ik dus ook! Dit gaat om de topsport en er is veel geld aan verbonden...deze mensen moeten er ook van leven!
Dus moeten ze ervoor zorgen dat hun paarden niet geblesseerd raken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_tarja_ schreef:@Adil18
Dat denk ik dus ook! Dit gaat om de topsport en er is veel geld aan verbonden...deze mensen moeten er ook van leven!
Karl66 schreef:_tarja_ schreef:@Adil18
Dus moeten ze ervoor zorgen dat hun paarden niet geblesseerd raken
Karl66 schreef:Tarja en Adil, dan kunnen jullie vast ook als eersten eindelijk eens uitleggen op wat voor manier het welzijn van die paarden op het spel gezet wordt.
Adil18 schreef:Hoe zorgt LDR er dan voor dat een paard niet geblesseerd raakt ?
Karl66 schreef:Adil18 schreef:Hoe zorgt LDR er dan voor dat een paard niet geblesseerd raakt ?
Doordat een paard met LDR door zijn hele lijf losser gemaakt wordt.
andafries schreef:Jup, Junior, Jarwo , Goliath ???? Waar zijn die gebleven , al die toppers.
_tarja_ schreef:Anky en co gebruiken allen de paarden die deze methode aankunnen! Alle andere paarden verdwijnen via de achterdeur weer naar buiten. Wat ik al eerder zei..de acherliggende gedachte van de dressuur is verdwenen. Dressuur is er voor het paard en het paard niet voor de dressuur.
De paarden vna Anky worden zo goed gecontroleerd op hun welzijn dat je er bijna niet goed van wordt. Als de LDR methode echt geen kwaad kan...waarom worden deze paarden regelmatig dan nagekeken door veeartsen e.d.? tuurlijk omdat ze in topconditie moeten zijn! Maar eigenlijk is dat raar...dat is niet de acherliggende gedachte van de dressuur.
Enne...er zijn trouwens rapporten wertenschappelijk!!! waarin staat dat het fysiek heel slecht is voor het paard! De bewijzen zijn er! Men is er ook nog volop mee bezig.
Ik denk niet dat anky het welzijn van haar paarden echt op het spel zet, maat net op het randje van wat ze kunnen.
Nogmaals dit is gewoon de sport...maar niet mijn achterliggende gedachten van de dressuur
Karl66 schreef:_tarja_ schreef:Anky en co gebruiken allen de paarden die deze methode aankunnen! Alle andere paarden verdwijnen via de achterdeur weer naar buiten. Wat ik al eerder zei..de acherliggende gedachte van de dressuur is verdwenen. Dressuur is er voor het paard en het paard niet voor de dressuur.
De paarden vna Anky worden zo goed gecontroleerd op hun welzijn dat je er bijna niet goed van wordt. Als de LDR methode echt geen kwaad kan...waarom worden deze paarden regelmatig dan nagekeken door veeartsen e.d.? tuurlijk omdat ze in topconditie moeten zijn! Maar eigenlijk is dat raar...dat is niet de acherliggende gedachte van de dressuur.
Enne...er zijn trouwens rapporten wertenschappelijk!!! waarin staat dat het fysiek heel slecht is voor het paard! De bewijzen zijn er! Men is er ook nog volop mee bezig.
Ik denk niet dat anky het welzijn van haar paarden echt op het spel zet, maat net op het randje van wat ze kunnen.
Nogmaals dit is gewoon de sport...maar niet mijn achterliggende gedachten van de dressuur
Dus bij een klassieke ruiters verdwijnen er geen paarden via de achterdeur? Onafhankelijk van de manier van trainen heeft elke ruiter paarden die het GP-niveau niet aankunnen, dit heeft niks met LDR te maken.
Jij denkt dat klassiek getrainde GP-paarden niet net zo goed gecontroleerd worden? Je praat hier over paarden die topsport bedrijven en de daarbijbehorende begeleiding krijgen. Dit heeft dus ook al niks met LDR te maken.
Je hebt gelijk dat het topsport is, ook voor een klassieke ruiter. Als die niet het maximale uit z'n paard haalt en daarmee dus op het randje zit zal die ook niet in de top zitten. Dit heeft dus ook al niks met LDR te maken.
Als er volgens jou wetenschappelijke rapporten zijn, dan kan je vast ook vertellen welke. Ondanks dat ik er gericht naar op zoek ben, heb ik er nog geen een kunnen vinden.
DresslOver schreef:ooh en voor de echte anky haters.. jullie mogen mij nu ook gaan haten: ik ga 25 april bij anky een proefdag lopen om te kijken hoe het klikt, als het klikt krijg ik er een baan.. kan ik meteen met eigen ogen zien hoe ldr werkt en of die raaare verhalen van : weken geen water enz. nu werkelijk waar zijn, we zullen zien, ik hou jullie op de hoogte.
