Ouders "fanatieker" dan de kinderen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:44

Tink89 schreef:
Dit vroeg ik me ook af... Waarom knotten ze niet zelf en checken ze zelf even of hun kleding in orde is?

Als de kinderen het zelf ook willen lijkt het me inderdaad normaal dat zij dat zelf doen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:45

Ess_Ramona schreef:
Klopt Judith..
Paardensport is uniek op TV.

Afgelopen maand veel springwedstrijden gekeken op Eurosport, maar idd is de ruitersport op tv echt sporadisch te zien, maar dat is met veel sporten zo. Voetbal en Tennis staan altijd in de spotlights

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:45

Ik vind het echt belachelijk .
Laat zo`n kind lekker plezier hebben , daarvoor zijn ze daar toch.

Nog even en dit word net zo`n gezeik als bij een voetbalwedstrijd.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 12:50

Tink89 schreef:
kwita schreef:

Uhh je dochters mankeren die iets aan hun handen s'morgens?

Wel op wedstrijd willen maar moeders alles oplaten knappen..... dat kan ik niet van je snappen,
je doet al zo veel voor hun!

(het is geen aanval maar overdenking)

Dit vroeg ik me ook af... Waarom knotten ze niet zelf en checken ze zelf even of hun kleding in orde is?

Nou kan en wil ik niet voor Robin_s spreken, maar toen ik onlangs op het voetbalveld zei dat mijn bonuszoontje van 9 zijn Eigen voetbaltas moest pakken, kreeg ik toch echt een hele horde moeders over mij heen dat kinderen van die leeftijd dat nog echt niet kunnen. Er was echt maar 1 andere moeder die ook haar zoontje zelf zijn spullen liet pakken. De rest werd (zoals ik het onsympathiek noem) gepamperd.

Dat ze weet ik welke ingewikkelde spelletjes op PS en XBOX en weet ik het al niet meer, kunnen spelen, dat maakt dan niet uit.

Florale

Re: Ouders "fanatieker" dan de kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 13:22

Hier ook zorgen zelf ervoor zorgen dat je eigen spullen in orde zijn.
Vlechten vind ik leuk om te doen maar ik verwacht en sta erop dat ze meehelpt.
Gymtassen en trommeltjes voor school?
Dat doen ze vanaf hun 7e zelf.
Kunnen ze makkelijk.
Iets vergeten... volgende keer beter opletten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:48

fenijro_tani schreef:
Tink89 schreef:

Als de kinderen het zelf ook willen lijkt het me inderdaad normaal dat zij dat zelf doen

Vroeg ik me ook al af. Vanaf een jaar of 12 kunnen ze dat, eventueel met wat tips en hulp, echt wel zelf.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:10

hittepit_12 schreef:
Kunnen ze makkelijk.

Ik kreeg een maandje terug nog op mijn falie van de juf dat ik mijn oudste haar schooltas zelf liet inpakken (broodtrommel, fruit en twee pakjes drinken)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:14

Pfff belachelijk toch.
De oudste is 12 de jongste net 11.
De oudste zit in de brugklas,heeft een autismestoornis.
En is heel goed in staat om al een jaar of 4 zijn eigen schooltas inclusief. broodtrommel en drinken klaar te maken.
De jongste zit in groep 8 volgend jaar naar de brugklas.
Ook zij maakt al een paar jaar haar eigen tas met bijbehorende trommel in orde.
Daar is niks mis mee.
Raar van die juf...
Volgend jaar naar het voortgezet onderwijs en dan moeten ze ook veel zelf doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:16

Urielle schreef:
hittepit_12 schreef:
Kunnen ze makkelijk.

Ik kreeg een maandje terug nog op mijn falie van de juf dat ik mijn oudste haar schooltas zelf liet inpakken (broodtrommel, fruit en twee pakjes drinken)

Huh?

Daar heb je je toch niks van aangetrokken hoop ik?

Ik vind het logisch dat je tot een bepaalde leeftijd / bij bepaalde kinderen even navraagt of alles is ingepakt. Maar als je ze wilt leren om zich voor te bereiden op een dag op school zal je ze het zelf moeten laten doen, toch?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:16

Urielle schreef:
hittepit_12 schreef:
Kunnen ze makkelijk.

