Of verdere sporten goed zijn voor jezelf hangt ook maar net van je lichaam af.
en zoals ik al zei; het hoeft echt geen ernstige handicap te zijn om niet meer veel te kunnen kwa sport. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Of verdere sporten goed zijn voor jezelf hangt ook maar net van je lichaam af.
en zoals ik al zei; het hoeft echt geen ernstige handicap te zijn om niet meer veel te kunnen kwa sport.
. Riel schreef:Ayasha schreef:Dus para-sport maar afschaffen?
Uiteraard niet... Wat mij betreft mag er zelfs veel meer geïnvesteerd worden om mensen met een beperking te laten paardrijden en/of in contact te brengen met paarden.
Ik vind wel dat paardrijden niet je enige sport mag zijn en dat je ook op een andere manier aan je conditie moet werken. Dat is niet enkel voor je paard goed, maar ook voor jezelf!
Als het fysiek onmogelijk is om te gaan hardlopen zijn er nog andere alternatieven zoals yoga, wandelen, fietsen, ... Uiteraard binnen de fysieke mogelijkheden van de persoon/ruiter in kwestie.
en ik deed geen hardlopen maar turnen. Als er iets is dat je lichaam op elk gebied traint... Maar toen ik daarmee stopte merkte ik echt geen achteruitgang in mijn paardrij conditie.
- een maand lang een paar keer per dag thuis een work out met een hoepel gedaan om ervoor te zorgen dat ik zelf minder scheef werd (even vaak links als rechts doen) en mijn core versterkt werd. Na een maand had ik er ineens allemaal nieuwe been-, buik- en rugspieren bij.
maar als ik komende zomer aan boord klim, dan begin ik een maand vantevoren weer met een hoepel en blijf ik daar ook mee doorgaan zolang ik rij. Pech voor mij, maar dat hoort helaas bij verantwoord paardrijden.