DresslOver schreef:tarja:
Er is een verschil tussen het maximale eruit halen of op het randje balanseren. Salinero is nog maar 11 ofzow en loopt GP...dat is op het randje balanseren met LDR methode, want op die manier is hij zover gekomen. De klassieke paarden zijn toch al gauw veel ouder willen ze op dit niveau zitten. Vind ik dus een heel verschil.
hmm.. kijk.. inderdaad salinero is via de ldr methode zover gekomen, maar ldr is nog niet zo lang op het punt waarop het nou is, het was er wel maar nog niet zo ver ontwikkeld dus ja, veel paarden zijn ouder, maar die zijn ook op een andere manier gereden dat wil niet zeggen dat die manier minder goed is idem met ldr. máár dat kan ook aan de ruiter liggen, heeft niets met ldr te maken.. en je moet je niet vergissen, wat voor weg heeft dat paard afgelegd, wanneer is die ingereden, wanneer is die bij de huidige ruiter gekomen, wat heeft hij van te voren gereden.. hmm.. ik vind het een nogal slap argument..
Karl66 schreef:Meet nu eens de hoek van de beide standbenen (achter)?Als je de foto's rechtzet, zie je dat ze allebei het achterbeen evenver onderbrengen. kwestie van nameten.
DresslOver schreef:Kortom, alleen mensen die pro-LDR zijn, en het dus uitgebreid toepassen, mogen een mening over LDR hebben?tuurlijk mag je je mening geven! ik denk alleen dat er hier een heel hoop mensen zijn die commentaar geven terwijl ze niet eens weten waar ze het over hebben.. !! je bent het toch met me eens als ik zeg dat er hier meer mensen commentaar geven die níet echt weten waar ze het over hebben dan mensen die dat wél weten. En ik ben van mening dat- als je niet weet waar je het over hebt- je geen recht van spreken hebt. (en weten waar je het over hebt is voor míj: précies weten wát ldr is, zowel objectief als subjectief, wat het met een paard doet, en je zelf toch wel op rijniveau bent dat je ook uit ervaring weet waar je het over hebt. )
DresslOver schreef:Wha-ha-ha! Da's een leuke, nou, daarna heb je iig géén soepel paard meer!die raaare verhalen van : weken geen water enz.
_tarja_ schreef:Schangah schreef:[img]
http://i30.photobucket.com/albums/c343/ ... .jpg[/img]
Ik heb de foto van Anky er nog even bijgezet om het verschil beter te kunnen laten zien
Let ook op het verschil met het achterbeen en de hoofdhalshouding!
Ik be het helemaal met je eens, maar dat had je vast al wel verwachtHeb jij dat boek gelezen trouwens van die duitse dressuurruiter?
Karl66 schreef:Tarja, ik heb die sites gelezen, alleen daar staan geen medische rapporten op. Enkel suggesties dat het slecht zou zijn. Ik stel voor dat je ze zelf eens gaat bestuderen.
Als ik LDR met klassiek vergelijk, dan vergelijk ik wel GP-paarden en er worden nog voldoende paarden op de klassieke manier getraind, kijk bijvoorbeeld naar de van Baalens in Nederland en het gros van de duitse GP-ruiters.
En als jij er serieus van overtuigd bent dat bij deze klassieke stallen alle paarden wel het GP-niveau halen, dat deze paarden minder worden gecontroleerd en begeleid en dat een klassiek getraind paard pas op veel latere leeftijd op GP-niveau is, dan weet je gewoon niet waar je over praat.
Ga je wedstrijddressuur met klassieke hogeschool dressuur vergelijken, dan ligt het verhaal anders. Alleen een modern wedstrijdpaard is met zijn rechthoeksmodel juist weer niet geschikt voor de klassieke hogeschooldressuur, waar je een vierkantspaard voor nodig hebt. Op basis daarvan zou je dus ook kunnen zeggen dat klassieke hogeschooldressuur iets is wat niet alle paarden aankunnen en dus niet beoefend zou moeten worden.
DresslOver schreef:tarja:
hmm.. kijk.. inderdaad salinero is via de ldr methode zover gekomen, maar ldr is nog niet zo lang op het punt waarop het nou is, het was er wel maar nog niet zo ver ontwikkeld dus ja, veel paarden zijn ouder, maar die zijn ook op een andere manier gereden dat wil niet zeggen dat die manier minder goed is idem met ldr.
Citaat:maar feit is: dat het -mits goed uitgevoerd, dus niet zoals op de foto's op blz 1.- níet schadelijk is voor het paard. feit is: dat het wérkt!!
_tarja_ schreef:Karl66 schreef:Tarja en Adil, dan kunnen jullie vast ook als eersten eindelijk eens uitleggen op wat voor manier het welzijn van die paarden op het spel gezet wordt.
Anky en co gebruiken allen de paarden die deze methode aankunnen! Alle andere paarden verdwijnen via de achterdeur weer naar buiten. Wat ik al eerder zei..de acherliggende gedachte van de dressuur is verdwenen. Dressuur is er voor het paard en het paard niet voor de dressuur.