Nou dan heeft blijkbaar m'n zoontje van vijf een erg slechte moeder gekregen.
Ik zet alles klaar op het aanrecht, maar meneer mag het zelf in z'n tas doen.
Tevens zelf zijn tas meenemen naar school, ik ben gekke henkie niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:22

Ik haalde idd in gedachten mijn schouders op want de juf van de eerste en de juf van de tweede wilden het juist wel. :P

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:26

;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:33

Toen onze oudste met acht haar eigen pony kreeg heeft ze net zolang geoefend tot ze knotten kon maken, na een jaar de eerste wedstrijd. Het enigste wat ik moest doen is helpen met trailerladen, opzadelen op terrein en voorlezen. Als ze het druk met school hadden dan planden we nooit wedstrijden en wilde ik wel stallen doen maar anders, alles zelf doen. Met het rijden was ik wel altijd in de buurt tot ze een jaar of dertien/veertien waren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 19:45

Grappig, omgekeerde wereld. Als ik vroeger mijn paarden moest invlechten was dat een ramp. Niet handig in en dus belachelijk lang bezig of iemand lief aankijken :o Ouders hadden niet zoveel met paarden.

Mijn dochter heeft haar paarden in no time in de vlechten, meestal met draad en naald.

Wij doen wel veel voor haar w.b. de verzorging van de paarden maar dat is omdat het niet anders kan. Als ze thuis is doet ze het zelf maar nu is ze weer hele dagen helpen bij een ruiter en dus zit er niets anders op dat wij hier thuis een deel voor onze rekening nemen. Dat vind ik totaal geen probleem. Zie haar keihard werken. Zou toch heel anders zijn als ze op de bank zou hangen.

Op wedstrijd weet je niet hoe het er thuis aan toe gaat dus probeer ik zonder vooroordelen te zijn. Veel ouders hebben heel veel over voor hun kinderen, die kom ik doorlopend tegen maar ze staan achter hun kind zonder het kind te pushen maar als je als ouders vierkant achter je kind staat moet die natuurlijk niet aan bankhangen ;)

Was dat hier in België Uriëlle van dat tas pakken?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:15

Ja

Herman97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 19:12

Ik moest thuis ook veel doen maar als ik het druk had met school deed mijn vader iets meer. Meestal deed ik zelf de stallen en pa deed het voeren en binnen en buiten zetten.
Toen ik in de paarden ging werken deed ik smorgens voeren en mij pa de rest en reed ik als ik klaar was op de werkstal zeg maar. Ons gezin draaide om mijn paardensport. Mijn ouders hebben er altijd veel geld in gestoken maar het kwam me niet aanwaaien. Ik moest zeker veel doen en dat vind ik niet meer als normaal.
Onze oudste rijdt ook en helpt nu ook al mee op stal met voeren en mesten. Ze is 8 jaar en sjouwen met een volle kruiwagen lukt nog niet maar hooi in de bak gooien voor de paarden die buiten staan kan ze best. Van meehelpen en een beetje werken is nog nooit iemand minder geworden maar het moet natuurlijk wel zo zijn dat ze vrijwillig op die pony stappen en niet dat je ze er naar toe moeg slepen.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 13:57

Even off-topic. Was net onder het strijken naar toddlers en tiara's aan het kijken. Dat is pas een venijnig wereldje lijkt me. Waar vooral moeders hun dromen willen verwezenlijken via hun kinderen. Was vandaag een meisje bij dat liever wilde ijshockeyen met papa maar ze moest van mama meedoen....kind stond echt de hele tijd met een sip gezichtje op het podium. Mama boos. Maar toen ze toch wat won besloot mama dat ze doorgingen want het meisje vond het zo leuk (kind weer in tranen).
Merk wel dat veel ouders willen dat hun kind wint, of in iedere geval hoog eindigt. Kreeg laatst scheve blikken toen mijn jongste (die net rijdt) 4de werd bij een oefenwedstrijdje "omdat ik bevriend was met degene die jureerde" .

Wat helpen betreft enzo doe ik nog wel veel voor mijn kinderen :o . Ze hebben wel bepaalde vaste taakjes.
En als ik vraag om iets te doen, doen ze dat eigenlijk ook altijd wel zonder gezeur. Vind wel dat hoe ouder ze worden hoe meer verantwoording ze kunnen/mogen dragen.

987ZYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 14:51

El75 schreef:
Robin_S schreef:
En ja, ik verwacht die inzet wanneer ik 's ochtends om half 8 3 ponies sta in te knotten en de avond ervoor heb gezorgd dat alles schoon en netjes is qua kleding etc.

.

Uhh je dochters mankeren die iets aan hun handen s'morgens?

