Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:37

terpentijn schreef:
Ik wacht wel tot iemand ergens een filmpje er van plaatst, want ik ben hopeloos in opzoeken van die dingen.

Wat doet er dan niet aan de link, je hoeft hem toch enkel aan te klikken? Bekijk je hem wel vanaf een pc of laptop?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:38

Wat dacht je: ik neem een screenshot wanneer hij zo diep mogelijk loopt? :+ :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:42

Haha nee was dat maar waar cayenne... :=

Beeld vertekend wel wat omdat ze net de hoek uit komt maar ik vind dat de foto toch wel een goed voorbeeld heeft van heel veel stukken uit de training die ze vandaag liet zien.

Het is een live foto van mijn mobiel trouwens zit op de tribune :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:04

Dieper dan dit kan haast niet.

Barbulet

Re: Adelinde Cornelissen met Aqiedo gefilmd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:06

Bovenstaande foto is dan een moment opname maar het zal er in het echt vast niet veel vriendelijker zijn.
Het eerste filmpje is echt vervelend om naar te kijken... In mijn ogen meer dan tactfouten, lijkt bijna alsof hij kramp heeft o.i.d. Zo wijdbeens en hoe die z'n achterbenen optrekt, niet echt in verhouding en zou er stukken beter uitzien als het wat meer bergopwaarts was.
Als dit een voorbeeld zou zijn van hoe je zou moeten rijden dan pas ik ook...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:09

Jeetje come on... Dat paard is wel zover dat dit hem echt geen centje pijn doet hoor... Het lijkt extra beroerd door de nek, maar hier zie ik weinig kwaad in.
Ik denk dat menig andere combinatie in de baan ook zo heeft gelopen. De foto is totaal geen weergave van de tijd waarin het paard in deze houding heeft gelopen.

Maakt overigens niet dat ik fan van Adelinde ben, ik vind dit alleen wel ongegronde kritiek.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:14

Klopt ook wel hoor, dit is het stuk bij het inrijden dat er nog maar heel weinig mensen op de tribune zaten.

Beeld van de nek maakt het allemaal een stukje erger als het is. Neemt niet weg dat het paard wel overal heel veel spanning liet zien. Tineke zei ook dat ze graag zag dat hij wat verruiming ging laten zien in de hals. Al vind ik wel dat hij in het totale beeld wel aardig strak was.

Ik appte een vriendin toenstraks dat ik vond dat het net een krachtsport was vandaag tijdens deze startlijst... :o

Paard heeft wel genoeg beweging in het lijf om het aan te kunnen, maar is er nog niet klaar voor. Maar dat bleek ook wel uit het commentaar dat tieneke gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:17

Schande dat de stewards op indoor Brabant niet ingrijpen.
Ik denk dat Adelinde beter weer voor de klas kan gaan staan. Of een carrieremove maken naar touwtrekker.
Ik denk dat ze na Parcival met geen enkel paard ooit weer op topnivo komt.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:19

Ik denk ook niet dat hij in helse pijn verkeerd hoor :)
Het lijkt alleen bijna op krampbewegingen, ik begrijp dat dit vast niet het geval zou zijn. Dat maakt het alleen nog niet mooier, en die nek helpt idd ook niet bepaald mee. Ik vind het er niet prettig uit zien en vraag me af of onze dressuursport zo vertegenwoordigd moet worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:22

Barbulet schreef:
Ik denk ook niet dat hij in helse pijn verkeerd hoor :)
Het lijkt alleen bijna op krampbewegingen, ik begrijp dat dit vast niet het geval zou zijn. Dat maakt het alleen nog niet mooier, en die nek helpt idd ook niet bepaald mee. Ik vind het er niet prettig uit zien en vraag me af of onze dressuursport zo vertegenwoordigd moet worden.

Vanwege de medische ingreep die een cosmetische uiting heeft gekregen of het totale plaatje door Adelinde haar rijden?

Dat laatste is natuurlijk maar moeilijk te bepalen, want we weten niet hoe hij zou lopen onder een ander. Daarover is enkel te speculeren.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:32

Het is het totale plaatje.
Het kruis hoog, tactfouten, geen ruggebruik, streng aan de voorkant, staart erg gespannen strak naar achteren.

Het wordt tijd dat de FEI haar ogen eens opend en een voor topsport gaat ipv show.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:44

Vicky_88 schreef:
Het kruis hoog, tactfouten, geen ruggebruik, streng aan de voorkant, staart erg gespannen strak naar achteren.

Het wordt tijd dat de FEI haar ogen eens opend en een voor topsport gaat ipv show.

Over het eerste kan ik niet oordelen, maar met je laatste zin ben ik het volledig eens. Zwaaiende benen en een dikke nek worden beloond, dat maakt de sport er voor onze paarden niet prettiger op.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:48

Het totale plaatje bedoel ik inderdaad. Dat dit goedgekeurd wordt is weer een ander verhaal en net zo belachelijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:48

Rindin schreef:
Vicky_88 schreef:

Over het eerste kan ik niet oordelen, maar met je laatste zin ben ik het volledig eens. Zwaaiende benen en een dikke nek worden beloond, dat maakt de sport er voor onze paarden niet prettiger op.

