Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Urielle schreef:Citaat:Volgens mij zou er een evaluatie zijn maar als de jury nergens aangeeft dag de proeven bitloos gestart worden valt er niets te evalueren ook.
Die evaluatie is geweest en daarom is dus aangepast dat de ruiters gewoon in reguliere rubrieken mee kunnen doen. (Veilig genoeg en niet dermate veel ruiters dat een aparte rubriek bestaansgrond heeft).
Persoonlijk denk ik: Joh, tel je zegeningen dat je tm L2 bitloos mag. In alle andere landen is het volkomen out of the question.
Zit je op het eind dan kun je verschillende dingen doen:
- een pioniersrol op je nemen en HC gaan starten in het M en die winstwaardige resultaten naar de KNHS sturen omdat je bewezen hebt dat die verzameling en oprichting wel kunnen.
- een bitfitter mee laten zoeken naar een trensje wat wel past zodat je met bit verder kunt.
- stoppen met de wedstrijdsport of opnieuw beginnen met een jong paard en wachten tot het eventueel veranderd als er genoeg mensen bitloos L2 zijn.
De knhs leest allang mee dus met mailen schiet je niks op.
Citaat:Feit is dat alles wat ruiters doen met een bit in (zagen, rukken, trekken etc) niet wordt gezien of gedoogd tijdens een proef of als excuus wordt gebruikt om verzameling en oprichting te verkrijgen
TamaraFloor schreef:Ja een nieuw paard kopen omdat ik bitloos wil starten!
Das een goeie! Die had ik nog niet bedacht.
Wat een onzin natuurlijk. Ja HC starten oftewel voor spek en bonen mee doen...
Bitfitter. Als ik dacht dat dat de oplossing zou zijn had ik dat allang gedaan.
Knhs moet gewoon niet zo moeilijk doen. Laat ons maar bewijzen dat het geen verschil hoeft te maken met of zonder bit.
En dat kan alleen door het toe te staan.
En om de bitloze combinaties te registreren.
TamaraFloor schreef:Ja een nieuw paard kopen omdat ik bitloos wil starten!
Das een goeie! Die had ik nog niet bedacht.
Wat een onzin natuurlijk. Ja HC starten oftewel voor spek en bonen mee doen...
Bitfitter. Als ik dacht dat dat de oplossing zou zijn had ik dat allang gedaan.
Knhs moet gewoon niet zo moeilijk doen. Laat ons maar bewijzen dat het geen verschil hoeft te maken met of zonder bit.
En dat kan alleen door het toe te staan.
En om de bitloze combinaties te registreren.
Daan_O schreef:Ok, er zijn mensen die vinden dat bewezen moet worden dat je bitloos wel een M proef (of hoger) kan rijden die winstpuntwaardig is. Laten we de rollen eens omdraaien. Waarom moet dat bewezen worden?
Welke gegronde reden is er om bitloos niet in alle klassen toe te staan? Op welke manier zou dit de wedstrijdsport kunnen schaden?
Daan_O schreef:En DAT is dus wat mij stoort, dat er op basis van een letterlijke begripsomschrijving niet verder wordt gekeken naar nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden.
Voorheen mocht je ook niet met een roze jasje in de ring verschijnen, die omschrijvingen kunnen toch ook aangepast worden?
Ik vind het onzin dat dit bewezen moet worden. Laat die mensen die hun punten voor het M hebben lekker bitloos verder gaan. Dat schaad de wedstrijdsport toch niet??