Wel op wedstrijd willen maar moeders alles oplaten knappen..... dat kan ik niet van je snappen,
je doet al zo veel voor hun!

(het is geen aanval maar overdenking)[/quote]

Mijn kinderen mankeren niets aan hun handen, niet 's ochtends en niet 's avonds.
Echter, wanneer er om 7.30 uur 's ochtends 2 ponies moeten worden gevlochten dan doe ik dat Reden, ten eerste doe ik het sneller en ik vind het niet nodig om nog vroeger op te staan, ten tweede blijk ik het ook netter te doen zodat ze geen onnodige stress hebben dat de knotjes er niet netjes uitzien wanneer we op de wedstrijd aan komen.

Wat ze wel doen is het wassen, borstelen etc van de ponies. Helpen met het inladen van de vrachtwagen, de dag er voor alles in het vet/olie zetten.
Ook bij terugkomst maken ze de ponies klaar om de wei op te gaan, laden ze de vrachtwagen uit en maken die schoon.

Nu klinkt het net of het twee verwende nesten zijn maar dat is (in mijn ogen dan) niet zo.

Tevens stoppen ze hun Eigen brooddoos en drinken in de schooltas, dekken ze thuis de tafel, ruimen die af, legen de afwasmachine, leggen de gevouwen was weg in hun kasten etc. mocht dat relevant zijn in dit verhaal...............

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:55

Klinkt als normale meewerkende kinderen El75. Mijn dochter knot wel zelf, die kan dat veel sneller en mooier dan ik maar dat de kleding schoon is, daar zorg ik wel voor.
Ik ben zelf ook heel blij als ze hoog eindigt en het goed gaat maar het hele wedstrijdgebeuren is haar keuze en haar keuze alleen.

Asavaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:11

Als ik er het geld voor had dan had ik ook de pony/ paard gekocht waar mijn dochter het meest een klik mee heeft. Zou dan echt niet naar de prijs kijken. Heb ook altijd wel verwachtingen gehad. Zelf poetsen, invetten en helpen als ik ging vlechten ging zij de hele staart uitpluizen.

Kwa wedstrijden, ga echt niet vroeg op pad omdat zij dan kan gaan dromen. Wil dan ook dat ze haar best doet en er van te voren voor traint. Geen zin daarin ook goed maar dan blijven we wel gezellig thuis hobbelen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:27

Je kind stimuleren, aanmoedigen en bepaalde verwachtingen hebben wat betreft inzet als ze zelf ergens voor gekozen hebben is een. Maar het overdreven fanatieke van ouders kom je denk ik in elke sport tegen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:57

ik denk nog wel erger in de paardensport omdat je met geld en inzet gemiddeld verder komt dan bij bv een voetbal.

als je investeert in goede ervaren ponies, goede instructie

en dat zorgt voor verwachtingen

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:02

fokfanaat heb je weleens langs de voetballijn gestaan? Veel erger dan dat kan niet hoor.
Maar inderdaad als je als ouder investeert in de sport van de kinderen (en dan niet alleen geld maar vaak ook heel veel tijd), wil je wel dat je kinderen er serieus mee omgaan. Maar serieus met sport omgaan is wat anders dan de lat heel hoog leggen.

amboewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:08

O jee ik knot ook altijd, maar voor de rest doet onze dochter alles zelf :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:29

Gisteren zag en hoorde ik dingen waarvan ik echt even stil was.

In de rijbak stond een spring parcour die ik wilde springen. Dus ik was in mijn eentje aan het springen en er komt een pony de bak in. Meisje dat erop zat was zo ontzettend aan het huilen dat ik even vroeg wat er aan de hand was.
Haar pony luisterde niet en mama ging hem weg doen als hij vandaag niet ging luisteren dus moest er iemand anders op die de pony zou aan pakken

Meisje eraf en ging naast de bak staan en andere meisje erop. Hup, sporen erin, hoek ingedreven en trappen maar! Meisje naast de bak huilen en moeders stond te schreeuwen dat hij eens moest luisteren want (daar komt ie) hij had haar wel 6000 euro gekost en ze zouden dit weekend wedstrijd hebben

Dat ben ik nu 3x tegen gekomen en dat is gewoon niet fanatiek meer maar gewoon mishandeling. Daarom heb ik er alle keren de personen op aangesproken en het meisje heeft even op die van mij gezeten in de andere bak met mij ernaast om even tot rust te komen. Ook heb ik er melding van gemaakt.