Ik weet niet of de FEI een combinatie kan maken van topsport en show, ze zijn juist bezig om de dressuursport toegankelijker te maken voor het grote publiek. Daar past een paard als bijvoorbeeld de inmiddels gepensioneerde Digby (Su Zayn Wittgenstein, Denemarken) niet bij.
Niet dat ik het niet met jullie eens ben, ik ben het zeker met jullie eens... Maar ik denk dat het heel moeilijk is.

Aan de andere kant wordt er ook wel gezegd dat de jurering transparanter gemaakt moet worden en dat je daardoor een groter publiek trekt... Kan ik me ook wel in vinden.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:51

Rindin schreef:
Vicky_88 schreef:

Het eerste is wat ik zie op het filmpje.
Mijne heeft ook een dikke nek maar alleen daarmee win ik het ook niet...

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:51

Volgens mij zag ik net een stukje van haar op fb bij de hoefslag. Vond hem niet taktzuiver in de galop. Bijna alsof die aan 4 benen kreupel was...... Beetje jammer.. Nee echt heel jammer vond haar namelijk eerst wel een fijne amazone.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:54

Janine, denk dat ze moeten beginnen met andere jurering... De focus niet op de wissels leggen maar op lossigheid. Om maar even een gek voorbeeld te geven. In de proeven mogen ze van mij het achter de loodlijn ook harder afstraffen.

Daarnaast mogen ze van mij bij het losrijden ook wel wat meer gele en rode kaarten uitdelen.
Laatst bijgewerkt door Vicky_88 op 12-03-15 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LiefsDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:56

Ligt het aan mij of is ze op sommige momenten wat onrustig in de hand?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:04

Vicky_88 schreef:
Janine, denk dat ze moeten beginnen met andere jurering... De focus niet op de wissels leggen maar op lossigheid. Om maar even een gek voorbeeld te geven. In de proeven mogen ze van mij het achter de loodlijn ook harder afstraffen.

Daarnaast mogen ze van mij bij het losrijden ook wel wat meer gele en rode kaarten uitdelen.

Maar hoe is dat met de wissels volgens jou nu vastgelegd?

Want volgens mij is dat precies waar ze nu tegen aan lopen nu. Dat het allebei maar om het even is... Dus moeilijk te begrijpen voor de leek...

Achter de loodlijn ben ik wel met je eens, maar zitten ook weer meerdere kanten aan. Jong en talentvol paard dat kilometers moet maken in de ring en aan kracht moet winnen (bijvoorbeeld Arlando). Hoe zet je dat dan weer af tegen bijvoorbeeld Parzival die regelmatig wat onrustig is in de aanleuning en er af en toe achter komt, maar met minder lossigheid beweegt dan Arlando.
Zo eventjes een voorbeeld, ik denk dat het een heel erg lastig en tijdrovend karwei is om die jurering op dat niveau transparant te krijgen zoals het bijvoorbeeld bij de rekstok van Epke en het ijsdansen is...

Maargoed, die rekstok en het ijsdansen droeg Anky al jaren geleden aan om de jurering te verbeteren en of de FEI er iets mee heeft gedaan weet ik persoonlijk niet. Dat supervisory board bij de dressuur is ook al niet gelukt volgens mij, zijn toch al twee afgetreden?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:09

volgens mij tellen nu sommige onderdelen dubbel. Ik denk dat ze de verdubbeling en dus de focus op de verkeerde onderdelen inzetten.
Maar dat is mijn mening.

Daarnaast zou ik graag zien dat een stukje ongedwongenheid en lossigheid/harmonie wordt meegenomen in ieder onderdeel.

Dan krijg je vanzelf de echte happy atleten boven water :)

Simpelman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:29

Dat heet "het gereden zijn".
30% van het punten totaal hiervoor en de wereld veranderd totaal.

vera_santing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:42

Prachtig dier dat sowieso alleen sluit ik me bij de anderen aan met dat achterbeentje en vindt ik dat hij er behoorlijk gespannen bij loopt met korte, snelle passen.. Misschien iets meer ontspannen laten lopen dan denkik dat dat achterbeentje ook wel wegtrekt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:43

Ik vind het achterstevoren dressuur.

Paard wordt van voren naar achteren gereden, waardoor de voorhand daalt en tot dragen komt, wat meer vrijheid in de achterhand geeft.
Daardoor kunnen de achterbenen vrijer bewegen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:44

Wat ik me afvraag, paarden die zo met hun benen gooien, is dat niet slecht voor de gewrichten??

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:51

Bij clipmyhorse kun je haar presentatie alleen terug zien als je premium member bent. Jammer. Piaffe was erg hectisch en onzuiver. Paard werd totaal op de handrem gereden.